Vardagsidioter (saker du stör dig på)

Permalänk
Medlem

Angående de där separeringspinnarna/kundavskiljare/kassaklossar.
Jag ser till att det finns en pinne framför mina varor, för att jag har inte burit runt varorna i butiken för att någon annan ska betala för dem och gå hem med varorna, samt att de som sitter i kassorna inte ska behöva att plocka bort dem från inskannande varorna.
Tanken är att kassörskorna som sitter och automagiskt skannar varorna på bandet tills dess att de får tag i en separeringspinne. Då stannar repetitionsarbetet upp för att kunna erbjuda kunden möjlighet att betala.
Rullbandet är konstruerade så att bandet rullar tills en linje/ridå blir bruten. Så om det inte ligger en pinne efter dina varor och du är sista personen i den kön, så kommer du antingen aldrig få betala, eller så får kassören, lägga dit en pinne, stoppa bandet eller sitta och lyssna på det roterande bandet.
Tyvärr av tillverkningspraktiska skäl så är de oftast ihåliga rör, som gör att om de ligger perfekt 90 grader tvärs bandet, så kan ridåstrålen i relation till bandets bromshastighet göra att den missar att stoppa bandet. Så lägg den lite på sniskan. Läggs den längs med bandet så tar den onödigt mycket plats.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tjenare! Tänkte göra en tråd där vi alla kan delge saker som vi stör på oss i vardagen som andra folk gör. Jag kan börja. Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lägger en pinne efter sina varor på rullbandet i kassan, hur svårt ska det vara att lägga en pinne efter sin varor för att skilja på deras och mina varor. Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Man kan tycka att jag gör en stor grej av det och är larvig, men fan kan inte låta bli....

Vad har ni för saker ni stör er på i vardagen?

Jag läste rubriken och funderade över vad som kan vara värt att gnälla på. Jag landade i en grej som är så konsekvent irriterande. Det är just pinnen... och så står det redan i första inlägget...

Hur som helst tycker jag det är egoismen som är grundproblemet. Det kan yttra sig i många småsaker.

Och egentligen kan man aldrig dra slutsatsen att individen är ett egoistiskt pucko, för det finns alltid anledningar och situationer som leder till att även den bästa, kan råka t ex. glömma att lägga pinnen.

Det är just hur konsekvent detta upprepar sig som visar egoismen i samhället i stort. Det är det som irriterar - snarare än den enskilda individen, som sagt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Rasister och de som försvarar rasisternas existens. Empati och medmänsklighet är inte så förbannat svårt att skaffa sig och kan man inte det har man ett allvarligt problem och borde vårdas eller hållas inlåst, borta från andra människor.

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Jag stör mig även på idioter som extremöverdriver farorna med rökning och fortfarande på 2000-talet insisterar att andrahandsrökare (även om det är någon som får i sig rök när de går förbi nån rökare på gatan) tar lika mycket eller till och med mer skada än den som röker cigaretten. Cancer vid tobaksanvändning förekommer absolut men hur många procent som beror på tobaken endast och som beror på att man genetiskt är svagare för tobaksämnena vet nog ingen ännu. Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer. Genetik glömmer folk och de skyller på något enklare istället för att de inte har hjärna nog att tänka ett steg längre och förstå att allt inte är så enkelt alltid.

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

Ironin i att de två fetade styckena är postade i samma post av samma person. Rök luktar illa, de som röker stinker i timmar efter att de varit ute o tagit en snabb cigg även om de själva inte märker det. Lukten sticker i näsan och irriterar i halsen. Bara för att man inte dör av det betyder det inte att det inte är jävligt irriterande att få en skvätt rethosta för att någon ska stå med sin giftpinne där folk måste gå för att ta sig fram. Lite folkvett att gå åt sidan skulle inte skada rökare.

Sen alla förbannade rökare som står o blossar på perrongerna. Det är rökförbud på alla SLs peronger, det är tydligt skyltat vid dörrarna samt på alla anslagstavlor de har där. Så jävla svårt är det inte att gå någon annanstans och röka. Därtill är det bra jävla mycket lättare att sluta röka än att bli kvitt sin allergi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tjenare! Tänkte göra en tråd där vi alla kan delge saker som vi stör på oss i vardagen som andra folk gör. Jag kan börja. Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lägger en pinne efter sina varor på rullbandet i kassan, hur svårt ska det vara att lägga en pinne efter sin varor för att skilja på deras och mina varor. Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Man kan tycka att jag gör en stor grej av det och är larvig, men fan kan inte låta bli....

