Tömma PM-inkorg?

Tömma PM-inkorg?

Går det på något sätt att rensa upp bland sina privata meddelanden och ta bort allt gammalt skräp man ackumulerat genom åren, eller är det bara den här funktionen "lämna tråden" (?) på respektive "tråd"/konversation som gör typ det?

@Sveklockarn: Hej! Det går inte att radera dina PM-konversationer, men som du säger kan du lämna dem för att de ska försvinna från översikten. Detta kan göras individuellt för varje tråd, alternativt för flera trådar åt gången med hjälp av boxarna och rullgardinsmenyn, som finns längst ner på sidan för PM

Skrivet av Wittwang:

@Sveklockarn: Hej! Det går inte att radera dina PM-konversationer, men som du säger kan du lämna dem för att de ska försvinna från översikten. Detta kan göras individuellt för varje tråd, alternativt för flera trådar åt gången med hjälp av boxarna och rullgardinsmenyn, som finns längst ner på sidan för PM

Tack, men hur kommer det sig att det inte går att radera dem?

Det känns spontant som att personliga meddelanden faller under dataskyddsförordningens skydd, vilket innebär att jag som användare borde kunna ha så mycket kontroll över den informationen att jag själv kan radera den? Jag tolkar ditt svar som att informationen faktiskt finns kvar på era servrar, bara att jag inte ser den längre under "Meddelanden"?

@Sveklockarn: Att radera trådar, oavsett typ, är något som bara moderatorer kan göra. PM faller inte under dataskyddsförordningen GDPR eftersom sådana meddelanden inte är personuppgifter.

Tillägg: En PM-tråd raderas om båda deltagarna lämnar den, men en enskild person kan inte radera. Detta eftersom det är möjligt att den andra parten fortfarande vill spara innehållet

Senast redigerat 2018-08-02 14:15: Tillägg

@Wittwang: Ok, tack för utförliga svar.

@wittwang
Istället för att skapa ny tråd provar jag fråga här.

Är det möjligt att få tillbaka/återställa lämnade PM diskussioner, då jag skulle rensa och då råkade en konversation försvinna som skulle varit kvar?

@bärplockaren:

Det finns tyvärr ingen sådan funktion i dagsläget. En eventuell möjlighet är att personen "i andra änden" lägger till dig igen, men jag är inte säker på att man kan lägga till deltagare i en pågående konversation.