Åsikt angående funktionen "bra inlägg"

Permalänk
Medlem

Åsikt angående funktionen "bra inlägg"

Jag tycker att i dagsläget används denna funktion i väldigt hög utsträckning i trådar och till nyheter som väcker starka känslor, då klickar folk den då de sympatiserar med åsikten, oavsett hur banalt (och för många) självklart innehållet är. Det borde hellre läggas till någon "jag håller med"-knapp eller liknande för att på ett smidigt sätt kunna bekräfta att man står för just den åsikten som inläggsförfattaren har.

Då skulle "bra inlägg" istället kunna fortsätta att vara det som det förmodligen från början var tänkt att vara. Ett beröm till någon som hjälpt någon som tagit sig tid att sätta ihop ett riktigt bra datorpaket till någon som frågat, någon som kommer med bra förklaringar hur utrustning och annat fungerar som kan vara lärorikt för andra att läsa etc.

Jag slänger med en liten omröstning i tråden samtidigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag tycker att i dagsläget används denna funktion i väldigt hög utsträckning i trådar och till nyheter som väcker starka känslor, då klickar folk den då de sympatiserar med åsikten, oavsett hur banalt (och för många) självklart innehållet är. Det borde hellre läggas till någon "jag håller med"-knapp eller liknande för att på ett smidigt sätt kunna bekräfta att man står för just den åsikten som inläggsförfattaren har.

Då skulle "bra inlägg" istället kunna fortsätta att vara det som det förmodligen från början var tänkt att vara. Ett beröm till någon som hjälpt någon som tagit sig tid att sätta ihop ett riktigt bra datorpaket till någon som frågat, någon som kommer med bra förklaringar hur utrustning och annat fungerar som kan vara lärorikt för andra att läsa etc.

Jag slänger med en liten omröstning i tråden samtidigt.

Hej,

Tack för din feedback.
Tanken med "bra inlägg"-knappen är att man lite enkelt ska kunna "gilla" inlägget.
Antingen gillar man det som i att man håller med åsikten i fråga, tycker att inlägget är konstruktivt och rent utav bara roligt, detta utan att behöva skriva ut detta i form av "+1" eller "håller med" inlägg.
Att lägga till ytterligare en knapp känns i dagsläget inte aktuellt då jag tror flera skulle vara förvirrade över vilken knapp dom ska välja, tycker dom inlägget är bra eller håller dom med (eller båda).

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Kanske att man skulle låta funktionen som sådan finnas kvar men att ta bort den där stjärnan vid användarnamnet då det verkar lite "osäkert" när en sådan egentligen delas ut? Då premierar man mer bra inlägg än billiga likes för att få den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Kanske att man skulle låta funktionen som sådan finnas kvar men att ta bort den där stjärnan vid användarnamnet då det verkar lite "osäkert" när en sådan egentligen delas ut? Då premierar man mer bra inlägg än billiga likes för att få den.

Då gäller det ju att veta vilka som har fått dom där "billiga" klicken, vilket isåfall måste kontrolleras manuellt. Fast visst kan man ta bort hela stjärnan helt ur systemet, det kan ju faktiskt räcka med de speciella grejer som redaktionen kan lägga in på vissa användare. Det vore nog det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Då gäller det ju att veta vilka som har fått dom där "billiga" klicken, vilket isåfall måste kontrolleras manuellt. Fast visst kan man ta bort hela stjärnan helt ur systemet, det kan ju faktiskt räcka med de speciella grejer som redaktionen kan lägga in på vissa användare. Det vore nog det bästa.

Precis, då slipper man problemet med "billiga likes", eller det borde iaf minska. Alternativet är att ha även en "Dåligt inlägg" knapp. Som det är nu antar jag att det kan vara så att någon skriver inlägg som ogillas av 90% av läsarna men övriga 10% är nog många för att ge stjärnan. Posta t.ex. något om att "AMD är bäst, Intel suger" (eller det omvända) så lär man säkerligen få några likes även fast medparten av läsarna nog gärna skulle sluppit inlägget helt och hållet.

Permalänk
Medlem

I början kunde man väl se vilka som gillat inlägget? Det kanske inte var helt rättvist emot användare som ville hålla sig i bakgrunden men..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.