Vad har ni för saker ni stör er på i vardagen?

Jag brukar personligen lägga dit pinnen själv, men jag skulle nog störa mig mer på nån som ska dryga sig och medvetet låter varorna gå ihop än någon som glömmer bort att lägga en pinne emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom lagen säger:
"Ge gående och cyklister företräde
4) Om en gångtrafikant är på väg ut på ett övergångsställe måste du som bilist givetvis stanna. Eftersom situationen i en cirkulationsplats kan vara rätt rörig gäller det att vara extra uppmärksam och inte missa de gående.

När det gäller väjningsplikt gentemot cyklister finns det många missförstånd, delvis för att reglerna ändrades hösten 2014. Att tolka de här reglerna är inte lätt och därför kan vi förenkla det till att bilister alltid måste stanna för gående och cyklister.

Det kan som alla förstår aldrig bli "rätt" att köra på en oskyddad trafikant, oavsett vem som egentligen har lagen på sin sida. Bötesbelopp: 3.000 kronor."
Förr hade faktiskt bilarna företräde vid övergångsställen så länge cyklisten satt på cykeln. Detta ändrades 2014 så nu har cyklister i praktiken ALLTID företräde, precis som fotgängare.
Det är alltså Bilistens ansvar att vara uppmärksam och släppa fram cyklister så det borde inte vara jobbigt för dig som bilförare. Det är sjukt mycket jobbigare för en cyklist att alltid kolla att bilföraren skiter i lagen eller faktiskt respekterar att du vill överleva dagen fast du åker cykel för miljöns skull.
Det är 3000 kr i böter på att inte släppa över/fram en cyklist

Däremot förstår jag inte de svartklädda fotgängare/cyklister som håller sig totalt osynliga på hösten/vintern. Inga reflexer eller nåt. De är verkligen självmordsbenägna eller något.

Nu är jag cyklist och försöker hålla koll på vilka lagar och regler som gäller...vilket inte är helt lätt alltid!

Men jag blir lite tveksam till ett antal av dina påståenden här.

Till att börja med så kan vi konstatera att INGEN NÅGONSIN HAR FÖRETRÄDE!!! Detta är mycket viktigt att komma ihåg, annars blir det lätt så att folk hävdar sin rätt och det blir olyckor. Att någon annan ska lämna företräde för dig innebär inte att du har företräde. Man måste alltid vara uppmärksam på vad andra gör och inte direkt utgå från att de ska stanna och låta dig gå före.

Nedanstående skrivs med reservation för att jag missförstått saker

Bilister ska lämna företräde för gående vid övergångsställe, detta gäller dock inte de som cyklar över ett övergångsställe. Där får istället cyklisten lämna företräde för korsande trafik. Vid en cykelöverfart som är hastighetssäkrad, är skyltat och har både "hajtänder" och "sockerbitar" målade i vägbanan (inte att förväxla med en cykelpassage...) så ska däremot bilister lämna företräde för cyklister. Motsatsen gäller vid en cykelpassage där hastighetssäkring och målning saknas. Exakt vad som är vad verkar vara lite luddigt, inte minst för cyklister då man lustigt nog valt att inte på något sätt markera i cykelbanan vilket typ av överfart man kör över...

Angående utfart från rondell så är det lite tvetydigt, i princip så ska alla trafikslag vara uppmärksamma på alla andra. En bil ska väja för en cykel som är ute på, eller på väg ut på en utfart efter rondell medan cyklisten ska låta lämna företräde för bilar som är på väg ut ur en rondell. Tanken är att om alla lämnar företräde för alla så ska alla hålla alla koll på vad som händer. Till skillnad från i "vanlig" trafik där det oftast är väldigt tydliga regler som styr vem som ska lämna företräde för vem...

Tangerar O.T. men detta var uppenbarligen något jag störde mig på

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag nyss börjat cykla till jobbet har jag upptäckt följande:
1. Bilister skiter ofta fullständigt i att Cyklister numera har företräde på övergångsställen vid rondeller. Speciellt de bilar som skall ur rondeller kör bara på.

Tillbaks till körskolan! Fenomenet du beskriver beror på att cyklister inte har något företräde på ett övergångsställe. Ett övergångsställe gäller fotgängare.

