ny dator eller del, hjälp mottages.

Permalänk
Medlem

ny dator eller del, hjälp mottages.

Hej,

Damen sitter på en i5 2500k samt ett GTX 670, nu verkar det som att grafikkortet gett upp så skulle behöva lite hjälp att tänka.

Hon spelar Hearthstone samt WoW (inga raids och knappt BGs). Leker LITE med fotoredigering.

Ett alternativ är ju att köpa nytt grafikkort, men ska man titta på nya kort så är det ju så fruktansvärt dyrt mot vad man får tycker jag, ett 1050ti kostar ju minst 2k och verkar prestera sämre än hennes gamla. annars har jag hittat Palit GTX 1060 för 3k.

Nästa alternativ är ju att köpa ny maskin, typ AMD 2400g, jag tror ju att grafikprestandan duger gott till att leka lite i WoW i 1080p. Hon är ingen sån som måste maxa alla inställningar. Och med en helt nu burk tror jag att hon generellt kommer känna ett lyft i flytet från en 2500k.
Problemet här är ju att B450 moderkorten inte kommit än, det känns fel att köpa ett B350 och att köpa x470 känns som overkill. Vill gärna ha mATX med.

Jag har inga problem att köpa begagnat om affär kan göras mellan 4 ögon samt att det är inom några mils radie, har ingen lust att köra 10mil enkel resa för ett begagnat grafikkort.

Så, vad hade ni gjort? köpt nytt grafikkort, köpt 2400g med B350 moderkort eller väntat på b450 moderkortet?

hon är rätt så ivrig på att ha datorn innan BfA går live.

EDIT: om ni föreslår en ny dator, kom gärna med förslag på moderkort och minnen, känns som en djungel det där.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Allt är ju en kostnadsfråga. I första hand hade jag nog kikat på ett lämpligt beg. kort.
Plan B en helt ny dator.

Permalänk
Medlem

Hade behållt 2500k och köpt nytt grafikkort i stil med 670 och uppåt, eller köpt nytt 1060.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att ett bättre grafikkort låter som en bra idé. Processorn hon har nu räcker nog ett par år till för det hon håller på med. Försök hålla koll här på marknaden och kolla om erbjudanden som kan dyka upp i affärer. Grafikkort är dyrt nu och kan du inte vänta får du nog tyvärr bita i det sura äpplet (vilket kan bli extra surt om priserna kommer att gå ner nu under augusti).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Har nog hittat ett GTX 1070 för 2800 här på marknaden, overkill för henne, men bra pris samt affär mellan 4 ögon
Nackdelen är ju att hon kommer ha bättre grafikkort än vad jag har

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

Har nog hittat ett GTX 1070 för 2800 här på marknaden, overkill för henne, men bra pris samt affär mellan 4 ögon
Nackdelen är ju att hon kommer ha bättre grafikkort än vad jag har

Därför är du kärleksfulla mannen som offrar ditt egna grafikkort till henne

Permalänk
Medlem

@Sixtyeight: då måste jag även överlåta mitt chassi eller köpa nytt chassi till henne.
Under felsökningen idag märkte jag att mitt 1060 Strix OC inte får plats i hennes gamla Antec chassi

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!