Vardagsidioter (saker du stör dig på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag brukar alltid lägga ut en pinne efter mig, men det finns ju ingen (oskriven) lag på vem det är som ansvarar för att göra det, så jag har faktiskt ingen förståelse alls för din irritation.

Förstår inte hur man inte kan förstå att man lägger ut en pinne efter sin varor... om du ej lägger pinne efter dina varor så betyder det att nästa person både måste lägga ut din pinne och sin pinne, så då ska en kund lägga ut två pinnar för att du inte kunde lägga efter dina varor? För mig och många andra är det en självklarhet att man lägger en pinne efter sina varor för att markera att man har lagt klart.. sen finns det givetvis såna som du som inte riktigt förstår

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tjenare! Tänkte göra en tråd där vi alla kan delge saker som vi stör på oss i vardagen som andra folk gör. Jag kan börja. Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lägger en pinne efter sina varor på rullbandet i kassan, hur svårt ska det vara att lägga en pinne efter sin varor för att skilja på deras och mina varor. Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Man kan tycka att jag gör en stor grej av det och är larvig, men fan kan inte låta bli....

Vad har ni för saker ni stör er på i vardagen?

Det kan ju va så att det inte finns nå pinnar kvar. Jag va på en butik som har tagit bort pinnarna helt.

Stör mig extremt på folk som inte kopplar sina hundar även om ägaren tycker det är världens snällaste hund så kan man aldrig veta vad som kan skrämma upp hunden till att kanske bita ett barn.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Stör mig på ineffektiva formuleringar. Många inlägg här kan förmodligen kortas med 50% och behålla samma budskap.

Också jobbigt när styckesindelning inte används. Tycker "wall of text" är väldigt respektlöst.

Ibland tar några pajsare över en hel tråd med ointressant off-topic tjafs. Det är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Förstår inte hur man inte kan förstå att man lägger ut en pinne efter sin varor... om du ej lägger pinne efter dina varor så betyder det att nästa person både måste lägga ut din pinne och sin pinne, så då ska en kund lägga ut två pinnar för att du inte kunde lägga efter dina varor? För mig och många andra är det en självklarhet att man lägger en pinne efter sina varor för att markera att man har lagt klart.. sen finns det givetvis såna som du som inte riktigt förstår

Att som du skriver "...då ska en kund lägga ut två pinnar..." är ju under förutsättning att det faktiskt finns en regel om att lägga pinnen bakom, vilket det ju inte gör.
Jag tillhör nog dem som snarare lägger en pinne framför mina varor än efter.

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Förstår inte hur man inte kan förstå att man lägger ut en pinne efter sin varor... om du ej lägger pinne efter dina varor så betyder det att nästa person både måste lägga ut din pinne och sin pinne, så då ska en kund lägga ut två pinnar för att du inte kunde lägga efter dina varor? För mig och många andra är det en självklarhet att man lägger en pinne efter sina varor för att markera att man har lagt klart.. sen finns det givetvis såna som du som inte riktigt förstår

Som jag sa så brukar jag alltid lägga ut en pinne efter mig, om det är någon annan efter mig i kön. Annars blir det bara merjobb för den som sitter i kassan, att lägga undan en pinne som inte behövdes. Jag vet att de brukar få kroppsliga besvär med tiden så jag försöker minimera det för dem, särskilt genom att alltid lägga ut varorna separerade från varandra med streckkoden vänd mot streckkodsläsaren (vilket som bonus även gör att allt går mycket fortare).

Ibland kan jag dock glömma att lägga ut en pinne efter mig, om jag är stressad eller tankspridd.

Blir inte irriterad om någon före mig inte gör det dock, det är inte direkt jobbigt att lösa "problemet".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: Jag förstår helt och hållet om man ibland glömmer eller missar och det är oftast uppenbart, men vissa människor bryr sig bara inte och då får dom gärna betala mina varor också om dom inte orkar avsluta sin kassauppläggning.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Själv stör jag mig nog allra mest på de som inte använder blinkers. Det är inte svårt. Det är inte jobbigt. Det är juste mot alla andra trafikanter. Det är lagligt.