Inte heller på obevakade cykelpassager (som finns i många cirkulationsplatser) gäller något företräde. Cyklisten har väjningsplikt mot fordon som färdas på vägen de korsar. Skulle en olycka ske döms det däremot oftast till cyklistens fördel eftersom bilisten är mer skyddad, annars skulle folk köra på varandra hur som helst och så vill vi inte ha det.

Men det är inte samma sak som att du har företräde eller rätt att självmordsköra ut i trafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Jag brukar personligen lägga dit pinnen själv, men jag skulle nog störa mig mer på nån som ska dryga sig och medvetet låter varorna gå ihop än någon som glömmer bort att lägga en pinne emellan.

Intressant. Jag brukar förstås också lägga dit pinnen själv. Detta får till följd två saker.
1. Om jag glömmer att lägga dit pinnen pga någon omständighet, så har jag förståelse för den bakom - och skulle be om ursäkt när jag inser att jag glömt.

2. Om personen bakom medvetet tar ut sin bitterhet så att det drabbar mig - innan jag själv får en ärlig chans att åtgärda problemet eller be om ursäkt. Då skulle jag bli riktigt förbannad. Så ja, det är om något ännu mer irriterande

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att jag på något vis lyckas hitta tid och energi för att störa mig på andra. Tänk så enkelt det vore om jag bara kunde rycka på axlarna? Men nej då störa sig ska man...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Just det, stör mig enormt på cyklister som plingar på mig när jag korsar ett övergångsställe. Händer typ varje dag vid Slussen/Gamla Stan.

Permalänk
Medlem

Stör mig inte på pinnar i kassan alls. Bara och lägga dit en själv framför och bakom sina varor på bandet.
Däremot
när det står en medelålders kofta eller kvinnlig pensionär framför och ska vara så duktig och nöjt leta fram EAN-koden på varje vara en efter en och ska lägga den "rätt" för kassörskan som sitter och väntar på att få slå in den medan den färdas hela vägen på bandet. Är det en full shoppingvagn tar det halva dagen medan man ser hur kassaköerna bredvid snabbt flyter förbi.
Ser aldrig ungdomar, män eller nyadel göra så. De bara slänger upp varorna på bandet och låter experten/kassören sköta det.
Dock finns det ett undantag och det är på systemet. Där är det ok.

En sak till är alla kortbetalare som prompt ska betala i kontantkassor istället för kortkassor eller självscanningskassor. Blir olidligt när de har fulla shoppingvagnar eller godsak för 10:- och så funkar inte kortet.
Betalar allt under 100:- kontant så man blir ju helt topp tunnor medan kön står still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag stör mig på att jag på något vis lyckas hitta tid och energi för att störa mig på andra. Tänk så enkelt det vore om jag bara kunde rycka på axlarna? Men nej då störa sig ska man...

man stör sig nog för att man måste agera, eller måste inte men ett moment som irriterar. som igår från uppsala så kom det upp en brysha i en bmw på e4an, han låg i säkert 170-180 medan jag låg i vänter fil i stadiga 130. han la sig 2 cm bakom tills jag bytte till höger filen, varpå han lägger sig precis framför mig och sänker farten till 90. så jag kör om han. VÄLDIGT konstigt beteende.

svårt att bara ignorera sådant beteende.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Jimemy: Ja du har verkligen rätt i det du säger och jag borde egentligen bara lägga en pinne efter den som har "glömt" och sedan fortsätta, men ibland är det svårt... beror lite på vem som inte lagt pinnen, ibland kan man se om dom faktiskt bara glömde om dom har barn med sig eller liknande, men ibland är dom bara dryga och skiter i det och då måste jag hävda mig, håller med om att det är riktigt onödigt och orsakar strul för den som sitter i kassan, men men ingen är perfekt.

Fun fact, tror aldrig jag sett någon lägga pinnen i norge^^ Så det är nog ingen undergång utan, även om jag gillar det svenska sättet bättre

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Vet inte om det här klassas som en vardagsidiot men jag stör mig något enormt på folk med dåligt bordsskick.

Tänker på vuxna människor som smaskar, sörplar, stönar och slafsar som grisar vid matborden.
Hur svårt ska det vara att bara äta normalt, stänga munnen, vara tyst och tugga ordentligt??
Ibland blir det nästan för mycket så att jag måste lämna lunchrummet eller byta plats med någon.

Detta kunde jag inte störa mig mer på... Verkar inte ens som att de verkar notera det

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Jag stör mig även på idioter som extremöverdriver farorna med rökning och fortfarande på 2000-talet insisterar att andrahandsrökare (även om det är någon som får i sig rök när de går förbi nån rökare på gatan) tar lika mycket eller till och med mer skada än den som röker cigaretten. Cancer vid tobaksanvändning förekommer absolut men hur många procent som beror på tobaken endast och som beror på att man genetiskt är svagare för tobaksämnena vet nog ingen ännu. Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer. Genetik glömmer folk och de skyller på något enklare istället för att de inte har hjärna nog att tänka ett steg längre och förstå att allt inte är så enkelt alltid.

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

skönt att du klagar på att folk saknar empati och sen pissar du på en asmatiker för han tycker att rök kan vara jobbigt när han får det på sig för att det är lagligt att röka ute. mycket som är lagligt men det gör det inte rätt och ibland kan man töja på reglerna för att att visa just empati. sen tycker du SYND om rökare(du) för att de självmant gått in i ett beroende, asmatiker bad inte om att få astma

tycker du ska lära dig empati och köpa nikotinell.

sen var det 90% av alla med lungcancer är just rökare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Detta kunde jag inte störa mig mer på... Verkar inte ens som att de verkar notera det

Det är ju inte alltid man inser problematiska beteenden hos en själv förrän man upplever dem hos andra eller blir uppmärksammad på dem.

Sen förstår jag att det inte är något man säger till typ kollegor på lunchen. Det hade varit intressant att veta vad Ribbing hade sagt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Pinnen, detta eviga problem.
Lösningen är rätt enkel, den som kommer bakom frågar framförvarande pinnmarodör om att räcka en pinne eftersom marodören står närmast, pinnen kommer dit den skall och misstaget blir påtalat på ett subtilt sätt utan att förnärma någon eller spränga ett blodkärl.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

stör mig på vissa pensionärer, som envist måste ha mynt & sedlar, i olika plånböker, beroende på valör när dom ska handla

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Däremotnär det står en medelålders kofta eller kvinnlig pensionär framför och ska vara så duktig och nöjt leta fram EAN-koden på varje vara en efter en och ska lägga den "rätt" för kassörskan som sitter och väntar på att få slå in den medan den färdas hela vägen på bandet. Är det en full shoppingvagn tar det halva dagen medan man ser hur kassaköerna bredvid snabbt flyter förbi.
Ser aldrig ungdomar, män eller nyadel göra så. De bara slänger upp varorna på bandet och låter experten/kassören sköta det.
Dock finns det ett undantag och det är på systemet. Där är det ok.

Jag tycker tvärtom att det handlar om hyffs att ställa sakerna med streckkoden åt rätt åt. Förutsatt att det inte tar en evighet som i det där fallet då. Vissa butiker har ju till och med skyltar som ber en göra det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

När jag sitter i passagerarsätet och föraren klagar på allt som ALLA andra bilister gör, samtidigt som personen jävlas med folk som de tycker förstör förarens framfart till exempel genom att matcha deras hastighet om de ligger bredvid så de inte kan byta körfält.

Rasister och de som försvarar rasisternas existens. Empati och medmänsklighet är inte så förbannat svårt att skaffa sig och kan man inte det har man ett allvarligt problem och borde vårdas eller hållas inlåst, borta från andra människor.

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Jag stör mig även på idioter som extremöverdriver farorna med rökning och fortfarande på 2000-talet insisterar att andrahandsrökare (även om det är någon som får i sig rök när de går förbi nån rökare på gatan) tar lika mycket eller till och med mer skada än den som röker cigaretten. ". Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer. Genetik glömmer folk och de skyller på något enklare istället för att de inte har hjärna nog att tänka ett steg längre och förstå att allt inte är så enkelt alltid.

Rökrutor? Du vet väl att det inte är något allmänt rökförbud utomhus va? Om du som astmatiker inte kan gå omkring i en stad för att folk röker så måste du vara en av de sjukaste astmatikerna i världen, i en stad gör avgaser från bilarna garanterat större skada på en människa än en vindpust med andrahandsrök gör. Rökare röker nog rätt sällan för att irritera andra personer, det är ett beroende som många har väldigt svårt att sluta med. En del lyckas aldrig sluta. Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt.

Åh, nu kom jag på vad jag hatar. Folk som försöker rättfärdiga sitt rökande genom att "Min farfars far rökte X antal cigaretter om dagen i 100 år och han har inte cancer". Sluta, bara sluta försök. Jag skiter fullständigt i om du röker eller inte men sluta köra på det argumentet.

"Däremot vet man att folk kan röka ett paket om dagen från 10-12årsåldern och leva tills de är över 90 år utan att få någon form av cancer.". Vilka är dessa "folk"? Klart du kan röka hur mycket som helst och ändå inte få cancer. Lika mycket som du kan vara alkoholist sedan 15 års åldern och leva till 90 år. Sen är det ju faktiskt vanligt att det INTE är så. Förutom cancer, hur ser deras hälsa ut överlag? Det ju inte bara cancer du ska titta på. Hur är det med hypertoni i samband med rökning? Det är nog den vanligaste effekten med långvarigt (miss)brukande av cigaretter. Hypertoni är sedan den vanligaste orsaken till hjärt- och kärlsjukdomar som hjärtinfarkt och stroke. Så helt ärligt skulle jag vara minst rädd för cancern som du bara pratar om. Men med ditt reconemang så "genetiken spelar JU OCKSÅ STOR ROLL för hjärt- och kärlsjukdomar". Ja, självklart, men att hävda att det då inte gör något att röka för "jag har ju ändå generna emot mig" visar ju bara på idioti.

"Nikotinberoende är inte som sockerberoende direkt." Nej det är två olika beroende men genom att säga som du så låter det som det skulle vara enklare att sluta med socker än nikotin, vilket inte stämmer. Olika folk och olika beroenden. Sluta låtsas som "ditt beroende" är svårare att bli av med än andras beroenden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Cyklister som cyklar jämte cykelbanan. Tror det är den värsta sortens människor faktiskt.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Pinnen, detta eviga problem.
Lösningen är rätt enkel, den som kommer bakom frågar framförvarande pinnmarodör om att räcka en pinne eftersom marodören står närmast, pinnen kommer dit den skall och misstaget blir påtalat på ett subtilt sätt utan att förnärma någon eller spränga ett blodkärl.

Ännu lättare att, eftersom man ändå ska fram dit, bara ta en pinne och lägga den där själv och bara tänka på något som gör en lycklig istället.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Aldric T:

Låt oss dessutom helt ignorera det faktum att tobaksrök luktar så överjävla illa så en dag bland bilavgaser men inga rökare känns som en dag på en skogsäng. Man behöver inte vara astmatiker för att vilja "slå in näsbenet" på er egoistiska fanstyg som inte kan ta hänsyn till andra.

Jag stör mig på folk som har så svårt att kontrollera sin ilska att de gör att trådar riskerar att låsas på grund av utspårning när tråden i sig är jävligt rolig.

Permalänk

Stör mig mest på folk som inte kan stava eller skriva ordentligt.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Stör mig på folk, då folk i allmänhet är idioter.

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk

* Cyklister som inte inser att de framför ett fordon och ska rätta sig efter allmänna trafikregler, skyltar, trafikljus osv.
* Folk med serviceyrken som kör kompissnack inbördes instället för att ägna kunder uppmärksamhet.
* Folk som tror att bara för att man har en stor tysk bil är det ok att parkera hur som helst.

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Skämt åsido stör jag mig otroligt på alla idioter som ställer sig framför dörrarna på perrongen för att försöka trycka sig på tåget/T-banan innan man låtit folk kliva av.

Jag kom egentligen till tråden för att skriva precis detta. Satan vad störande det är. Jag kan inte fatta hur folk inte förstår att de STÅR I VÄGEN JÄVLA IDIOTER. Det ligger i hela systemets mest grundläggande idé att folk ska kunna gå PÅ och AV transporten och det ska göras på KORT TID. Om man står MITT I JÄVLA SMETEN SOM EN PROPP så tänker man ENBART på sig själv. Så förbannat störande fy fan.

Skrivet av SwedZi:

Jag kan börja. Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lägger en pinne efter sina varor på rullbandet i kassan, hur svårt ska det vara att lägga en pinne efter sin varor för att skilja på deras och mina varor. Varje gång detta sker så brukar jag bara lägga mina varor direkt efter kunden framförs varor och varje gång så scannar kassören in mina saker och kunden framför säger "Nej, det där är inte mina!" då säger jag lite snyggt "det finns pinne av en anledning"

Hmm ja för mig är detta en 100% petitess. Visst det kan ses som själviskt att inte göra det men det är liksom upp till 2 personer. Jag har inga problem att göra det före mina varor men brukar också göra det efter mina varor. Ja, jag vet inte, kanske bara är en "smaksak" i form av saker man stör sig på.

Skrivet av Hugashaka:

Vad stör man sig inte på egentligen? Två av mina pet peeves är barnvagnsmaffian och PK-maffian... Att gå 3 dubbelkärror i bredd och ta upp hela trottoaren för att sedan skälla ut folk som försynt försöker klämma sig förbi utan att bli mosad av mötande trafik är nästan brottsprovokation. Och alla dessa ''PK'' individer som hävdar att man inte får säga någonting för att någon KAN ta illa upp är så himla nedlåtande. Att hävda att man för någon annans talan utan att stämma av med den individen/gruppen är att vägra låta denna/dessa ha en egen åsikt, och därmed minska deras mänskliga värde.

Skrivet av ZaInT:

Folk som använder barnvagnar som plogar, folk som går långsamt i bredd på trottoaren/valfri yta där man tar sig fram (även de ofta med barnvagnar) så att man får gå ut på vägen alt. fel sida för att komma förbi.

Jo detta är jävligt störande. Jag knegade på Clas Ohlson förut och många gånger kommer det barnvagnstanter och ska förbi den som står och betalar. Det finns inte plats för en barnvagn och någon som ska kunna stå ledigt och få betala. Barnvagnstanterna verkar helt oblivious till att de HAR möjligheten att vänta PRECIS som alla andra i kön, nej de ska liksom tvinga sig igenom, tycker det är dålig stil.

Skrivet av XripperX:

Galningar som kör EU-moped på cykelbanan, detta är faktiskt olagligt.

Jag var jävligt nära på att bli överkörd en gång av en jävla nisse. Jag cyklade och kom till en kurva med skymd sikt. Nissen på EU-mopeden kände tydligen för att ta en racingsväng trots skymd sikt och kryssade över på fel sida av hans körbana precis mitt i kurvan, där jag var. Blev så jävla förbannad, det var jävligt nära att han körde över mig, jävla idiot.

Skrivet av lord_vasagos:

Människor som sitter och gnäller om allt och är som ett vandrande cancer för sinnet
gamlingar som står med en näve kuponger på affären kan göra mig galen men säger inget av respect
Människor som smaskar med öppen mun när dom äter

Jo det tar tid men tänk på att en gamling inte klarar av att vara lika snabb som yngre människor. Och det här med kuponger beror på att det är ganska fattigt att vara pensionär. Du kände kanske inte till detta men fundera på det nästa gång det inträffar. Visst det tar tid men man kommer mest troligt behöva göra det själv när man blir äldre.

Skrivet av Anndreeaas:

Folk som inte ser skillnaden på mitt och ditt.

Detta är också otroligt störande. Var ett gäng potheads i en studentkorridor jag bodde på som tog alla andras käk i kylarna. Jag skrev en arg lapp och de skrev tillbaka att jag var dum i huvudet. Fan man vill ju slå in skallen på dom där jävla idioterna.

Skrivet av Trunk:

Folk som inte har empati överhuvudtaget. Som exempel bad en patient oss att köra ut dennes medpatient i korridoren för att det var så mycket personal i rummet just då. Tro fan det när hon håller på att dö.

Hehe det där är ju så jävla galet det är humoristiskt! "Alltså jag ORKAR bara inte att människan till höger om mig ska DÖ just NU herre gud ta ut hon ur rummet!!"

Skrivet av anon159643:

Jag hade för övrigt en knepig barnfamilj som fattade det ej det med tvätt-tider, de tvättade precis när de ville och hur ofta som helst. Att någon annan tvättar, bokad tid och har kläder i torkskåpet, betyder inte att de också får använda torkskåpet.
Första gången jag upptäckte det så hängde det några bh framför mina kläder och jag fick fundera på hur detta kunde inträffa? Sedan med barnkläderna var det ej svårt att lista ut vilka. de var.
De var lite konstiga så ingen sa ifrån, de flyttade dock efter ett halvår tur som det var.

Störande! En del människor rättfärdigar att kliva över på andra pga av en viss situation de själva har.

Jag skulle själv tvätta en gång för någon månad sedan. Bor på våning 12 av 24 och tvättstugan är på våning -2. För varje del av huset kan man bara använda 2 hissar för att åka nedåt i byggnaden. Stod och väntade på att få någon av hissarna länge, för jag tänker ju inte släpa tvättsäckar 14 våningar upp och ned. Sedan noterade jag att hissarna stod still på våning 15 och entrévåningen. Gick upp till 15 och frågade om de använde båda hissarna. Jo de gjorde de. Påtalade att minst 6 andra våningar använder samma 2 hissar för att kunna komma nedåt i huset. De sa "Ja vi vet redan det det behöver du inte tala om för oss!" Så jag sa "Jaha så hur ska vi andra ta oss ned då hade ni tänkt?" och svaret jag fick var, tillsammans med den hära båda-händerna-såhär-är-det-rörelsen, "Alltså nu är det såhär att vi håller faktiskt på och flyttar". Man ba.... jaha men det finns 2 hissar man kan inte blockera båda två...

Ett jävla sätt att köra på helt enkelt när de dessutom var på det klara med att det bara fanns 2 hissar för 6 andra våningar med minst 20 andra hyresgäster för varje våning.

Skrivet av Rekl3M:

Folk som inte kan hålla käften/bete sig i biografen.

Ja satan vad detta är idiotiskt. Jag säger till direkt. Många av mina vänner vågar inte säga till men jag tänker fan inte låta någon jävla idiot sabba för resten av människorna på plats. Var en gång på en Joe Bonamassa-spelning i Stockholm och det var en tjomme som satt 100% av tiden och tjoade och visslade. Jag gick till vederbörande, 3 platser bort, och sa till. Sedan i pausen gick han till mig och sa att vi skulle gå ut och slåss. Ba, "NÄ, jag ska faktiskt SE på showen och ingen annan här SABBAR SHOWEN utom du!"

Skrivet av tintinj:

Dryghuvuden som klagar på rökare, speciellt de dryghuvuden som låtsas-hostar när de går förbi en då man står ute på gatan och röker. Jag tycker allvarligt att det borde vara tillåtet att slå in näsbenet på dessa personer men det är det ju inte.

Fast här är du ju oerhört överdriven. Står man bland folk eller där folk måste kunna gå förbi så är det ju mer störande för dom att du röker än vad det är för dig att behöva höra att någon låtsashostar. Det är i stort överdrivet det hära privata anti-rökkampanjerna där folk t.ex. har joggat ett halvt kvarter bort bara för att påtala att någon röker, men är man på en plats bland andra människor kan de ju inte direkt välja att inte vara i din rök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag nyss börjat cykla till jobbet har jag upptäckt följande:
1. Bilister skiter ofta fullständigt i att Cyklister numera har företräde på övergångsställen vid rondeller. Speciellt de bilar som skall ur rondeller kör bara på.

Jag antar att du kliver av cykeln och går över.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/G...

"Tänk på att fordonsförare däremot inte har någon väjningsplikt mot den som cyklar på ett obevakat övergångsställe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Fast här är du ju oerhört överdriven. Står man bland folk eller där folk måste kunna gå förbi så är det ju mer störande för dom att du röker än vad det är för dig att behöva höra att någon låtsashostar. Det är i stort överdrivet det hära privata anti-rökkampanjerna där folk t.ex. har joggat ett halvt kvarter bort bara för att påtala att någon röker, men är man på en plats bland andra människor kan de ju inte direkt välja att inte vara i din rök.

Nej jag överdriver inte alls. Dra inte in mig i det där, jag ställer mig alltid en bit ifrån ingångar och gärna strategiskt så att så få ska behöva gå i närheten av mig när jag röker utomhus. Det är antirök-fjantarna som överdriver när de går 5-10 meter ifrån mig, sneglar mot ig och fakehostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

4. Fotgängare som tror de måste gå mot trafiken på en cykelbana..idioter!

Menar du på en delad gång- och cykelväg?

Citat:

NTF
I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen.

Citat:

Umeå kommun
På en gemensam gång- och cykelbana ska cyklisten cykla på höger sida i färdriktningen och fotgängaren bör gå på vänster sida i färdriktningen.

Permalänk

Jag stör mig på folk som kör om i kurvor, jag kom och körde i laglig hastighet igår när jag skulle åka och handla och fick möte av en stor jeep bil som gjorde en omkörning i kurvan, fick tvärnita och köra åt sidan, var någon decimeter ifrån frontalkrock

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm