Följ Apples Iphone-event klockan 19:00

Permalänk
Melding Plague

Följ Apples Iphone-event klockan 19:00

Ikväll är det dags för en ny generation Apple Iphone. SweClockers står redo för att rapportera om nyheterna och syskonsajten 99 börjar med direktsänt försnack från klockan 18:00.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se hur deras nya iPhones ser ut

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ser fram emot att se hur deras nya iPhones ser ut

Det är dom som bilden visar i nyheten, det har vart läckt ett bra tag.

För min egen del så har jag nog aldrig vart så ointresserad utav ett iphone-släpp som i år. Dels för att min 7+ räcker mer än väl till, men även för att designen på dom nya telefonerna är otroligt fula, med iPhone X inräknat i den skaran.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, kul att ni avslöjar vem gästen är när 99 bara säger att det är ett bekant ansikte

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Inga direkta nyheter enligt rykten förutom eventuellt högre priser varje år.
Behåller nog min 7:a ett år till som funkar helt ypperligt, sen får vi se om det inte är bättre att gå över till den mörka sidan Android efter 10 år med Iphone, har ingen större lust att betala 12000 kr för en telefon längre.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ska vi gissa på 9000-10000kr för "instegsmodellen"?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

haha "Appel"

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ska vi gissa på 9000-10000kr för "instegsmodellen"?

Så ska stora X kosta 15k?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Haha, kul att ni avslöjar vem gästen är när 99 bara säger att det är ett bekant ansikte

Precis, spoiler!

Blir tapas, kolla eventet och följa 99’s rapportering ikväll

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ska vi gissa på 9000-10000kr för "instegsmodellen"?

Gissa kan man alltid göra men jag tror inte att det är en så bra gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så ska stora X kosta 15k?

Såg ett rykte om att stora får ungefär samma priser som gamla X och läste nyss att det kommer 64/256/512GB modeller.
Stämmer det ligger nog en 512GB stor X på 15k ja :/

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Får de usb c? Det ryktas om iPad pro ska få detta.
Bortsett från usb c så tråkiga saker tror jag. Visst cpun blir säkert snabbare, men ytterst få har det behovet just nu. Värre är att den som precis alla andra mobiler drar för mycket ström och att priset på den enklare högst borde vara runt 5000kr.

Jag själv gör mängder med saker på iPad pro går ser, som köra autocad genom rdp. Men den stora skaran är det för tillfället inte prestandan som är en brist på iPhone X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så ska stora X kosta 15k?

Skulle inte förvåna mig

Skrivet av joakim99:

Gissa kan man alltid göra men jag tror inte att det är en så bra gissning.

Kanske är det så, vad tror du då?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Får de usb c? Det ryktas om iPad pro ska få detta.
Bortsett från usb c så tråkiga saker tror jag. Visst cpun blir säkert snabbare, men ytterst få har det behovet just nu. Värre är att den som precis alla andra mobiler drar för mycket ström och att priset på den enklare högst borde vara runt 5000kr.

Vet vi när de ska avtäcka nya Ipad Pro?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4113:

haha "Appel"

Man brukar väl skriva "Apple", förutom i sammansättningar som "Appelpaj"?

I övrigt skriver The Verge:

Citat:

Here’s a rundown of what we’ve just learned from the last-minute leaks ahead of today’s event.

iPhone XS (5.8-inch OLED screen) and XS Max (6.5-inch OLED screen):

Storage: 64GB, 256GB, 512GB
Colors: Space Gray, Silver, Gold

iPhone XR (6.1-inch LCD screen):
Storage: 64GB, 128GB, 256GB
Colors: Black, White, Red, Yellow, Coral, Blue

Permalänk
Medlem

Allt som ska visas har väl redan läckt, i princip, men är ändå intresserad över hur de ska förbättra sina Airpods. Det enda riktigt bra som Apple släppt på senare år.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Köpte tämligen nyligen min 8+ så har inget som helst behov av att uppgradera mig. Blir kanske om en generation eller två, särskilt med dom priserna som Apple väljer att använda sig av i dagsläget.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kanske är det så, vad tror du då?

2000 kr lägre kanske.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på give or take samma "högstapris" som förra året. Men vi får se.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kanske är det så, vad tror du då?

7.995 kr för instegsmodellen, 9.995 kr för mellanmodellen och 12.995 kr för största modellen. Kanske blir det fyra "nya" modeller och då kan mina spådomar vara lite felaktiga

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vet vi när de ska avtäcka nya Ipad Pro?

Ingen aning, men jag hörde rykte kanske ikväll.. Jag använder iPad Pro lite på jobbet och just där skulle vilja ha en mer cpu kraftig och usb c. -En surfplatta kör man tyngre lösningar på än mobilen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

Ingen aning, men jag hörde rykte kanske ikväll.. Jag använder iPad Pro lite på jobbet och just där skulle vilja ha en mer cpu kraftig och usb c. -En surfplatta kör man tyngre lösningar på än mobilen.

Finns ju lightning till USB-C bara köpa

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ingen aning, men jag hörde rykte kanske ikväll.. Jag använder iPad Pro lite på jobbet och just där skulle vilja ha en mer cpu kraftig och usb c. -En surfplatta kör man tyngre lösningar på än mobilen.

Samma här Har hört vissa rykten om OLED till Ipad Pro också.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Finns ju lightning till USB-C bara köpa

Ja det finns ett par tusen olika adaptrar att köpa för det ena och andra. Problemet är att bära med sig alla dessa kablar och adaptrar kontant. Det var ett kaos med mobiler innan EU skapade ett avtal som de flesta mobiltillverkare gick med om att de skulle ha usb kabeln. (vill minnas B micro, som idag har gått till usb c)

I vilket fall nya vanliga konsumentprylar klarar sig oftast på usb c, då ska de också ha detta. Det var för övrigt av just denna orsak jag ej orkade använda min smartklocka, man skulle bära med sig en speciell laddplatta till denna konstant, det gick inte länge innan jag tröttnade på detta.

Får iPhones usb c så bli livet så mycket enklare, detta gäller även oss som har såna mobiler då vi vid behov skulle kunna låna en laddare av iPhoneanvändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ju lightning till USB-C bara köpa

Det finns tusentals adaptrar och sladdar att köpa. Poängen är att man inte skall behöva släpa runt och hålla reda på dessa.

Blir ju så otroligt mycket enklare och smidigare om alla prylar laddas via USB-C. Så håller verkligen med Johan där.

Det är verkligen dags för Apple att man kan köra samma laddare till deras datorer och surfplattor (och helst telefoner också)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Samma här Har hört vissa rykten om OLED till Ipad Pro också.

Jag själv ser mest fram emot nya AW (S4?)! Grymt sugen på vad nya versionen kommer med.

Är den vettig, och fler operatörer i Sverige (som Telia och Telenor) får stöd för soft-SIM, så blir det förmodligen en LTE-version att beställa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Brukar bli lite andra nyheter förutom årets nallar så lär väl bli att man tittar på spektaklet, har en 7+ i fint skick så tveksamt om man byter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ja det finns ett par tusen olika adaptrar att köpa för det ena och andra. Problemet är att bära med sig alla dessa kablar och adaptrar kontant. Det var ett kaos med mobiler innan EU skapade ett avtal som de flesta mobiltillverkare gick med om att de skulle ha usb kabeln. (vill minnas B micro, som idag har gått till usb c)

Säg vad man vill om Lightning men den röran som USB-C dras med. Olika typer av kablar (som till synes ser lika ut) som inte klarar spec eller inte har vissa funktioner osv, då föredrar jag Lightning

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr_Lazy:

Säg vad man vill om Lightning men den röran som USB-C dras med. Olika typer av kablar (som till synes ser lika ut) som inte klarar spec eller inte har vissa funktioner osv, då föredrar jag Lightning

Om man köper vettiga usb c kablar så är det inga problem. När man pratar om mobil/surfplatta så använder 99,9% enbart kabeln till att ladda apparaten och ibland filöverföring.
Att kunna koppla in ett 2080ti grafikkort till mobilen genom usb c etc är inget gemene person behöver kunna.

Ser man på androidmobilerna så har de flesta med usb c bara usb 2.0, men typ ingen bryr sig. Då de just laddar mobilen med kabeln.

Så det finns inget vettigt argument emot usb c på en mobil idag för den den stora skaran.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av martinot:

Det finns tusentals adaptrar och sladdar att köpa. Poängen är att man inte skall behöva släpa runt och hålla reda på dessa.

Blir ju så otroligt mycket enklare och smidigare om alla prylar laddas via USB-C. Så håller verkligen med Johan där.

Det är verkligen dags för Apple att man kan köra samma laddare till deras datorer och surfplattor (och helst telefoner också)!

Får ju samma problem på PC sidan.
Jag har USB-C till USB-C
USB-A till USB-C
Sen har jag microUSB för andra saker, sen har jag microUSB superspeed och miniUSB.

Kan säga det är inte mindre precis.

HADE allt på PC och android sidan haft samma så fine.

Men att endkontakten på apple har lightning spelar nada roll när kontakten på andra sidan kan skifta också.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240