Permalänk
Medlem

Köpa på Black Friday?

Tjena, har haft i tanke att införskaffa mig en fin dator. Har en budget på 40-50k ink allt/setup. Är det bäst att köpa en "prebuilt" eller köpa egna delar och montera. Fast till den stora frågan, är det bäst att köpa detta på Black Friday eller vänta tills mellandagarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timn:

Tjena, har haft i tanke att införskaffa mig en fin dator. Har en budget på 40-50k ink allt/setup. Är det bäst att köpa en "prebuilt" eller köpa egna delar och montera. Fast till den stora frågan, är det bäst att köpa detta på Black Friday eller vänta tills mellandagarna?

Det kan man tyvärr aldrig förutspå vad dom kommer rea ut :(.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Köp dem som är på rea när de är på rea och de som inte kommer på rean efter. Eller om du inte vill vänta på rean, köp dem innan.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa kanske enstaka grejer som inte är så kritiska under Black Friday. Varor som har nedsatt pris under reor brukar inte vara de bästa premium-grejerna, på varken Black Friday eller mellandagarna.
Däremot höjer butiker gärna priser överlag innan en rea, så att de kan hävda att reapriset innebär en större sänkning och för att "lockvaror" får folk att köpa också annat som inte har nedsatt pris.

Jag inbillar mig att bästa tiden på året för att hitta bra priser på datorgrejer är under försommaren, men jag kanske har fel. Kronans kurs kanske spelar större roll.
Har någon statistik?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Om du har tålamodet så kan du alltid köpa saker på både BF och om du inte hittar allt så kan du vänta till mellandagsrean.

Hade jag haft en budget på uppemot 50k så hade jag däremot valt att köpa allt på BF även om det innebar att jag förlorade en tusenlapp eller två, för så mycket mer än så tror jag det skiljer mellan BF och mellandagarna.

Men som sagt, innan köp så måste du kolla prisjakts prisstatistik så att man inte blir lurad av butikerna.

Permalänk
Medlem

Med din budget spelar det inte så stor roll, du får bra grejer ändå. Köp det du behöver NÄR du behöver det. Visst, är det nära en rea kan du vänta, men vänta inte för länge. Livet passerar medan man väntar...

Visa signatur

Nerd is the new Cool