Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa det under Black Friday nu när Pacific kommit ut. Sen ändrar det TTKn men fram för allt slänger det in det sämsta systemet BF spel haft, 3D spotting..... Aja jag blir kvar i COD istället

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Varför inte bara kontakta supporten. EAs support är faktiskt riktigt bra.
Ja bfv är inte de bästa bf spelet. Men grymt mycket bättre än BF1.

Men kan köpa Year 1 edition och få det mesta upplåst

Vart hittar man 1 year edition bf4? på origin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag fattar inte vad dom håller på med? TTKn är enda anledningen till varför folk gillade gunplayet i spelet från början. Till och med CoD har tagit efter de nu.
Och 3D spotting har varit en pina ända sedan BF3. Också en anledning till varför man skaffa BF5 va just för att de inte fanns. Man va tvungen att tänka lite. Titta på kartan. Kolla på uniformerna. Ja att om man är inom 5 meter och man tittar på en fiende att dom kan få en liten icon ovanför huvudet. Men att inom visst avstånd att man lyser upp som en julgran nej tack.
Och nu buffa tanks??? WTF? Tanksen redan nu är störiga då dom är svåra att ta sönder. Det krävs minst 4 panzerfaust för att ta dö på en tank. Och redan efter första träffen kommer tanken att fly tillbaka för att reppa. Behöves ingen buff. Snarare tvärt om.

Vi får hoppas att Dice lyssnar på kritiken och inte ändrar dessa saker. Det verkar som de flesta är negativa till det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tänkte köpa det under Black Friday nu när Pacific kommit ut. Sen ändrar det TTKn men fram för allt slänger det in det sämsta systemet BF spel haft, 3D spotting..... Aja jag blir kvar i COD istället

TTK har ändrats förut och då blir spelarna helt tokiga och Dice ändrade då tillbaka. Jag tror det kommer bli samma även den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

TTK har ändrats förut och då blir spelarna helt tokiga och Dice ändrade då tillbaka. Jag tror det kommer bli samma även den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror faktiskt jag hatar 3D spotting mest av allt...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelare som har X ovanför sig och springer runt.
Spelare i samma laga som inte har symbol alls.
Stridsvagnar som kör barrel roll random.
Och just nu så deltar det amerikaner, japaner, tyskar och fransmän på Iwo Jima.
Tumme upp

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ah, och nu när man ska in och spela så kan man inte deploya.
Klasserna är bara tomma rutor.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Första intrycket på nya patchen är FÖRJÄVLIGT!
Känns som ett helt nytt spel nästan. Fattar inte varför dom skulle ändra så jävla mkt när det var bra som det var med dom sakerna dom nu ändrat. Helt jävla idiotiskt. PLEASE DICE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Första intrycket på nya patchen är FÖRJÄVLIGT!
Känns som ett helt nytt spel nästan. Fattar inte varför dom skulle ändra så jävla mkt när det var bra som det var med dom sakerna dom nu ändrat. Helt jävla idiotiskt. PLEASE DICE!

Viken patch tänker du på? Tänker du på 5.0 som gav oss Iwo Jima och Pacific Storm? Det var ju faktiskt en riktigt bra patch som gav Battlefield 5 nytt liv imo.

För det har inte kommit någon patch efter den...

5.2 där dom ändrar TTK osv släpps först i december.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Hmm den med TTK släpptes väl igår? Isåfall var det något fel på mina inställningar som måste ändrats för hade helt plötsligt väldigt svårt med recoil på vissa vapen som jag brukar vara hyfsat bra på. Men den med pacific är ju dock superbra.

Permalänk
Medlem

@JexxitS:
Nope ingen patch igår, så du kan inte skylla på det tyvärr

Här kan du läsa om kommande 5.2 och vad som förväntas i december
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/196587/commun...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Mitt uppdaterades idag och fick väldigt långa namn i menyerna. ID--någonting. Skit-Jobbigt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Mitt uppdaterades idag och fick väldigt långa namn i menyerna. ID--någonting. Skit-Jobbigt.

Jag har samma problem och har inte en susning på hur kunna fixa till det. Någon som har en "lösning"?

Permalänk
Skrivet av arn63:

Jag har samma problem och har inte en susning på hur kunna fixa till det. Någon som har en "lösning"?

När man kommer in första gången, så gömmer det sig två rutor ungefär i mitten på skärmen. Prova att trycka på den vänstra av dessa. Så ska det lösa sig. Helt otroligt att de kan släppa en sådan här patch där alla får problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Första intrycket på nya patchen är FÖRJÄVLIGT!
Känns som ett helt nytt spel nästan. Fattar inte varför dom skulle ändra så jävla mkt när det var bra som det var med dom sakerna dom nu ändrat. Helt jävla idiotiskt. PLEASE DICE!

Misstänkte att det skulle bli så här. Dvs Placebo så det skriker om det. Folk kommer leta efter problem med ändringarna pga de är emot dem och tänker pga det utgå från att de blir tagna i röven av dem när det mycket väl eller t.om sannolikt beror på något annat.

Tack för du bekräftade min hypotes genom att klaga innan ändringarna ens kommit till spelet

Nåväl, vad jag läst verkar ändringarna rimliga ändå. Inte för att jag tyckte det var direkt problem som spelet var innan men jag lirar inte dagligen och uppenbarligen tycker DICE det, de har ju en del mer data än mig. Alternativt känner de att många vapen är helt akterseglade alternativt många är för lika varandra och något måste göras. Oklart helt enkelt inte läst vad deras resonemang är.

Men får ge mig in i spelet och testa hur det känns när patchen kommit. Tror inte det blir så illa som många vill få det till faktiskt. Det är min inställning och mest sannolikt kommer jag inte märka någon megaskillnad pga detta. Går man in med din inställning märker man uppenbarligen saker innan de ens existerar dock, vilket är intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Ärligt så var jag inte såå negativ till ändringarna, men tyckte dock det funkade jättebra innan och Pacific fick spelet att skjuta i höjden och så fattar inte hur man kom fram till detta...

Men trodde dom hade ändrat redan då när jag skrev för k'ndes skitskumt när jag spelade just då. Men visade sig att mina inställningar var helt annorlunda än mot vad jag brukar köra på, tror allt gick tillbaka till default vilket ställde mig helt och jag trodde allvarligt att patchen kommit ut. Ändrade dock tillbaka och då var allt som vanligt igen.

Men nu efter patchen så tycker jag inte det är superdåligt, vissa saker är bra och vissa mindre bra. Vill ju inte att spelet ska vara lika snabb TTK som Cod är, men det var det inte innan 5-2 patchen, men tycker vissa vapen nu är rätt löjliga, känns som leksaksvapen tbh. Medans andra vapen känns mer realistiska. Tycker dessutom att om man skjuter någon i huvudet 1-2 borde denne va död, nu kan man skjuta 3-4 ggr och denne lever fortfarande, alldeles för orealistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

@Zemlan: Ärligt så var jag inte såå negativ till ändringarna, men tyckte dock det funkade jättebra innan och Pacific fick spelet att skjuta i höjden och så fattar inte hur man kom fram till detta...

Men trodde dom hade ändrat redan då när jag skrev för k'ndes skitskumt när jag spelade just då. Men visade sig att mina inställningar var helt annorlunda än mot vad jag brukar köra på, tror allt gick tillbaka till default vilket ställde mig helt och jag trodde allvarligt att patchen kommit ut. Ändrade dock tillbaka och då var allt som vanligt igen.

Men nu efter patchen så tycker jag inte det är superdåligt, vissa saker är bra och vissa mindre bra. Vill ju inte att spelet ska vara lika snabb TTK som Cod är, men det var det inte innan 5-2 patchen, men tycker vissa vapen nu är rätt löjliga, känns som leksaksvapen tbh. Medans andra vapen känns mer realistiska. Tycker dessutom att om man skjuter någon i huvudet 1-2 borde denne va död, nu kan man skjuta 3-4 ggr och denne lever fortfarande, alldeles för orealistiskt.

Ja, vissa saker kommer förstås bli bra andra mindre. De kommer ju få mixtra lite här och lite där. Bara hoppas folk har ett öppet sinne och ger det en chans. All förändring är inte dålig.

Ok, ja att inställningar nollställs är lite störande förstås och förståeligt om det skapar förvirring

Jag håller med förövrigt att TTK ska inte vara för långsam och inte för snabb. Men samtidigt är det ett spel och ibland krävs större svepande ändringar för att lyckas röra om i grytan och få fler vapen relevanta och det för ju med sig att man måste finjustera saker här och där i sin tur.

Men...med det sagt jag tycker de har en konstig approach till att lösa detta. Min erfarenhet är att de vapnen med en TTK som stör på håll nästan alltid är vapen som har 3X sikten men som uppenbarligen inte borde ha det. Dvs de har vart för snälla mot många vapen och gett ut 3x sikten höger och vänster. Tex STG44, M1A1 eller Garand för att nämna några.

Ett av de få vapen som borde ha kvar 3X hos assault är Gewehr 43 enligt mig. Det skjuter långsamt, laddat om långsamt och har rätt få skott. Det är mer som att lira Recon med SLR och självklart kan det ha tillgång till 3X då. Dessutom nyttjade man ibland sikten på G43 till skillnad från STG44, M1A1 eller Garand tex...

Jag menar, jag är lite förvånad att inte alla MMGs och SMGs också har 3x sikten också om jag ska vara ärlig...det är lite absurt hur många vapen som har det. Inte konstigt att TTK på håll är lite för snabb då liksom.

Så min fix hade vart att rensa bland sikten. Väck med 3x på de flesta assault vapnen och även alla support vapen. Det gör direkt att det blir svårare att nyttja eldhastigheten och fortfarande träffa när järnsikten eller 1x sikten är allt man har tillgång till.

Allvarligt talat hade järnsikten på alla vapen utom prickskyttegevär vart min dröm, så slipper man snack om vilka gevär som borde ha sikten och inte osv. Men det är just det, en dröm. Tyvärr, för det hade vart grymt alltså. Kunna använda vapnen som de användes utan att man medvetet ger motståndarna ett handikapp! Ahh, drömma kan man som sagt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Håller väl med i mkt du säger.

Och gillar deras tänk att SMGs ska vara klart bättre i n'ärstrid och klart sämre på distans och att de andra vapen ska vara lite tvärtom, med vissa undantag beroende på vapen, men tycker inte dom fått till det så bra faktiskt. Som många redan nämnt är ju FG42 inte ens rolig att använda längre typ. Ett stort jävla vapen som nu knappt gör någon skada på lite längre distans och som är tänkt att vara som en SMG men inte är bra nog att gå emot en riktig SMG i närstid, dessutom bara 20 skott i magasinet.

Dom ville röra om så vissa vapen inte blev favoriserade, det har dom lyckats med, fast nu kommer det istället vara andra vapen som istället blir favoriserade. Jag menar det kommer alltid vara vissa vapen som blir favoriserade, bara så det är liksom.

Man vänjer sig säkert lite mer med tiden, men jag tyckte det var riktigt bra innan 5.2 kom ut. Ska ju ändå kännas alite realistiskt när man skjuter någon. Och det var ju inte i närheten av samma TTK som i Cod vilket jag gillade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

@Zemlan: Håller väl med i mkt du säger.

Och gillar deras tänk att SMGs ska vara klart bättre i n'ärstrid och klart sämre på distans och att de andra vapen ska vara lite tvärtom, med vissa undantag beroende på vapen, men tycker inte dom fått till det så bra faktiskt. Som många redan nämnt är ju FG42 inte ens rolig att använda längre typ. Ett stort jävla vapen som nu knappt gör någon skada på lite längre distans och som är tänkt att vara som en SMG men inte är bra nog att gå emot en riktig SMG i närstid, dessutom bara 20 skott i magasinet.

Dom ville röra om så vissa vapen inte blev favoriserade, det har dom lyckats med, fast nu kommer det istället vara andra vapen som istället blir favoriserade. Jag menar det kommer alltid vara vissa vapen som blir favoriserade, bara så det är liksom.

Man vänjer sig säkert lite mer med tiden, men jag tyckte det var riktigt bra innan 5.2 kom ut. Ska ju ändå kännas alite realistiskt när man skjuter någon. Och det var ju inte i närheten av samma TTK som i Cod vilket jag gillade.

Är helt med dig.

SMGs kan de straffa lite. Nu har ju medic Tromboncino och Jungle Carbine tex. Lungt att sänka deras effektivitet på håll då. De två vapnen är förövrigt anledningen till att medic är en av favoritklasserna nu. Älskar att kunna göra nytta på håll, är mer min och polarnas spelstil.

Som du säger blir det aldrig perfekt balans. Vissa vapen kommer bli nya favoriter så är det liksom. Vissa situationer kommer helt enkelt vissa vapen inom en klass vara "bäst" och i andra situationer är det ngt annat som är "bäst" och sen finns det vapen som är "nog bra" oavsett situation osv.

Men jag håller med, tyckte det kändes bra innan 5.2 också faktiskt så vet inte varför de gör detta. Individuell balansering borde ju fungera också liksom. Men sen har de ju främst påverkat TTK på håll. Inom 0-30m är ju balansen typ helt opåverkad för de flesta vapnen.

Tror många vara målar fan på väggen bara. Löser sig nog i slutändan. DICE har nog lärt sig av katastrofen när de mixtrade med TTK senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Problemet med 5.2-patchen är ju att ingenting i den har varit efterfrågat av spelarbasen - tvärt om; när Dice gick ut med vad de tänkte ändra på så var i princip hela gemenskapen väldigt tydlig med att de tyckte detta var en oerhört dålig idé, och att det radikalt skulle förändra spelet till det sämre. Utvecklarna lyssnade dock i sedvanlig ordning inte, och vi fick 5.2 i tilltänkt utförande ändå - med förutspått resultat:

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/e6tkhy/assault...
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/e6lig6/jackfra...

