PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Nej, jag visar på att det GÅR att göra. Id Software jobbade likadant när de var typ 5 pers. Så det gör att börja utveckla teknologi man tänker använda framöver och sammtidigt utveckla spelet vidare här och nu. Anledningen till att jag kanske inte valde Id, eller någon av alla andra som jobbat liknande tidigare, som exempel är att de har bra mycket bättre finanser än vad Id hade på den tiden för att kunna möjliggöra detta samt att de likt Valve har en multiplayerfokuserad (någorlunda tävlingsinriktad) titel som de dels behöver hålla uppdaterad och interessant för spelarna sammtidigt som de tänker på hur de skall kunna ta det spelet in i framtiden.

Att de saknar kompatensen, men har ekonomin, är ju bara ytterliggare en annledning till varför de borde göra såhär nu när spelet exploderat. Ta in lite expertis som hjälper dem formulera en plan för att skapa något hållbart.

Tror inte vi kan föra en lämplig diskussion, du jämför äpplen med päron hela tiden.
Id Software började utveckla i en helt annan marknad, när utvecklare inte outsourcade spelmotorer.
Detta har ju också gjort att Id Software kunnat bygga på med kod allt eftersom.

Men det är ju bara mina åsikter....

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Tror inte vi kan föra en lämplig diskussion, du jämför äpplen med päron hela tiden.
Id Software började utveckla i en helt annan marknad, när utvecklare inte outsourcade spelmotorer.
Detta har ju också gjort att Id Software kunnat bygga på med kod allt eftersom.

Men det är ju bara mina åsikter....

Jag ger bara exempel på olika studios inom helt olika tidsepoker, affärsklimat, budgetar psv för att visa att det GÅR.
Det är helt klart en fullt möjlig sak för PUBG Corp. att anställa folk. Det är fullt möjligt att anställa folk som vill utveckla spelmotorn som driver spelet (modofiera UE, något de uppenbarligen inte verkar kunna med nuvarande mannskap, eller göra en ny inhouse). Det är fullt möjligt att göra det parallelt med att spelet finns ute bland folk.

Är detta hellt smärtfritt, något som inte kostar något, kräver noll i insatts och är garanterad success? Obsolut inte... Men det är sant för det mesta inom spelbranschen.

PUBG Corps. största misstag just nu hade varit att inte ta och förvalta chansen man fått med denna injektion av likvida medel.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Jag ger bara exempel på olika studios inom helt olika tidsepoker, affärsklimat, budgetar psv för att visa att det GÅR.
Det är helt klart en fullt möjlig sak för PUBG Corp. att anställa folk. Det är fullt möjligt att anställa folk som vill utveckla spelmotorn som driver spelet (modofiera UE, något de uppenbarligen inte verkar kunna med nuvarande mannskap, eller göra en ny inhouse). Det är fullt möjligt att göra det parallelt med att spelet finns ute bland folk.

Är detta hellt smärtfritt, något som inte kostar något, kräver noll i insatts och är garanterad success? Obsolut inte... Men det är sant för det mesta inom spelbranschen.

PUBG Corps. största misstag just nu hade varit att inte ta och förvalta chansen man fått med denna injektion av likvida medel.

Det är ju din åsikt, läste din första post som missnöje.
Låter ju här som om du har bra koll på vad vart Bluehole väljer att använda sina resurser, hur omfattande dem är och hur dem spenderas bäst.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop