Nvidia arrangerar Geforce-överraskning inför Gamescom den 20 augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@Icte:
Du missade att den även har stöd for svartbit bild, samt liknande dito i RGB. Men i hopp med g-synk. Men då reduceras RBG till halva färgbilden då man behöver två nyanser för att göra bilden i bara två färger.

Så du kan t.ex ha 255 28 33 samt 255 36 41 och bara njuta av det röda laget.

Wow! Mind = blown

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Alla revolutioner börjar med en idé och ord. Även om killen i Che Guevara-tröjan och pung-AC framstår som patetisk i sammanhanget så uppnår han ändå något med sitt agerande: att påminna om att det finns alternativ till vår nuvarande världsordning. (Nej, jag är inte kommunist. Nej, jag tänker inte utveckla, det hör inte till den här tråden.)

Det är viktigt att folk vet att Nvidia är ett skitföretag, så att när det kommer konkurrerande kort som är värda att köpa, så köper man dem istället för att gör vad man historiskt gjort, köpt Nvidia även när konkurrerande kort varit bättre.

Vill man förändra något är det en god idé att leva som man lär. Nu handlar det istället om principlöshet och skrika som en bortskämd unge, samtidigt som man åtnjuter alla fördelar av det man kritiserar.

Om du tycker nVidia är ett skitföretag samtidigt som du köper deras produkter behöver du revidera uppfattningen om skitföretag eller värdet av produkterna, alternativt båda delarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är viktigt att folk vet att Nvidia är ett skitföretag, så att när det kommer konkurrerande kort som är värda att köpa, så köper man dem istället för att gör vad man historiskt gjort, köpt Nvidia även när konkurrerande kort varit bättre.

Alternativt så kan man bara inse att den åsikten inte är en objektiv sanning, och köpa det man gillar bäst.

Permalänk
Medlem

En annan sitter på ett 10603GB med en 120Hz 3440x1440 monitor (Alienware AW3418DW) och har inte så höga krav som andra i den här tråden. 1060-kortet räcker tyvärr inte för exempelvis nya Final Fantasy så jag hoppas att 1170 blir en lagom boost. Alternativt ett beg 1080/1080Ti om ett par månader. 80-120 fps är fine för mig som har slutat bry mig om "ULTRA", "OMGMAXX!1" osv på äldre dar. Överväger helt klart att strunta i min G-syncskärm och köra AMD - i fall dom kommer med något som känns som more bang for teh buck.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker det ser jättekul ut,att karlens skinnjacka har ej växt,fast han gjort det?😁😁
Superslimmat.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Manli registrerar grafikprocessorn GA104 – Geforce GTX 2070 & 2080 listas
https://www.nordichardware.se/nyheter/manli-registrerar-grafi...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

@Söderbäck
Tack för dina svar. Jag gillar dina inlägg även om vi har olika åsikter om vissa detaljer. För att inte gå mer off topic så kan vi nog vara överens om att framförallt stark dollarkurs kommer att påverka komponentpriserna negativt för svenska konsumenters del.
ggwp

Waow!
Snyggt avrundat. Verkligen! Ett så trevligt svar på ett ifrågasättande inlägg är inte alltid man ser.
Hatten av för komplimangen men framförallt styrde du tråden rätt vilket jag själv knappast hjälpte till med.

Jag får försöka vara lite on topic själv nu då.

Ja jag har varit sugen på en uppgradering ett tag jag med.
3440*1440 på ett R9 390 är inte en höjdare. Men ja nu blev det en ny telefon den här månaden så det blir väl kanske under hösten man får kolla på uppgradering. Långt efter denna nyhet är het

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Waow!
Snyggt avrundat. Verkligen! Ett så trevligt svar på ett ifrågasättande inlägg är inte alltid man ser.
Hatten av för komplimangen men framförallt styrde du tråden rätt vilket jag själv knappast hjälpte till med.

Jag får försöka vara lite on topic själv nu då.

Ja jag har varit sugen på en uppgradering ett tag jag med.
3440*1440 på ett R9 390 är inte en höjdare. Men ja nu blev det en ny telefon den här månaden så det blir väl kanske under hösten man får kolla på uppgradering. Långt efter denna nyhet är het

Get a room

Skickades från m.sweclockers.com