Det är fusk att ta upp saker som det finns lag på. Jag irriterar mig i sådana fall på att polisen inte sätter dit alla som inte blinkar, kör som idioter osv, utan endast tar hastighetsöverträdelser.

Sedan tror jag blinkers är för svårt för vissa. "Helt ärligt asså". För att köra i en större rondell med övergångsställe före infart och efter utfart i kombination med manuell växellåda ställer höga krav på föraren.
Om man har svårt för såna situationer bör man absolut köra automatlåda så att man kan foka på det trafiksäkerhetsmässiga.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det är fusk att ta upp saker som det finns lag på.

Fan också.

Skrivet av Igelkott:

Jag irriterar mig i sådana fall på att polisen inte sätter dit alla som inte blinkar, kör som idioter osv, utan endast tar hastighetsöverträdelser.

Håller med helt och fullt. Dels beror det väl på att de åtminstone påstås ha någon kvot av hastighetsövervakningstillfällen som de måste fylla, dels är det förstås mycket enklare för dem att fånga den typen av överträdelse.

Skrivet av Igelkott:

Sedan tror jag blinkers är för svårt för vissa. "Helt ärligt asså". För att köra i en större rondell med övergångsställe före infart och efter utfart i kombination med manuell växellåda ställer höga krav på föraren.
Om man har svårt för såna situationer bör man absolut köra automatlåda så att man kan foka på det trafiksäkerhetsmässiga.

Ja, det ska erkännas att många har problem med rondellkörning (både blinkers och filbyten) och det finns olika åsikter om vad som är rätt och fel bland folk i allmänhet, så bäst vore kanske ett statligt utskick via post till alla som har körkort med tydliga instruktioner för vad som gäller i dagsläget (då det ju har ändrats lite över åren). Jag har tipsat om det förut, men de svarade bara att det är varje körkortsinnehavares skyldighet att själv hålla sig uppdaterad. Visst, så är det, men i verkligheten är det väldigt få som gör det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Galningar som kör EU-moped på cykelbanan, detta är faktiskt olagligt.

Jag stör mig på idioter som går och cyklar tre i brett på cykelbanan när jag kör EU25 moped där (Lagligt).

Stör mig på folk som inte blinkar.
Stör mig på folk som ska tradar med kassörskan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@SwedZi: jag tycker helt tvärtemot angående pinnen, det är den personen som kommer bakom som skapar behovet av pinnen och därför borde den lägga ut den, finns det ingen person bakom så är ju pinnen helt onödig. (sen är det inget jag tycker spelar någon roll och jag kan nog lägga pinnen i båda scenarion förutom om jag är ensam i kassan, just my 2 cents)

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Jag stör mig på idioter som går och cyklar tre i brett på cykelbanan när jag kör EU25 moped där (Lagligt).

Jag brukar bara stanna när det är folk som tar upp hela vägen utan att flytta på sig de blir alltid lika förvånade när man stöter till axeln

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

Det är faktiskt inte tillåtet att röka 0.00001mm utanför ingångar till byggnader.

Och ja, tack för att du gör narr av en sjukdom som reducerar min lungkapacitet till ungefär 40% av normal person.

Gissa 3 gånger varför folk inte förstår hur svårt det är för dom som har astma. Tack, tack.

Du har uppenbarligen inte astma så var vänligen att sluta uttala dig om hur min sjukdom fungerar.
Det finns saker som mina luftrör hanterar bättre än andra. Det finns 1 saker som är det värsta mina luftrör vet och det är röken från cigaretter.
på 0.5 sekunder så blir det 40% svårare att andas och det gör ont i mina lungor så fort jag får i mig den där förbenade röken folk ska suga i sig. Och det håller i sig i ett par timmar innan det försvinner. Även med medicinering.
Och detta tycker du det är roligt att göra narr av?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag stör mig på folk som har så svårt att kontrollera sin ilska att de gör att trådar riskerar att låsas på grund av utspårning när tråden i sig är jävligt rolig.

Folk har svårt att kontrollera sig i allmänhet.
Jag råkade ut för en galen steroidsmurf (varför är det bara anabolafolk som blir galna på mig?) för några år sedan som blev så arg på mig att han ringde polisen för att han inte skulle slå ihjäl mig... ja polisen kom en stund senare, han kände tydligen en av dom.
Han skrek rakt ut något i stil med " ?)#/*# jag ringer snuten annars kommer jag slå ihjäl dig*"=%"%¤* "

Det hade inget med pinnen att göra.

Permalänk
Medlem

Pinnen har aldrig varit ett problem för min del. Jag har aldrig förstått mig på människor som lassar på massa varor på bandet innan kunden framför är klar med sina varor. Det är ju knappast någon tidsbesparing. När jag ser att kunden framför börjar betala, då lägger jag upp mina varor. Lagom tills kunden har betalt, har mina varor kommit fram till kassörskan.

Tror nog att trådskaparen borde börja med självscanning eller ta det liiiite lungt innan varor läggs på bandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Förstår inte hur man inte kan förstå att man lägger ut en pinne efter sin varor... om du ej lägger pinne efter dina varor så betyder det att nästa person både måste lägga ut din pinne och sin pinne, så då ska en kund lägga ut två pinnar för att du inte kunde lägga efter dina varor? För mig och många andra är det en självklarhet att man lägger en pinne efter sina varor för att markera att man har lagt klart.. sen finns det givetvis såna som du som inte riktigt förstår

Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Varför är det så många som stör sig på en massa trivialiteter?

Enda gångerna som jag själv kan störa mig på andra människor är väl då man vet att de gör något fel medvetet.

Permalänk
Medlem

Jag är snart 50 år och då har man hunnit lugna ner sig ganska mycket och reflekterar mer över saker än kastar sig in i åtgärder för att förändra dem.
För er som retar er väldigt mycket på saker kan jag rekommendera sinnesrobönen.
"(Gud), ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."
Man kan skippa det inom parentes om man retar sig på religion.

Skrivet av ZaInT:

Folk som använder barnvagnar som plogar, folk som går långsamt i bredd på trottoaren/valfri yta där man tar sig fram (även de ofta med barnvagnar) så att man får gå ut på vägen alt. fel sida för att komma förbi.

Detta är ju HÄMD. under de tre år man har barnvagn är man ju KUNG på trottoaren. Nu ska alla andra JÄVLAR som tar upp plats få tillbaka. Det är ju underbart att känna hur man krossar hälsenorna på de saktfärdiga IDIOTERNA framför som ska titta i vartenda skyltfönster och ursäkta sig med ett leende och ett "Hoppsan" medans man i ögonvrån ser hur de grimaserar i smärta och ännu saktare haltar vidare tills man bakom sig hör ännu ett tjut av smärta och ett piggt "Hoppsan".

Skrivet av anon193054:

- Folk som ställer sig väldigt nära dig när de ska prata med dig (closetalkers)

Jag är en sådan, det beror inte på att jag älskar din tandkrämssmak eller rakvatten utan helt enkelt att jag efter ett arbetsliv inom industrin hör djävligt dåligt och att du förmodligen pratar väldigt tyst så att inte andra ska störa sig på att du inte har nått vettigt att säga.

Skrivet av Navicula:

- Myrinvasioner under markplattor och golv, sega jäklar!

Jag led av samma problem men hittade ett fantastiskt botemedel mot detta;
Myrr Extra
Bara att strö ut lite där de är och 3 dagar senare är de bara borta.

Skrivet av SweMerlin:

Feminister (de är oftast så förbaskat fula)

Att de är fula hör inte hit men jag kan med bli lite fundersam över dessa människor som tror att allt de tycker är rätt och tycker man inte som dem har man fel. Att de dessutom tror sig ha lagt beslag på sunt förnuft fattar jag inte alls. F! (Skriv det utan shift nedtryckt och läs det på göteborgska) är ju ett utmärkt exempel på hur feminism och sunt förnuft inte alls är samma sak.

Nu!
Vad jag stör mig på är politiker som bränner högar med skattekronor på att bevisa hur dåliga alla andra politiker är istället för att verkligen försöka få detta landet på rätt köl igen.

Edit
Jag kom på en sak till jag stör mig på.
Folk som bokstavligen tror att det som skrivs på internet är på riktigt och måste få sista ordet.

Förövrigt försöker jag numera leva efter regeln "Om jag inte stör mig tillräckligt mycket på något för att försöka göra nått åt det så kan jag lika gärna bara ignorera det helt." I båda fallen är problemet löst.

P.S
Den som stör sig på att det saknas en pinne bör vara den som lägger dit den.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Varför är det så många som stör sig på en massa trivialiteter?

Enda gångerna som jag själv kan störa mig på andra människor är väl då man vet att de gör något fel medvetet.

Fast det är ju inte upp till dig eller någon annan att bedöma vad folk tycker är störande. Det är ju hela poängen med tråden att folk delar med sig utav saker de stör sig på, inte att man ska ifrågasätta och minimera andras "problem" utan att man respekterar att någon annan tycker det är jobbigt.
Det är min åsikt, kan ha missuppfattat dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Folk som inte blinkar när dom kör ut ur rondellen, speciellt när jag ska in och då inte skulle behöva bromsa om dom visat att dom ska köra ut. Jävla svin, det är både lag och del av utbildningen att ALLTID blinka när man byter körfält eller riktning.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

@SwedZi: jag tycker helt tvärtemot angående pinnen, det är den personen som kommer bakom som skapar behovet av pinnen och därför borde den lägga ut den, finns det ingen person bakom så är ju pinnen helt onödig. (sen är det inget jag tycker spelar någon roll och jag kan nog lägga pinnen i båda scenarion förutom om jag är ensam i kassan, just my 2 cents)

Hur kan det vara personen bakom som skapar behovet av pinnen? Jag tror inte personen bakom har något emot ifall du betalar hens varor. Det är ju du som har behovet av att lägga ut pinnen om du inte vill betala för varorna åt personen bakom.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@Kaine_Uro: Ligger lite i våran natur att störa sig på andra. Kan garantera att du stör dig på saker också hos folk, det gör vi alla, annars vore du inte mänsklig.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Den som stör sig på att det saknas en pinne bör vara den som lägger dit den.

Nu är väl bara pinngrejen en symbol för egoism, vilket jag tog upp tidigare. Jag har svårt att tro att någon blir irriterad på själva avsaknaden av pinne.

Tittar man på funktionen som pinnen har, så är den främst till för kassapersonalen. Men också är den för den personen som helst bara vill betala för sina egna varor. Den är ju egentligen inte till för personen som kommer efter.
Och ser man så på det, så kan man som trådskaparen, låta sanningen visa sig, genom att inte göra någon annans jobb.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Hur kan det vara personen bakom som skapar behovet av pinnen? Jag tror inte personen bakom har något emot ifall du betalar hens varor. Det är ju du som har behovet av att lägga ut pinnen om du inte vill betala för varorna åt personen bakom.

Fast det handlar ju inte om vem som ska betala. Det funkade ju även innan pinnen var "uppfunnen".
Det handlar ju bara om att underlätta för den som sitter i kassan, och han/hon bryr sig nog inte om hur pinnen kom dit.

/GC

Permalänk
Medlem

Jag har en kollega med taskig salivproduktion, han sträcker mer än gärna ut majonnästungan för att blöta läpparna och när han inte gör det så torrsmaskar han med öppen mun.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedZi:

Hur kan det vara personen bakom som skapar behovet av pinnen? Jag tror inte personen bakom har något emot ifall du betalar hens varor. Det är ju du som har behovet av att lägga ut pinnen om du inte vill betala för varorna åt personen bakom.

Är ju tvärtom, om jag är vid kassan och lagt upp mina varor, och du kommer bakom och incisterar på att inte ha någon markeringspinne utan bara lägger dina varor på/efter mina, så kan ju jag gå och packa mina varor i påsen medans dina scannas och du får betala allt.

Lägger man ingen "ny kund"-pinne innerbär det väl att man bjuder?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mindboggle:

Det hade inget med pinnen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag är snart 50 år och då har man hunnit lugna ner sig ganska mycket och reflekterar mer över saker än kastar sig in i åtgärder för att förändra dem.
För er som retar er väldigt mycket på saker kan jag rekommendera sinnesrobönen.
"(Gud), ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."
Man kan skippa det inom parentes om man retar sig på religion.

Detta är ju HÄMD. under de tre år man har barnvagn är man ju KUNG på trottoaren. Nu ska alla andra JÄVLAR som tar upp plats få tillbaka. Det är ju underbart att känna hur man krossar hälsenorna på de saktfärdiga IDIOTERNA framför som ska titta i vartenda skyltfönster och ursäkta sig med ett leende och ett "Hoppsan" medans man i ögonvrån ser hur de grimaserar i smärta och ännu saktare haltar vidare tills man bakom sig hör ännu ett tjut av smärta och ett piggt "Hoppsan".

Jag är en sådan, det beror inte på att jag älskar din tandkrämssmak eller rakvatten utan helt enkelt att jag efter ett arbetsliv inom industrin hör djävligt dåligt och att du förmodligen pratar väldigt tyst så att inte andra ska störa sig på att du inte har nått vettigt att säga.

Jag led av samma problem men hittade ett fantastiskt botemedel mot detta;
Myrr Extra
Bara att strö ut lite där de är och 3 dagar senare är de bara borta.

Att de är fula hör inte hit men jag kan med bli lite fundersam över dessa människor som tror att allt de tycker är rätt och tycker man inte som dem har man fel. Att de dessutom tror sig ha lagt beslag på sunt förnuft fattar jag inte alls. F! (Skriv det utan shift nedtryckt och läs det på göteborgska) är ju ett utmärkt exempel på hur feminism och sunt förnuft inte alls är samma sak.

Nu!
Vad jag stör mig på är politiker som bränner högar med skattekronor på att bevisa hur dåliga alla andra politiker är istället för att verkligen försöka få detta landet på rätt köl igen.

Förövrigt försöker jag numera leva efter regeln "Om jag inte stör mig tillräckligt mycket på något för att försöka göra nått åt det så kan jag lika gärna bara ignorera det helt." I båda fallen är problemet löst.

P.S
Den som stör sig på att det saknas en pinne bör vara den som lägger dit den.

Well, jag fönstershoppar inte och jag har inte och ska inte ha barn så jag är undantagen från sagda regel.
Tur att man har stålhättor på vintern iaf, då är det JAG som ger igen...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Hur kan det vara personen bakom som skapar behovet av pinnen? Jag tror inte personen bakom har något emot ifall du betalar hens varor. Det är ju du som har behovet av att lägga ut pinnen om du inte vill betala för varorna åt personen bakom.

Fast att någon annan betalar för dina varor kommer ju aldrig hända, pinnen är ju bara där för kassören. Om jag är själv i kassan finns det inget behov av någon pinne, kommer du bakom mig så har ju du skapat behovet av pinnen därför är det upp till dig att lägga dit den. Oavsett om du gör det eller inte kommer jag ändå säga till den i kassan att det där inte är mina varor. Och om jag ändå skulle betala för dem så är det mina varor och inte dina.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

@Verdurakh: Vi har helt enkelt olika uppfattningar. 9 av 10 gånger jag handlar så lägger personen framför mig dit pinnen efter varorna, det borde säga nånting om vad som är mest rätt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Jag kom på en sak till jag stör mig på. Folk som uppenbart står felparkerade på handikappsparkeringar. Snackar nu om CoolBoy90 med näst senaste Mercan eller BMW:n och kommer gåendes med Gasp-linne och träningsshorts med en shaker i handen. Inget parkeringstillstånd i rutan helt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Fast att någon annan betalar för dina varor kommer ju aldrig hända, pinnen är ju bara där för kassören. Om jag är själv i kassan finns det inget behov av någon pinne, kommer du bakom mig så har ju du skapat behovet av pinnen därför är det upp till dig att lägga dit den. Oavsett om du gör det eller inte kommer jag ändå säga till den i kassan att det där inte är mina varor. Och om jag ändå skulle betala för dem så är det mina varor och inte dina.

Kassan är på en fast plats. Att du är själv när du anländer innebär inte att efterföljande person blir ansvarig. Det är meningen att kunder skall gå just dit för att betala.
Så när det kommer en ny person efter så uppkommer behovet av att DU går tillbaka och lägger dit en pinne, varför det är enklast att göra det redan från början, även om det riskerar att medföra arbete för kassapersonalen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N