Google lanserar Android 9 "Pie" med fokus på AI

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Android 9 "Pie" med fokus på AI

Trenden trogen lanserar Google en uppdatering till sitt mobila operativsystem Android, som får namnet Pie och lägger fokus på AI och anpassning efter användarens beteende.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, var ganska säker på att det skulle heta Android Peppermint, men det här går väl an också!

Gott me' paj

Nu får man hoppas att Pixel 3 lanseras officiellt i Sverige också så att man äntligen kan få uppgradera från Nexus 6P!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Google loggar mer än någonsin hör jag, för användarens skull förstås. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande med digital wellbeing. Alla ungdomar idag som inte kan låta bli telefonerna. Det kan nog vara nyttigt om de ser hur mycket tid de lägger på snapchat och facebook och instagram och allt vad det är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Google loggar mer än någonsin hör jag, för användarens skull förstås. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Var läser du det??
Ai som anpassar sig efter användaren betyder väl inte att det är Google som anpassar detta ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Blir det som rabarberpaj är jag nöjd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Var läser du det??
Ai som anpassar sig efter användaren betyder väl inte att det är Google som anpassar detta ??

Han räknar nog med att datan som AI:n baserar sitt beteende på också går till Google.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Installerade den i morse, tycker gui:t fick bättre flyt

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk

Jag är så glad över att min OnePlus 3T kommer få denna uppdateringen

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hmm, var ganska säker på att det skulle heta Android Peppermint, men det här går väl an också!

Nu får man hoppas att Pixel 3 lanseras officiellt i Sverige också så att man äntligen kan få uppgradera från Nexus 6P!

Totalt ointresserad av uppdateringen men nu vill jag ha paj, Homer was right (for once).

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

"...och att ljusstyrkan på skärmen anpassas efter kringliggande miljö."

Kan detta utvecklas lite mer från hur det redan är idag?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Borde hetat PAI istället!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

jaha ,ny spion program (:

Permalänk
Medlem

Telefonen fick 8 nyligen och surfplattan kör fortfarande 7 ska enligt rykten få 8 i slutet av året.

Varför slutade de med Nexus plattorna? Hade gärna tagit ett sån men blev en Lenovo. Hade iaf 7 många har ännu äldre version. Min förra uppdaterades aldrig från Android 4.

Alla borde få uppdateringar även om de kör någon egen version av Android borde de kunde uppgradera grundversionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dasbomber:

Jag är så glad över att min OnePlus 3T kommer få denna uppdateringen

Sitter själv kvar på android 7.1.1

Inte känt någon större anledning att uppdatera ännu, men bra att det kommer såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

kommer nog få det senare i höst på min xiomi Mi A1, är med i android one programmet så kommer efter att google släpper till sina pixel telefoner och så.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Och jag kommer som vanligt inte få ta del av någon uppdatering. Suck.. Nästa gång för det bli en Android One mobil.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Efterlängtad funktion till S8!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Av någon outgrundlig anledning har de ändrat klockans placering och det går inte att byta tillbaka. Varför?!

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Blir intressant sen när man köper ny mobil nästa gång. För någon uppgradering till min 2 år gamla lur kan man ju se sig i skyarna efter.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Installerade idag på Pixel 2, vid 11-tiden ungefär. 16:30 var mitt batteri på 15%, det var ~90% vid installationen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Spännande med digital wellbeing. Alla ungdomar idag som inte kan låta bli telefonerna. Det kan nog vara nyttigt om de ser hur mycket tid de lägger på snapchat och facebook och instagram och allt vad det är.

Tyvärr lär nog dessa nya funktioner inte göra ett dyft för att lätta på det beroendet dock.

Det som behövs är strängare föräldrar som inte själva gör samma sak.

Skrivet av riiga:

Av någon outgrundlig anledning har de ändrat klockans placering och det går inte att byta tillbaka. Varför?!

Antar för att det ska se ut som att de faktiskt gjort någonting. Skaffa custom rom istället.

Skrivet av alex_farnstrom:

kommer nog få det senare i höst på min xiomi Mi A1, är med i android one programmet så kommer efter att google släpper till sina pixel telefoner och så.

Jag tror nog du får vänta till nästa år minstone. Min sambo har samma telefon och fick 8.1 för ca 2-3 veckor sedan.

Permalänk
Skrivet av riiga:

Av någon outgrundlig anledning har de ändrat klockans placering och det går inte att byta tillbaka. Varför?!

Notchanpassning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental_istid:

Notchanpassning...

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt irriterande. Varför jag ej kommer uppgradera min Pixel 2xl.
Fattar mig inte på denna notch-trend som håller på just nu, allt för att få "lite" större skärm. Tycker det förstör helhetsupplevelsen....

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Glad över att jag har en Nokia, saknat Nexus uppdateringarna när jag hade andra märken som tog lång tid på sig att släppa uppdateringar. Hoppas bara att de fixar till lite buggar när man har två SIM-kort och att de inför navigationsgester på fingeravtrycksläsaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Masyve:

Han räknar nog med att datan som AI:n baserar sitt beteende på också går till Google.

Skulle anta att det snarare är tvärt om, att datan som AI:n baserar sig på kommer från Googles servrar. Jag kan satsa stora pengar på att detta inte är Google som vill få tillgång med mer data utan Google som omsätter den data dom redan har till en bättre(?) service.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Jag tror nog du får vänta till nästa år minstone. Min sambo har samma telefon och fick 8.1 för ca 2-3 veckor sedan.

beta testningen av A1an ha pågått sen mars, så de är relativt klar, och läse förut att de skulle släppa först till pixel och essential phone, sen kommer omgången till xiaomi android one telefonerna och så tidig höst, så gissar mer på sen september, möjligt i oktober.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Av någon outgrundlig anledning har de ändrat klockans placering och det går inte att byta tillbaka. Varför?!

För notch-skärmar som har begränsat utrymme till höger. Varför man inte kan byta tillbaka däremot vetefan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!