Hjälp med datorpaket under 12.000kr

Permalänk

Hjälp med datorpaket under 12.000kr

Hejsan! Här kommer ytterligare en hjälp med datorköp av en nybörjare. Är hyffsat dålig på datorer men är inte så kräsen av mig, men jag skulle behöva ett datorpaket med dator och skärm för under 12000kr.

Tanken är att jag till en början med ska spela Tibia, CS:GO och H1Z1 eftersom det är de som polarna spelar just nu, men lite bilspel är alltid kul att kunna lira med.

Ett önskemål är att ha detta chassit: https://www.inet.se/produkt/6902810/kolink-observatory-rgb-sv...

Att bygga den själv är inga problem då jag har en polare som byggt en del på datorer som kan hjälpa mig.

Så att om någon snäll själ har lust att slänga ihop ett snabbt paket till mig på inet, så hade jag uppskattat de enormt mycket!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11799011/

Permalänk

@SUMITOMO: Är detta paketet lätt att uppgradera vid senare tillfälle? Med bättre grafikkort/ram minne osv?

Permalänk
Medlem

@Lakritskakan: Absolut, finns två minnesplatser lediga. Med Z370-chipset kan du även uppgradera till en 8700k CPU.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

@Lakritskakan: Absolut, finns två minnesplatser lediga. Med Z370-chipset kan du även uppgradera till en 8700k CPU.

Okej, stort tack för snabb hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Detta var alltså datorn jag byggde för snart två år sen, nu verkar den hänga efter när de kommer till COD och Minecraft så jag har tänkt börja uppgradera den. Är de värt de eller man ska köpa en helt ny?
Kör nu istället 2x8gb hyperx ram-minnen som jag fick av en polare.

Någon som har en ideé på vilket man ska köpa?
Gärna något som räcker ett tag även när jag börjar uppgradera moderkort/processor/psu.

Så vad tycker ni? Några ideér?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Lakritskakan:

Detta var alltså datorn jag byggde för snart två år sen, nu verkar den hänga efter när de kommer till COD och Minecraft så jag har tänkt börja uppgradera den. Är de värt de eller man ska köpa en helt ny?
Kör nu istället 2x8gb hyperx ram-minnen som jag fick av en polare.

Någon som har en ideé på vilket man ska köpa?
Gärna något som räcker ett tag även när jag börjar uppgradera moderkort/processor/psu.

Så vad tycker ni? Några ideér?

uppgradera grafikkortet, resten av dina delar är fortfarande bra. Vad har du för budget?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@Vzano: 6/7000k borde ge ett ok kort va?

Permalänk
Medlem

Mer än okej.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Luktar rtx 2070 super eller 5700xt. Däremot om du inte har någon brådska kan du vänta tills rtx 30x0 släpps

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Tack för svaren, men en fråga till.

Hur fungerar det med att min psu endast ger 550w medans rx 5700 behöver mellan 650-750w?
Det går ändå eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritskakan:

Tack för svaren, men en fråga till.

Hur fungerar det med att min psu endast ger 550w medans rx 5700 behöver mellan 650-750w?
Det går ändå eller?

Ditt nuvarande räcker. Drog din specc + nya GPU i en psu watt calculator. Med 550 w och maxload på ditt system hamnar du ca 67% användning av aggets kapacitet. Graffet drar max 241 w i stock enligt specifikation på inet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk

Hej drar upp min gamla tråd igen!
Tänkte att det kanske var dags att uppgradera datorn då den börjar bli lite trög. Har just nu detta i den:

Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i5-8400
16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1202MHz
Asus Prime Z370-P
AMD Radeon RX 5700 XT
Cooler Master ML240L V2 RGB
Seasonic Focus Plus 550W Gold

Disk: C: 232,29. D: 931,50. E: 462,87. G: 931,51

Är där något man kan tänkas uppgradera, är det lönt? Eller det är dags att köpa ny dator snart?
Har en budget på ca 10k.

Någon som är sugen på att ge några tips?