AMD:s kvartalsrapport för Q2 imponerar

Permalänk
Melding Plague

AMD:s kvartalsrapport för Q2 imponerar

Resultaten för andra kvartalet 2018 överträffar förväntningarna, där processorresultat kompenserar för svagare resultat i grafikkortsförsäljning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"kad försäljning av processorfamiljerna Ryzen och på servermarknaden har gjort att företaget gått från en förlust på 42 miljarder dollar Q2 2017, till en vinst på 116 miljarder dollar samma kvartal i år."

Ähmm ska det inte vara miljoner istf miljarder här?

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Kul! Förhoppningsvis fortsätter AMD gå med vinst, så de kan investera mer och mer för att sen sätta mer press på Intel/Nvidia.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@jacozz: Hoppsan, det stämmer alldeles utmärkt det, artikeln rättad. Tack!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Håller dom andra hoppas AMD har hittat rätt spår nu annars blir det illa för oss konsumenter och företag som nyttjar datorer ... Är rejält nöjd med min ny AMD Ryzen Threadripper 1920X med fint ASUS moderkort stabil som attan
Ps jag fynd cpu bara 200kr dyrare än den mindre

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Kul. Vet faktiskt inte vad jag skaffar näst. Jag vill bara ha det bästa och bryr mig inte om det blir AMD eller Intel. Men skulle vara kul med AMD igen. Var länge sedan man hade A64.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ryzen är en riktig success story. Jag hoppas verkligen att RTG lyckas skaka fram liknande framgång på grafiksidan, men så länge de klamrar sig fast vid GCN så är jag tveksam.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hjälpsam

Nu skall vi se hur länge det dröjer innan någonting krälar in på forumet och väser fram.
"- Men Intel är ju bättre på spel, ju!"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Så kul att det går bra för AMD igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul man köpte AMD aktier igen och finansierat nya datorn. Hurra för aktier!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Kul man köpte AMD aktier igen och finansierat nya datorn. Hurra för aktier!

Skickades från m.sweclockers.com

Gratz har skjutit på att köpa aktier sedan dem var nere på 2 dollar

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Mm jävligt trevligt att kolla Avanza appen efter att ha läst denna nyhet. Sicken raket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Roligt att det rör på sig. Ingen hade väl förväntat sig något annat.

Skrivet av Ratatosk:

Nu skall vi se hur länge det dröjer innan någonting krälar in på forumet och väser fram.
"- Men Intel är ju bättre på spel, ju!"

Ja, du brukar vara ganska bra åt andra hållet, så det finns säkert någon som har din plats för det andra laget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att man sålde 1000st på $13 efter suttit på dem i 2år.. Sån jävla ångest.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Kul att man sålde 1000st på $13 efter suttit på dem i 2år.. Sån jävla ångest.

Lider med dig. Har dock kvar mina från 7 dollar

Gjorde en liknande som du.. Sålde Facebook när de låg på 30... nu 170 /cry

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Härligt att det går bra för AMD De behöver ju fortsatt cash flow för att kunna fortsätta vara en utmanare till Intel. Processormarknaden är riktigt rolig och spännande att följa nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Lider med dig. Har dock kvar mina från 7 dollar

Gjorde en liknande som du.. Sålde Facebook när de låg på 30... nu 170 /cry

Gick in på $2-3 någonstans. INte direkt för att jag såg detta framför mig. Utan för att jag själv verkligen var trött på hur Intel hanterade marknaden och sina konsumenter och bestämde mig för att det är lätt att snacka men det är ju som bekant plånboken som talar hos bolag som Intel. Så köpte aktier och bestämde att nästa CPU skulle vara en AMD.
Känner även lika om Nvidia, men AMD hade inte ens släppt Vega 64 när jag köpte dator så det blev ett 1080ti. Men hoppas verkligen jag kan köpa en AMD GPU nästa gång. Vi ser redan vad denna konkurens gör på CPU sidan och hur vi konsumenter tjänar på det. Tänk samma sak för GPU:er.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Kul att man sålde 1000st på $13 efter suttit på dem i 2år.. Sån jävla ångest.

Fast då har du gjort typ 600% vinst?
Det var väl lite bättre än index

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nu skall vi se hur länge det dröjer innan någonting krälar in på forumet och väser fram.
"- Men Intel är ju bättre på spel, ju!"

tja, du gjorde ju precis det.

Grattis AMD

Permalänk
Medlem

Å andra sidan lever vi i en aktie-bubbla nu då FED har sponsrat, ("tryckt en massa låssaspengar" i form av obligationer), som plåster för aktiemarknaden efter 2008-kraschen). Det är bara en tidsfråga innan börsen kraschar. Men den här gången kommer man falla från betydligt högre höjd än vad man gjorde 2008. Ju längre tid det tar innan bubblan spricker, desto djupare kommer fallet bli.
/Doctor Doom

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Kul att man sålde 1000st på $13 efter suttit på dem i 2år.. Sån jävla ångest.

Själv så sålde jag 1200 aktier på $3,5 efter att ha suttit på dom i typ ett år. Hade dock köpt för ca $2 så det blev ändå en hyfsad förtjänst rent procentuellt. Men dom hade varit värda en slant idag.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.