Permalänk
FixarIT AB

FixarIT.se

Hallå hallå!

Nu finns även FixarIT här!

Vi på FixarIT löser dina datorproblem. Vi erbjuder all typ av IT-hjälp och datorservice för både företag och privatpersoner. Vi utför datorreparationer i Linköping av både PC & MAC-datorer. Mobilreparationer, hembesök, virusrensning, uppgradering, dataräddning m.m.

2018 beslutade vi oss för att göra entré på nätmarknaden med en webbshop som du finner på FixarIT.se. Där finner du datorer, licenser för Windows, Office, ESET och mycket mer.

Här besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Du kan även passa på att tipsa om nya produkter eller önska nya funktioner i butiken.

Välkommen att handla hos oss!

Vänliga hälsningar,
FixarIT.se
013-465 14 14

Permalänk
Medlem

Välkomna! Tänker på en sak direkt när jag kikade på webbutiken.

Vad jag vet så är det väldigt svårt att hitta Windows 7 Retail då det inte säljs längre av microsoft till återförsäljare, men jag kan ha fel och ha missat något bland det finstilta.

Hur har ni säkrat den tillgången, eller har ni kommit över ett parti med begränsat antal licenser?
https://webshop.fixarit.se/operativsystem/windows-7

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
FixarIT AB

https://webshop.fixarit.se/operativsystem/windows-7

@Louwsy Shroom: Tack och tack för din fråga.

Vi har kontrollerat med vår leverantör och det är OEM-licens och inte Retail.

Vänliga hälsningar,
FixarIT.se

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Njae det låter lite konstigt. På nätbutiken så skriver ni ordagrannt att det är en digital licens som kommer att epostas till kunden.Microsoft säger dock själva att OEM inte säljs som digital vara utan skiva skall ingå.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
FixarIT AB

@Louwsy Shroom: Återigen tack för ditt svar.

Vi har dubbelkollat med vår leverantör som dock säger att det är okej att sälja OEM och att kunden själv kan ladda ner skivavbildningar (ISO-filer) från Microsofts hemsida.

Vänliga hälsningar,
FixarIT.se

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det är en jäkla skillnad på pris måste jag säga. Den billigaste Windows 10 Pro licensen jag kan hitta annorstädes kostar 1589:- Här kostar dem 999:-

För bra för att vara sant, eller missar jag något i jämförelsen?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
FixarIT AB

Hej Xyborg,

Den du referar till antar jag levereras med en DVD för installation.

Vi säljer endast licensen och kunden får själv hämta skivavbildningar (ISO-filer) från Microsofts hemsida.

Vänliga hälsningar,
FixarIT.se

Permalänk
Medlem

Vore bra om ni skriver ut vad tillverkarens artikelnummer är. Så går det enklare att se så allt är legit. Då ni är så markant billigare än väletablerade företag så väcker det mycket misstankar. Att det är ESD-licens säger inte dess mer om det är legit eller inte.

Exempelvis:
Microsoft Windows 10 Home Sve (64-bit OEM) DVD
Microsofts artikelnummer: KW9-00125

Permalänk
Sötast

Välkomna till Sweclockers!
Ang kritik om webbplatsen:

http://fixarit.se/datorreparation-it-hjalp/

Denna avdelning är en riktigt skön resa tillbaka till 2000-talet, men är inte riktigt passande för ett företag år 2018 Bilderna är uråldriga, än om humoristiska.

"Macintosh" som det även står är sedan rätt många år tillbaka kallat Mac.

---

Sista delen "Virus" känns rätt så knepigt forumulerad:

"Idag utsätts allt fler personer för identitetskapningar och fler virus än någonsin släpps på daglig basis" - Är detta fakta?

De flesta virusskydd idag blockerar inte reklam och skadeprogram, och då skadeprogram ofta är vägen in för virus till datorn så är det viktigare idag än någonsin att ha ett ordentligt virusskydd.
- Finns det källa till det här?

Permalänk
FixarIT AB

@IMPANI: Detta vidarebefordras till vår webbkille så får han ändra och lägga till den berörda informationen.

@Allexsz: Detta vidarebefordras till vår webbkille så får han åtgärda samt ändra detta. Men du har en poäng i att informationen är utdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixarIT:

@IMPANI: Detta vidarebefordras till vår webbkille så får han ändra och lägga till den berörda informationen.

Någon uppdatering när det ska göras? Kan inte köpa förrän den informationen existerar. Så man vet vad man köper.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom företaget tyvärr inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015