Nikon D40x - perfekt nybörjarkamera!

Permalänk
Medlem

Nikon D40x - perfekt nybörjarkamera!

Funderat på att börja fotografera lite mer seriöst, men vill inte ritualslakta både plånbok, bankkonto och ta ut arvet i förskott? Då har jag kameran för dig!
Min gamla trotjänare av modell Nikon D40x har levererat 3311 exponeringar sedan jag fick den 2007 och lärt mig massor, men på grund av för många andra intressen som pockar på uppmärksamheten har jag bestämt mig för att lägga fotointresset på hyllan för nu.

Med kamerahuset följer två optiker, dels en 18-55mm (lägsta bländare 3,5 vid 18mm och 5,6 vid 55mm zoom) "all round"-optik (inhandlad 2013) och dels en 55-200mm (lägsta bländare 4 vid 55mm och 5,6 vid 200mm zoom) tele-optik för när man vill fotografera på lite avstånd. Båda optikerna har VR (Vibration Reduction) vilket är en användbar funktion, särskilt vid när teleoptiken används på fri hand!

Medföljer gör även:
¤ Externt blixtaggregat (SB400)
¤ Smidig kameraväska från Lowepro med regnskydd, plats för hela kittet och lite till
¤ 8Gb mSD-kort (inkl. konverter, kameran har plats för SD-kort)
¤ Trådlös fjärrutlösare
¤ Laddare (såklart)
¤ Ett extra batteri
¤ En putsduk!

Detta är alltså ett (åtminstone i min mening) väldigt komplett set som är perfekt för den som är sugen på att lära sig mer om bländare, slutare och ISO-värden!

Avhämtning prioriteras och prutare undanbedes vänligen men bestämt.

Finns även ett riktigt bra stativ att köpa till, diskussion om det tas med köparen om det är aktuellt. Kan även tänka mig att hålla en introduktion till grunderna i fotografering och kamerans funktioner till köparen om så önskas, exakta former och pris för detta tas även det direkt med köparen. Inget av dessa extra alternativ är ett krav för köp utan endast möjligheter!

Läs hela annonsen här