Permalänk
Avstängd

var är alla smileys?

varför har inte sweclockers någon ruta med val av smileys?
jag har länge undrat

HÄR skulle passa perfekt:

tack

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Tack för din feedback.

Idag finns alla smileys antecknade i den här tråden, men jag förstår om det inte är alla som hittar dit samt att det skulle underlätta om de var mer lättillgängliga. Jag ska undersöka om det är fler som skulle uppskatta en sådan funktion, och isåfall får vi se vad kodfejs aka @Klorixx säger om den tekniska implementationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Hej! Tack för din feedback.

Idag finns alla smileys antecknade i den här tråden, men jag förstår om det inte är alla som hittar dit samt att det skulle underlätta om de var mer lättillgängliga. Jag ska undersöka om det är fler som skulle uppskatta en sådan funktion, och isåfall får vi se vad kodfejs aka @Klorixx säger om den tekniska implementationen

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539788-faq-sweclocker... verkar vara aktuell länk

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, helt rätt. Jag uppdaterar länken i mitt inlägg ovanför! Tack.

Permalänk
99:e percentilen

Detta finns numera i Better SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden om det är ok. Ganska ofta jag saknar den här funktionen.

Visste inte om att det fanns ett BetterSweclockers, det ska helt klart undersökas lite närmare.

Permalänk
Medlem

Satt precis och funderade över detta? Smileys är ju ett utmärkt sätt att addera känslor till sitt inlägg samt ett sätt att kanske runda av ett inlägg, så att det blir enklare att uppfatta tonen.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vi har ett ärende på att se över vilka emojis* vi skall stödja eller icke stödja officiellt, det är dock inget vi kommer att se över i år med nuvarande arbetsbelastning. När vi har fått en "SweClockers"-lista så kommer det en snabbknapp för att lägga till dem.

Tills dess går det utmärkt att använda de som är inbyggda i era datorer. 🐧🎉🎈
Win10: Win + . (punkt)
Mac: Command - Control - Spacebar

* Nu när "alla" webbläsare stödjer unicode emojis.

Permalänk
Inaktiv

Det fanns väl en lista förr? Varför försvann den?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon42512:

Det fanns väl en lista förr? Varför försvann den?

Det finns en lista här

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Det finns en lista här

Jag vet. Jag pratade om listan som fanns när man skapade inlägg, för längre sen.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju installera Emojs som tillägg i webbläsaren så slipper man använda smileys som finns gömda på Sweclockers

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Annars kan man ju installera Emojs som tillägg i webbläsaren så slipper man använda smileys som finns gömda på Sweclockers
https://cdn.discordapp.com/attachments/867323592416428052/868374953773387796/unknown.png

Eller så trycker man bara Win och . för att få upp emoji-väljaren. Men sweclockers har ju vissa egena smileys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Eller så trycker man bara Win och . för att få upp emoji-väljaren. Men sweclockers har ju vissa egena smileys.

Står det [Win] + en punkt? Ingen av Windowsknapparna funkar på mitt tangentbord. Jag måste ha stängt av det någonstans. Har stängt av så mycket i Winaero Tweaker så jag vet knappt inte vad jag stängt av

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Står det [Win] + en punkt? Ingen av Windowsknapparna funkar på mitt tangentbord. Jag måste ha stängt av det någonstans. Har stängt av så mycket i Winaero Tweaker så jag vet knappt inte vad jag stängt av

Japp, Windows-knappen och . (punkt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi har ett ärende på att se över vilka emojis* vi skall stödja eller icke stödja officiellt, det är dock inget vi kommer att se över i år med nuvarande arbetsbelastning. När vi har fått en "SweClockers"-lista så kommer det en snabbknapp för att lägga till dem.

Tills dess går det utmärkt att använda de som är inbyggda i era datorer. 🐧🎉🎈
Win10: Win + . (punkt)
Mac: Command - Control - Spacebar

* Nu när "alla" webbläsare stödjer unicode emojis.

Till dess, vore det inte en bra idé att lägga till en länk till tråden, som Kent refererar till nedan, som är synlig när man ska skriva ett nytt inlägg? Finns ju redan en länk till forumets trivselregler så skulle väl funka att bara lägga till nåt en rad nedanför tex?

Skrivet av Kent:

Det finns en lista här

Den FAQ:en är annars rätt svår att hitta, även ifall man vet att den finns. Jag lyckas inte göra det med forumets sökfunktion, oavsett om jag söker mha fritext eller nyckelord. Google hittar den men då krävs fortfarande att man vet att den finns så att man kan söka efter rätt ord.

Det blir alltså mer eller mindre omöjligt att hitta den iaf man inte känner till den på förhand vilket är synd då det är en väldigt bra hjälp när man ska skapa ett inlägg som innehåller mer än bara ren text.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE