Samsung kan avtäcka smart telefon med hopvikbar skärm under 2018

Permalänk
Melding Plague

Samsung kan avtäcka smart telefon med hopvikbar skärm under 2018

Samsung har länge arbetat på en enhet med en hopvikbar skärm, och enligt företaget kan den komma att avtäckas redan i november i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara värt det om man kommer kunna "snärta" upp telefonen/skärmen.

Permalänk
Inaktiv

Jag minns när de vikbara telefonerna kom och många sa att de där kommer ej hålla länge, det förstår vem som helst de börjar glappa i datakablarna vid gångjärnet. De första vikbara mobilerna krånglade säkert, men de senare blev riktigt stryktåliga. Och vikbara mobiler är de mobiler som jag har haft som har tåligt mest stryk. Funktionen att kunna svara och lägga på genom att öppna stänga luckan var skitbra.

Så nu 20år efter är jag ej lika tveksam till att mobilerna blir lika sköra som jag trodde de med gångjärn skulle bli. Det känns dock som att kristallerna (eller vad det nu är), som sitter i "gångjärnet" kommer lättare råka ut för vissa fel. Och hur blir det med skyddsglas? Dessa är ju ej vikbara, vilket betyder att telefonen kanske lättare får repor, men är telefonen hopfälld så är det lite skyddade.

Jag ser dock ett enormt behov av display som går att vika ihop, sedan är Smarta glasögon ett alternativ, behöver man egentligen ha display på mobilen alls med riktigt bra smarta glasögon?

Permalänk
Medlem

Vad skönt! Då kanske man kan slänga luren i örat på försäljare igenom att vika ihop den snabbt nog! Go samsung go!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Var ställer jag mig i kön?
Skämt åt sido. Detta kanske kan bli nått bra om 5 år.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hölmiz:

Var ställer jag mig i kön?
Skämt åt sido. Detta kanske kan bli nått bra om 5 år.

Med en sådan telefon så kommer tjejer och killar fråga likadant om kön att ställa sig i för att bli tillsammans med någon som har en sådan telefon. Det finns några gånger i tiden då folk har kommit med ny teknik som riktigt imponerar och detta kommer bli en sådan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

You can use most of the uses ... on foldable status. But when you need to browse or see something, then you may need to unfold it. But even unfolded, what kind of benefit does that give compared to the tablet? If the unfolded experience is the same as the tablet, why would they (consumers) buy it?

För ATT den går att fälla ut!
Det är den enda anledningen till att köpa den, och folk kommer tälta utanför butiken för att köpa den.
Snubben har ju ingen som helst koll på hur folk funkar alls.

sen kan man ju tycka likadant själv,, men faktum är ju att det kommer sälja som satan, bara för att den är utfällbar. (och sen 1 år senare när alla tillverkare har såna modeller kommer folk vara trötta på konceptet)

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Bara värt det om man kommer kunna "snärta" upp telefonen/skärmen.

Typ https://youtu.be/wN-_VA5HFwM?t=82

Permalänk
Medlem

Yes! Har väntat på detta! Kommer bli nice planerade nyförvärv av vikbart till 2019 efter nyheten förra året. Kul att det faktiskt kan bli av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

För ATT den går att fälla ut!
Det är den enda anledningen till att köpa den, och folk kommer tälta utanför butiken för att köpa den.
Snubben har ju ingen som helst koll på hur folk funkar alls.

sen kan man ju tycka likadant själv,, men faktum är ju att det kommer sälja som satan, bara för att den är utfällbar. (och sen 1 år senare när alla tillverkare har såna modeller kommer folk vara trötta på konceptet)

Jag tror ändå att han har ganska mycket koll på vad som krävs för att få folk att köpa, och att 'den går att vika' inte nödvändigtvis räcker för att få tillbaka all R&D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är extremt skeptisk, kan inte riktigt se hur det inte skulle vara en gigantisk flopp.
Att dubbla skärmytan med en extra skärm är ingen dum idé, men en "vikbar" skärm känns bara allmänt korkat.
Samsung utvecklingsmetod att kasta skit på väggen tills någon fastnar, har aldrig ingjutit nåt större förtroende.

Permalänk
Medlem

3-5 år senare - när tekniken mognat - så gör Apple en bra sådan telefon. Tyvärr i färgen guld dock.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Påminner mig om trenden för välvda TV-apparater, ni vet den där trenden som är utdöd?
Tror inte ett dugg på vikbara telefoner i den utformningen som vi känner "mobiltelefonen" idag.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Eftersom mobiltelefoner växt på bredd och höjd till proportioner som är lite väl stora enligt många så kan man ju delvis lösa detta genom att göra de vikbara. Det är liksom när man försöker trycka ner plattan i fickan som problemet uppstår då det ser ut som man stelopererat höften.

Jag tycker själv det ser för jävligt ut när man ska ut en kväll och jag orkar inte ha mobiltelefonen i någon väska bara för det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Ser så fram emot att få se den här skärmen. Man har länge fått se dessa storbolag komma med massa prototyper men aldrig något som vi dödliga kan få köpa!! )

Permalänk

Och nån gång under 2019-2022 räknar dom med att avtäcka en matchande vikbar telefon med inbyggt vikbart batteri.

Permalänk
Medlem

vikbar telefon med metall på utsidan. När telefonen känner av att den faller så stänger den sig själv. Behöver ingen mer funktionalitet än det. Alla som någonsin tappat sin telefon vet att det vore en fantastisk funktion. Inget löjligt glas eller ömtåliga skärmar som repas.

Men då kanske inte samsungs kunder inte behöver en ny telefon vart 3e år...

Permalänk
Medlem

Vikbar telefon.

Hmm, njae, det köper jag inte. För jobbigt att öppna och stänga, trist muskel uttömning som inte behövs men som alla kommer lida av efter haft telefonen ett år.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

vikbar telefon med metall på utsidan. När telefonen känner av att den faller så stänger den sig själv. Behöver ingen mer funktionalitet än det. Alla som någonsin tappat sin telefon vet att det vore en fantastisk funktion. Inget löjligt glas eller ömtåliga skärmar som repas.

Men då kanske inte samsungs kunder inte behöver en ny telefon vart 3e år...

Haha bara vart tredje år? Trodde poängen va att man ska ha ny telefon varje år

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem

Spännande. Görs det väl så kan det bli en ny trendsättare i mobilbranchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Vad skönt! Då kanske man kan slänga luren i örat på försäljare igenom att vika ihop den snabbt nog! Go samsung go!

"Han ba' vek ihop luren i örat på mig, så jäkla oförskämt!"

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

3-5 år senare - när tekniken mognat - så gör Apple en bra sådan telefon. Tyvärr i färgen guld dock.

Kort därefter så går apple fansen ut och stolt proklamerar att Apple är först med tekniken, precis som de gillar att göra med smartphones och alla andra innovationer.

Permalänk
Medlem

@CGI: Och Samsung gör skärmen åt dom ^^

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan