PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

Permalänk
Melding Plague

PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

Utvecklarna av Playerunknown's Battlegrounds erkänner att spelet har många problem när det kommer till prestanda, och att de kommer fokusera mer på att åtgärda dessa framöver.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

det är försent att börja prata optimeringar när spelet har varit på marknaden i över ett år, sån behöver göras i beta stadiet eller tidigare.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

det är försent att börja prata optimeringar när spelet har varit på marknaden i över ett år, sån behöver göras i beta stadiet eller tidigare.

Nae, bättre sent än aldrig.... Tyckte det var bra ett tag, sen kom någon patch som försämrade det igen. Så bättre kan det väl bli.
Är ju i alla fall inte som AssCreed 3 jag kör just nu. En i7 4790k och ett Vega 64 är inte tillräckligt för det spelet. Dippar ofta under 50 skulle jag gissa då det känns väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har inte detta spel dött ut änn?

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Inaktiv

Fick väl ut ca 100 timmar innan jag tröttnade så pass att jag inte ens förmår mig att öppna spelet längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Har inte detta spel dött ut änn?

Tredje populäraste spelet på Twitch.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

@kettu92: Spelet hade under dom senaste 30 dagarna en peak på 1,637,862 spelare samtidigt, så svar nej. Och detta är enbart Steam.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Dagarna är ändå räknade tills BF/CoD BR kommer ut.

Permalänk
Medlem

Med de galna pengarna de dragit in så borde de sattsat på talang och byggt en egen spelmotor som de då kunde skriva just för ändamålet. Nu dras de med en massa overhead eftersom de använder UE och de har heller inte möjligheten att enkellt och på ett effektivt sätt modifiera motorn.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Moderator
Moderator

Med tanke på att det är sisådär 1,1-1,2 miljoner inloggade just nu så är det nog inte för sent för dem iaf. Många har säkert lämnat spelet pga att de ledsnat på att vänta men meningslöst är det absolut inte.

Trevligt att de vaknar om än sent.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Med de galna pengarna de dragit in så borde de sattsat på talang och byggt en egen spelmotor som de då kunde skriva just för ändamålet. Nu dras de med en massa overhead eftersom de använder UE och de har heller inte möjligheten att enkellt och på ett effektivt sätt modifiera motorn.

Det kan knappast vara motorn som är problemet iom. att Fortnite också är ett UE-spel. Men de borde absolut ha försökt hitta fler kompetenta utvecklare som vet hur man drar nytta av motorn!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Det kan knappast vara motorn som är problemet iom. att Fortnite också är ett UE-spel. Men de borde absolut ha försökt hitta fler kompetenta utvecklare som vet hur man drar nytta av motorn!

Skickades från m.sweclockers.com

Det Fortnite tydligt visar är att om du har full kontroll och insikt i din motor så kan du optimera för just spelet du bygger. EPIC är ju utvecklarna bakom både UE och Fortnite. Dock tror jag, men akn inte svara för PUBG Corp. specifikt, att många utvecklare idag har för "grund" kompetens. Många kan göra spel idag, eftersom de kan ladda ner Unity/UE och ladda ner assets och script. Men att förstå vad som verkligen sker så man kan optimera saknar många idag.

Förr var det minst lika spännande att vänta på nya spelmotorer som att vänta på nya spel. Idag händer VÄLDIGT lite på den fronten.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Underbart spel helt utan konkurrens. Varken CoD, BF, Fear the Wolves, Island of Nyne eller Maverick kommer erbjuda samma taktiska känsla och det är därför det kommer fortsätta spelas ändå.

Börjar dock bli rejält trött på snacket från Blueballs. Fixa skiten istället för att skicka ut något dev letter här och där.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

... många utvecklare idag har för "grund" kompetens. Många kan göra spel idag, eftersom de kan ladda ner Unity/UE och ladda ner assets och script. Men att förstå vad som verkligen sker så man kan optimera saknar många idag.

Jag kan länka till en intressant blog post om just detta, är ett litet problem inom hela industrin, där av fizzbuzz testet.
codinghorror

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3

Permalänk

Deras lilla utvecklingsstudio kommer aldrig att greja att fixa skiten till 100%. Hatkärleken är så sjukt stark till det här spelet att man skäms lite varje gång man startar det....

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka på som har stört mig i mitt spelande, är fuskarna. Men de har tydligt försvunnit bort de senaste 3 månaderna. Måste vara bortplockad trading-funktion kombinerat med ping matchmaking patchen som fixat detta. Fuskarna behöver ju inte farma BP när de ändå inte kan sälja crate items utanför Steam längre. I övrigt gnäller sjukt mycket folk på dålig FPS med mera..

Men folk kan ju helt ärligt inte sitta och gnälla när de sitter på utdaterad hårdvara? Många sitter med 3770K, 4770K osv liknande idag och gnäller på att PUBGs FPS är kass.. Varför klaga på spelutvecklarna när man själv vägrar uppgradera sin hårdvara? Lirar ultra utan problem med ny hårdvara. Ett underverk?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

låter som jag har hört denna historien innan

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Det enda jag kan tänka på som har stört mig i mitt spelande, är fuskarna. Men de har tydligt försvunnit bort de senaste 3 månaderna. Måste vara bortplockad trading-funktion kombinerat med ping matchmaking patchen som fixat detta. Fuskarna behöver ju inte farma BP när de ändå inte kan sälja crate items utanför Steam längre. I övrigt gnäller sjukt mycket folk på dålig FPS med mera..

Men folk kan ju helt ärligt inte sitta och gnälla när de sitter på utdaterad hårdvara? Många sitter med 3770K, 4770K osv liknande idag och gnäller på att PUBGs FPS är kass.. Varför klaga på spelutvecklarna när man själv vägrar uppgradera sin hårdvara? Lirar ultra utan problem med ny hårdvara. Ett underverk?

PUBG har väldigt dålig FPS i början av en match, speciellt på nya kartan. När lite folk dör sen blir det bättre men det är i början det är nästan viktigast att skiten funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

PUBG har väldigt dålig FPS i början av en match, speciellt på nya kartan. När lite folk dör sen blir det bättre men det är i början det är nästan viktigast att skiten funkar.

Det var därför jag nämnde processorer i min post. Många sitter med veka prollar från urminnes tider. Sen klagar de så fort spelet laggar till. Själv märker jag inte av några problem på den nya kartan med senaste Coffee Lake. Oftast stabilt över 100FPS oavsett var jag landar.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Det var därför jag nämnde processorer i min post. Många sitter med veka prollar från urminnes tider. Sen klagar de så fort spelet laggar till. Själv märker jag inte av några problem på den nya kartan med senaste Coffee Lake. Oftast stabilt över 100FPS oavsett var jag landar.

Tror det har mer med server lagg att göra, 8700K eller 2600K spelar ingen roll för mig i början men efter ett par minuter så ligger man på FPS cap.

Märks också med fallskärmen när du får desync och det drar din gubbe åt något håll utan att du vill. Väldigt störande.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Tror det har mer med server lagg att göra, 8700K eller 2600K spelar ingen roll för mig i början men efter ett par minuter så ligger man på FPS cap.

Märks också med fallskärmen, när du får desync och det drar din gubbe åt något håll utan att du vill. Väldigt störande.

Lirar du med allt på ultra eller?

3770k och 8700k är som natt och dag för mig. Även i början.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker att det är trevligt att nyare spel drar nytta av moderma cpuer och fler kärnor så är det löjligt att klaga på en några år gammal cpu när det gäller pubg. Det spelet är helt enkelt dåligt optimerat/kodat.

är
Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Lirar du med allt på ultra eller?

3770k och 8700k är som natt och dag för mig. Även i början.

Allt på low utom textures.

Permalänk

@LeVvE:

Märkligt. Även om jag hoppar high på Sanhok så är det nästan dubbla fps

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

jag måste vara en av då som totalt skiter i detta spel eller inte förstår hypen runt det?

Permalänk
Medlem

Spelet har alltid varit för trasigt för att fuskandet skall kunna ha varit det största problemet. Att man valt att ändå inte prioritera de tekniska problemen har nog knappast bara med inkompetens att göra. Seriös utveckling kostar pengar och det kan inte ha undgått särskilt många att piro nummer ett varit att maximera vinsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hört samma sak i 6 mån nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Det var därför jag nämnde processorer i min post. Många sitter med veka prollar från urminnes tider. Sen klagar de så fort spelet laggar till. Själv märker jag inte av några problem på den nya kartan med senaste Coffee Lake. Oftast stabilt över 100FPS oavsett var jag landar.

Vi sitter med lite olika setuper, jag sitter på en Ryzen 5 1600 och de flesta andra har 7700K eller 8700k, och i början och när väl servern får fnatt mitt i spelet och bestämmer sig för att halvera fps, så händer det alla i våran grupp.

CPU-användningen ligger oftast runt 25-30% och spelet är bland de sämsta på att använda flera kärnor.

När det händer så är det väldigt tydligt och ingen i gruppen får över 100 fps, även de som vanligtvis håller sig nära fps-cappen stabilt.

Och det är mer än fps drops, allt blir segt i spelet, det är speciellt i nya banan, men händer ibland på Erangel/Miramar också.

Sen kanske det beror på hur man definierar "oftast", det är oftast när det är viktigast som servern bestämmer sig för att ta en timeout.

Spelet är i ett uselt skick just nu, inte bara pga den "buggen".

Permalänk
Medlem

Spelar det nästan aldrig längre men jag sitter på ett 1070 och 8600k och kör spelet i ultra på ca 130fps vilket jag tycker duger väl!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem

Förstår inte att detta spelet är så populärt. Hur blev det så stort?
Buggigt
Inte vidare "snyggt"
Enormt många cheaters