Det blir ju litet löjligt när pistoler gör mer skada än maskingevär och kulsprutor på avstånd över 15 meter.

Sedan kan man ju även nämna hur den lilla grad av automatisk balansering av lagen som fanns totalt kastats ut genom fönstret. Spelade sju olika rundor Frontlines igår, och samtliga var en slakt där det ena laget totalt dominerade det andra. DICE verkar även ha övergett utslitningssystemet helt, då man nu börjar med dubbelt så mycket ammunition som tidigare. Lägg till att slumpmässiga krascher av spelet är tillbaka, samt diverse andra buggar, så har vi 5.2 sammanfattat i ett nötskal.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Det känns som ett helt nytt spel, men inte på ett positivt sätt.

Förstår inte logiken bakom den här stora förändringen med TTK och vapenbalansen, jag tyckte det var bra som det var och att DICE var på väg åt rätt håll efter Pacific.

Varför inte bara fokusera på nya banor, vapen osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får stats uppdaterade efter avslutad runda? Spelade igår kväll säkert 7 rundor på raken och fick varje gång meddelandet att det inte gick att hämta stats. Så var det inte innan uppdateringen och jag har så klart googlat men får endast upp resultat som är typ nästan ett år gamla.
Irriterande för en stathora som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St3amer:

Är det bara jag som inte får stats uppdaterade efter avslutad runda? Spelade igår kväll säkert 7 rundor på raken och fick varje gång meddelandet att det inte gick att hämta stats. Så var det inte innan uppdateringen och jag har så klart googlat men får endast upp resultat som är typ nästan ett år gamla.
Irriterande för en stathora som mig.

Igår fick jag upp stats efter uppdateringen men idag visas bara en tom sida. Inte helt otippat så medförde även 5.2 en hel drös med buggar. Igår krashade spelet helt random för mig och kastade mig till skrivbordet. Aldrig haft problem med det tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Igår fick jag upp stats efter uppdateringen men idag visas bara en tom sida. Inte helt otippat så medförde även 5.2 en hel drös med buggar. Igår krashade spelet helt random för mig och kastade mig till skrivbordet. Aldrig haft problem med det tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm, ironin är inte helt förlorad på mig, innan denna update så blev jag rätt ofta random-kastad till desktop utan några felmeddelanden. Enda som hjälpte (nån dag eller två) var att radera allt Origin i Programdata-mappen utom LocalContent och starta om. Nu funkar allt klockrent bortsett från problemet med stats. Men men, det fixar sig väl nån gång.

Permalänk
Medlem

Har inga problem att ha 144fps i Ground War I COD med datorn i sign med BF5.. nej jävla heller. Kommer knappt över 120 FPS och GPU samt CPU loadar 40-50% fast än jag har fps cap på 144 och detta är i 1080p. Varför?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har inga problem att ha 144fps i Ground War I COD med datorn i sign med BF5.. nej jävla heller. Kommer knappt över 120 FPS och GPU samt CPU loadar 40-50% fast än jag har fps cap på 144 och detta är i 1080p. Varför?

Aktivera Future Frame Rendering om du inte redan har det samt kör med Dx11 istället för Dx12.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Köpte det på på rean, men BVF5 saknar verkligen bra kartor.
Tycker ingen av Kartorna är roliga och "one frame death" är mer regel än undantag.
Har nog aldrig haft så tråkigt i ett battlefield spel, blir att vänta på nästa BF.
Saknar helt BF-känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Aktivera Future Frame Rendering om du inte redan har det samt kör med Dx11 istället för Dx12.

Skickades från m.sweclockers.com

okej sta testa. har för mig att jag inte har på future frame rendering för det increasar input lag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Aktivera Future Frame Rendering om du inte redan har det samt kör med Dx11 istället för Dx12.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast dx11 kontra dx12 är olika från dator till dator. Jag har bättre prestanda med dx12

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har inga problem att ha 144fps i Ground War I COD med datorn i sign med BF5.. nej jävla heller. Kommer knappt över 120 FPS och GPU samt CPU loadar 40-50% fast än jag har fps cap på 144 och detta är i 1080p. Varför?

Önskar att jag hade det som dig med min 5960x och 1080ti, pendlar mellan 120-150fps i 1440p Ultra på BF5s nya kartor medans i Cod Groundwar på hoppar det mellan 80-110.
Kommer spela Cod4 kartorna jag väntat på ändå så jag skippar Ground War och de "nya" kartorna Modern Warfare får men får se när BF5 blir fixat för spelare med problem