Permalänk
Medlem

Tömma PM-inkorg?

Går det på något sätt att rensa upp bland sina privata meddelanden och ta bort allt gammalt skräp man ackumulerat genom åren, eller är det bara den här funktionen "lämna tråden" (?) på respektive "tråd"/konversation som gör typ det?

Permalänk
Skrivmaskin

@Sveklockarn: Hej! Det går inte att radera dina PM-konversationer, men som du säger kan du lämna dem för att de ska försvinna från översikten. Detta kan göras individuellt för varje tråd, alternativt för flera trådar åt gången med hjälp av boxarna och rullgardinsmenyn, som finns längst ner på sidan för PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

@Sveklockarn: Hej! Det går inte att radera dina PM-konversationer, men som du säger kan du lämna dem för att de ska försvinna från översikten. Detta kan göras individuellt för varje tråd, alternativt för flera trådar åt gången med hjälp av boxarna och rullgardinsmenyn, som finns längst ner på sidan för PM

Tack, men hur kommer det sig att det inte går att radera dem?

Det känns spontant som att personliga meddelanden faller under dataskyddsförordningens skydd, vilket innebär att jag som användare borde kunna ha så mycket kontroll över den informationen att jag själv kan radera den? Jag tolkar ditt svar som att informationen faktiskt finns kvar på era servrar, bara att jag inte ser den längre under "Meddelanden"?

Permalänk
Skrivmaskin

@Sveklockarn: Att radera trådar, oavsett typ, är något som bara moderatorer kan göra. PM faller inte under dataskyddsförordningen GDPR eftersom sådana meddelanden inte är personuppgifter.

Tillägg: En PM-tråd raderas om båda deltagarna lämnar den, men en enskild person kan inte radera. Detta eftersom det är möjligt att den andra parten fortfarande vill spara innehållet

Tillägg
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@wittwang
Istället för att skapa ny tråd provar jag fråga här.

Är det möjligt att få tillbaka/återställa lämnade PM diskussioner, då jag skulle rensa och då råkade en konversation försvinna som skulle varit kvar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivmaskin

@bärplockaren:

Det finns tyvärr ingen sådan funktion i dagsläget. En eventuell möjlighet är att personen "i andra änden" lägger till dig igen, men jag är inte säker på att man kan lägga till deltagare i en pågående konversation.