Inget ljud de första sekuderna i VLC

Permalänk
Medlem

Inget ljud de första sekuderna i VLC

Hoppas jag är på rätt ställe

Har problem med att VLC inte spelar upp ljud de första 15 sek ungefär i varje nytt spår/fil (som att det skulle ta lite tid att ladda) nu när jag lyssnar på cd/mp3 ljudbok . Har inga problem med video. Så varje gång den byter skälv eller jag gör det så måste jag dra tillbaka slidern till börgan för att få ljud i början vilket är bökigt annars missar man ju en hel del .

Har googlat lite men hittar bara där det helt saknas ljud eller bara försvinner mitt i.
Har också testat att återställa ljud inställningarna utan resultat.

Kör Win7 64bit och VLC 3.0.3 64bit
Datorn börjar bli till åren med en i7 720, 1gb amd grafik, 6gb ram och 1TB sshd men den är fortfarande pigg och borde ju utan problem klara detta när den klarar enligt mig mycket mer krävande uppgifter som video och spel.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark
Har du prövat använde en äldre version av VLC? T.ex. gå tillbaka till 2.X version och kolla? Är tyvärr inte särskilt kunnig i detta område men skulle rekommendera att pröva en äldre version som fungerat tidigare.

Permalänk
Medlem

Märkligt problem. Testa en annan mediaspelare, exempelvis MPC-HC.

Permalänk
Medlem

Måste det vara VLC? Finns så mycket bättre alternativ på Windows. VLC's sökning och timestamps var så dåliga efter år av versioner när jag senast testade det. PotPlayer är trevligt, eller MPC BE. Fast jag använder Foobar 2000 för ljud.

Annars hade jag gissat att det är nåt tillval i inställningarna som tillsätter nån sekunds tystnad i början av ljudfiler, men inte 15 sekunder. Gäller det alla format av ljudfiler?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren
Nä det moste inte vara VLC som jag använder, så kan ju testa en annan bara att VLC och Win mediaspelare är de enda jag känt till . Ska tästa några av förslagen ni kommit med och återkommer
Jag vet inte om det hjäller andra format med, men jag har inga att tästa med vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Både MPC HC och BE fungerade så kör på de

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.