In Win 915 är avrundat datorchassi i premiumsegmentet

Permalänk
Melding Plague

In Win 915 är avrundat datorchassi i premiumsegmentet

Välrenommerade tillverkaren In Win utökar premiumsortimentet av datorlådor med 915, som bestyckats med härdat glas, rundade former och en topp som kan hissas upp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tre fläktar i fronten med tillsynes minimalt luftflöde. Genialt. Fin design annars men kan ju prova med nåt praktiskt för omväxlings skull.

Permalänk
Medlem

Högst subjektivt, men .. fan det där såg varken snyggt eller modernt ut. Rundade fronten gör bara chassit större, Silver och svart och rgb-disco är inte särskilt snygg kombo. Inwin-graffittin på ena sidan var också inte så smickrande den heller...

Permalänk
Medlem

Lär bli många tusenlappar för detta chassi.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Gallerikonnässör

Ungefär så där såg mitt drömchassi ut i mitten av 00-talet!

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Inaktiv

Köpte In Win 904 Plus nyligen och är mycket imponerad över byggkvalitén och designen. Tyvärr är det som att bygga ett mini-ITX-system fast i storformat, men det är det värt.

Det här chassit ser ju inte ens bra ut. Subjektivt förstås.

Permalänk
Medlem

Form före funktion på en ny nivå.
Finns säkert någon där ute som letar efter ett gigantiskt och svårbyggt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Köpte In Win 904 Plus nyligen och är mycket imponerad över byggkvalitén och designen. Tyvärr är det som att bygga ett mini-ITX-system fast i storformat, men det är det värt.

Det här chassit ser ju inte ens bra ut. Subjektivt förstås.

Kan bara hålla med om byggkvaliten. Har ett InWin 303 själv, och det är ju byggt som en stridsvagn.

Det enda jag retar mig på med chassit är att fläktarna i botten tar emot kontakterna längst ner på moderkortet. Saknas någon centimeter i antingen höjd eller bredd för att lösa det.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JamesBanana:

Kan bara hålla med om byggkvaliten. Har ett InWin 303 själv, och det är ju byggt som en stridsvagn.

Det enda jag retar mig på med chassit är att fläktarna i botten tar emot kontakterna längst ner på moderkortet. Saknas någon centimeter i antingen höjd eller bredd för att lösa det.

Undrar om de inte var för snabba när de beställde sina aluminiumramar. Känns som om de försökt få detaljerna på plats efteråt.

Hoppas att de lyckas bättre denna gång.

Permalänk

gillar inte formen! och hoppar nu på tåget _EMOT_ RGB...

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Fronten för tankarna tillbaka till Cooler Masters wave serie back in the days.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade velat se något liknande men icke kilformat samt mycket mycket mindre. Mini-ITX typ.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Wow, det här va det fulaste "premiumsegment" chassit jag har sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Wow, det här va det fulaste "premiumsegment" chassit jag har sett.

Åh ja!?

https://www.xynos.com/xynos-g3-black.php

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Bara 1895$. Som hittat. Finns inga riktiga foton så får anta att det är fejk?

”In production”, lol. INGEN kommer beställa. Möjligen någon tolvåring som ärvt för mycket pengar och som ska bygga sin första dator.

Sorry för OT.

Permalänk
Medlem

En dokumentförstörare med RGB

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Fyf*n vad fult!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Påminner lite om Xbox 360 (första modellen), men den var inge vidare att titta på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vad hände med In Win?
Runda möbler vet ju alla att man bör undvika för de tar onödigt mycket plats och är ett helvete att packa.
Att det är efterblivet fult gör inte saken bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De spelar i samma liga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

En dokumentförstörare med RGB

Själv tyckte jag den påminner mest om en papperskorg. Jamen visst det sitter ju en papperskorg i botten av en dokumentförstörare ...

Skrivet av yarn:

Rundade fronten gör bara chassit större

Den här fronten ja, eftersom den sticker ut högre upp.
Men om fronten hade gått rakt ner hade det inte nödvändigtvis blivit större än ett rätblock framför fläktarna. Man kan runda av formerna eftersom fläktarna är avsevärt mindre breda än chassits bredd.

Men den här designen ser riktigt dum ut, med inflöde till tre fläktar bara igenom ett litet filter i botten av lådan.
Att göra så hade kanske funkat bra i ett mITX-chassi med en fläkt, men jag antar att den översta fläkten blir ganska strypt. Desssutom hade det varit bättre att ha ett större filter direkt på varje fläkt istället för ett litet i bottnen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Bara 1895$. Som hittat. Finns inga riktiga foton så får anta att det är fejk?

”In production”, lol. INGEN kommer beställa. Möjligen någon tolvåring som ärvt för mycket pengar och som ska bygga sin första dator.

Sorry för OT.

För 2k dollar måste det fan va handgjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på:

(Star Wars Sand Crawler)

Måste iofs erkänna att om det någonsin kom ett officiellt Sand Crawler-chassi så skulle jag nog köpa ett.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

gillar inte formen! och hoppar nu på tåget _EMOT_ RGB...

Lr så har man det bara avstängt.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag inte förstår varför alla är så emot utseendet på det här chassit? Tyckte det var ganska snyggt, förutom då högersidan som ser lite väl "orolig" ut.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av yarn:

Högst subjektivt, men .. fan det där såg varken snyggt eller modernt ut. Rundade fronten gör bara chassit större, Silver och svart och rgb-disco är inte särskilt snygg kombo. Inwin-graffittin på ena sidan var också inte så smickrande den heller...

Skrivet av FLAXMANNEN:

Ungefär så där såg mitt drömchassi ut i mitten av 00-talet!

Menar inte att låta respektlös alls, utan bara lite undrande, varför är det så viktigt att något måste vara modernt? Man kan väl gilla något lika mycket fast det inte är "modernt" eller "trendigt". Har aldrig begripit vitsen med mode.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Gallerikonnässör

@waverider: Det måste absolut inte vara dåligt att det ser ut att ha några år på nacken. Men i detta fall tycker jag att det var allt annat än snyggt.

Edit: trender och mode tycker jag rent generellt är ointressant. Jag håller mig till klassisk design, inte bara när det kommer till datorer utan i allmänhet så drar jag mig åt äldre pryttlar.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

@yarn:

Håller med. Barnslig och ful.
Inwin brukar göra snygga saker. Synd.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

@waverider: Det måste absolut inte vara dåligt att det ser ut att ha några år på nacken. Men i detta fall tycker jag att det var allt annat än snyggt.

Edit: trender och mode tycker jag rent generellt är ointressant. Jag håller mig till klassisk design, inte bara när det kommer till datorer utan i allmänhet så drar jag mig åt äldre pryttlar.

Ja det låter ju bra. Tycker verkligen det är viktigt att ha en egen stil, vad det än gäller.

Läste någonstans att en av de saker folk brukar ångra mest när de dör är att de inte vågade vara sig själva fullt ut!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Skrivet av yarn:

Högst subjektivt, men .. fan det där såg varken snyggt eller modernt ut. Rundade fronten gör bara chassit större, Silver och svart och rgb-disco är inte särskilt snygg kombo. Inwin-graffittin på ena sidan var också inte så smickrande den heller...

Bygga akvarium i det skulle se bättre ut tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com