Testpilot: Corsair HS70 Wireless – trådlöst headset med avskalad design

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Corsair HS70 Wireless – trådlöst headset med avskalad design

Kabeln till headsetet är det nog få som älskar, och många slipper den nog gärna utan alltför stora kompromisser. Testpiloten Simon Alling granskar Corsairs senaste tillskott som lovar just detta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med en testpilot av trådlösa lurar! Mer av dessa! Välskriven och bra!

Har varit själv varit på jakt efter ett par trådlösa lurar, i ungefär den här prisklassen och köpte faktiskt ett par Steelseries Arctis 7 förra året och upplevde också ett konstant brus i bakgrunden (30+ år här) som jag inte kunde stå ut med så det blev retur på dom.

Men testpilot mycket uppskattat!

Permalänk
Medlem

Riktigt fin skriven testpilot. Gillar särskilt den sista, mer personliga delen, samt hög igenkänningsfaktor med att lurarna fastnar i skrivbordsstolens armstöd 😀
Tänkte bara på det att du ett flertal gånger nämde nägot i stil med att "det stämmer på dess prisklass" eller att "man inte kan förvänta sig mer för de pengarna" För mig som inte är så insatt av just trådlösa headset blir ju naturligtvis nyfiken o kollar upp vad de kostar, men tänkte varför det inte refererar till en prisklass eller till en butik där de kan köpas direkt i artikeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tips på brusfria lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Thekogo:

Riktigt fin skriven testpilot. Gillar särskilt den sista, mer personliga delen, samt hög igenkänningsfaktor med att lurarna fastnar i skrivbordsstolens armstöd 😀
Tänkte bara på det att du ett flertal gånger nämde nägot i stil med att "det stämmer på dess prisklass" eller att "man inte kan förvänta sig mer för de pengarna" För mig som inte är så insatt av just trådlösa headset blir ju naturligtvis nyfiken o kollar upp vad de kostar, men tänkte varför det inte refererar till en prisklass eller till en butik där de kan köpas direkt i artikeln?

sista sidan framgår priset och där finns även en länk till Prisjakt, men du har så rätt, så rätt. Jag har lagt till prislappen i inledningen. Tack för bra feedback!

Skrivet av Måttband:

Tips på brusfria lurar?

Mottages tacksamt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Mina Sony WH-1000XM2 brusar då inte, men så kostar de ju nästan fyra gånger så mycket också.
Mina gamla Parrot Zik brusade inte heller men kostade också ungefär lika mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte vara en f*tta men stilren avser att objektet har blott en stil.

Det betyder inte minimalistiskt, sparsmakat, svart eller enfärgat.

Jag försöker inte vara en point dexter utan tycker att det är kunskap värd att sprida.

Stilren renässans:

Stilren primitivism:

Stilren fauvism:

Icke stilrent:

Permalänk
Master of Overkill

Tycker att inga trådlösa headset är värda pengarna innan 2500 +
Tycker alla som vill ha trådlöst ska köra extern mic och trådlösa hörlurar.

Dom enda jag tycker sköter sig väldigt bra i trådlöshet med mic är SteelSeries Arctis Pro Wireless.

Allt annat jag själv testat har någon typ av sacrifice som är för hög att motivera pengarna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Varning, du kan glömma att dessa funkar under större LAN!

Köpte dessa och dom fungerade bra hemma.
Väl på Dreamhack så bröts anslutningen gång på gång och ljudet hackade konstant.
En vecka senare på ett "IT projekt" med 50 personer så uppvisade lurarna samma sak, dom har allvarliga problem när flera trådlösa enheter är i närheten.

Lämnade tillbaka dom i affären. Ironiskt nog var jag den enda med trådlösa lurar som krånglade i våran rad på DH (vi hade nästan hela raden) så dessa har Corsair misslyckats med totalt.

Undvik om du tänkt åka på lan eller liknande!

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av hakd:

Köpte dessa och dom fungerade bra hemma.
Väl på Dreamhack så bröts anslutningen gång på gång och ljudet hackade konstant.
En vecka senare på ett "IT projekt" med 50 personer så uppvisade lurarna samma sak, dom har allvarliga problem när flera trådlösa enheter är i närheten.

Lämnade tillbaka dom i affären. Ironiskt nog var jag den enda med trådlösa lurar som krånglade i våran rad på DH (vi hade nästan hela raden) så dessa har Corsair misslyckats med totalt.

Undvik om du tänkt åka på lan eller liknande!

Där är Logitech föredra med deras teknik, synd lurarna inte är värt pengarna enligt mig på dom trådlösa.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Renrakad:

Jag vill inte vara en f*tta men stilren avser att objektet har blott en stil.

Det betyder inte minimalistiskt, sparsmakat, svart eller enfärgat.

Jag försöker inte vara en point dexter utan tycker att det är kunskap värd att sprida.

Tack för upplysningen. Har ändrat formuleringen till en förhoppningsvis mer passande. Jag tycker precis som du att sådan kunskap är värd att sprida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker att inga trådlösa headset är värda pengarna innan 2500 +
Tycker alla som vill ha trådlöst ska köra extern mic och trådlösa hörlurar.

Dom enda jag tycker sköter sig väldigt bra i trådlöshet med mic är SteelSeries Arctis Pro Wireless.

Allt annat jag själv testat har någon typ av sacrifice som är för hög att motivera pengarna.

Synd bara att komforten brister på Steelseries Arctis Pro Wireless + att de ej är gjorda för större huven

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av fozzan:

Synd bara att komforten brister på Steelseries Arctis Pro Wireless + att de ej är gjorda för större huven

Hehe har litet hövve så!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

jag har länge velat ha ett par trådlösa lurar men ännu finns det inga som är problemfria.. får vänta lite längre då

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Wireless klarar jag mig inte utan längre, så bekvämt. Kör Steelseries 800 nu men blir nog arctis pro eller liknande den dagen dom faller isär. Optisk kabel måste det vara!

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem

Ni får väldigt gärna testa denna intressanta hörlur när den lanseras inom kort (förväntar iallafall att den ska ta kronan som bästa ljudkvalitén i ett headset):

https://www.audeze.com/products/mobius-series/mobius-headphon...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heatmix:

Wireless klarar jag mig inte utan längre, så bekvämt. Kör Steelseries 800 nu men blir nog arctis pro eller liknande den dagen dom faller isär. Optisk kabel måste det vara!

Jag har också dessa, men ack så varma de blir, speciellt nu under sommartider Också cirkelformade öronkåper som gör att öronen knappt får plats i dem lite synd för annars är de en utmärkt produkt, hade velat ha en hybrid prodult av siberia 800 och artoics pro

Permalänk
Testpilot

Äger själv både just HS70 och ett par Arctis 7. Tycker helt klart Arctis 7 har en betydligt bättre komfort över lång tid, men varken ljudkvalité på mic/lurar eller komfort är dåligt på HS70 heller.

Dock måste jag be Corsair fixa sin nya iCUE mjukvara... näst senaste uppdateringen så drog iCUE ca. 14-22% CPU usage från min i7 7700HQ, och senaste (i skrivande stund) gör att jag får "crackling noise" i Discord så fort någon pratar. Jag har testat att installera om iCUE, formaterat datorn och även flyttat stickan genom halva vardagsrummet tror ja
@Corsair Johan: Get on it!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kul med recensioner av trådlösa lurar. Alltid uppskattat.
Har själv ett par lurar i den prisklassen, Corsair Void Wireless. Kanske inte de absolut skönaste men kan inte klaga på något egentligen med det priset. De sitter bra, helt okej ljud, isolerar okej, bra räckvidd och bra batteritid. Mer kan jag inte önska av ett par lurar för 1200.
Men värt att notera, smaken är olika för oss alla när det kommer till utrustning. Vi är alla unika individer.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av tvelander:

Tycker att inga trådlösa headset är värda pengarna innan 2500 +
Tycker alla som vill ha trådlöst ska köra extern mic och trådlösa hörlurar.

Dom enda jag tycker sköter sig väldigt bra i trådlöshet med mic är SteelSeries Arctis Pro Wireless.

Allt annat jag själv testat har någon typ av sacrifice som är för hög att motivera pengarna.

Det beror nog lite på vad produkten väl kostar också, även om jag i mångt och mycket håller med dig!

Fick mina Arctis 7 för 899:- på Komplett's rea, samt mina HS70 för ca. 850kr när Inet körde sin Corsair rea. För dom pengarna tycker jag helt klart att det varit värt det, men skulle högst antagligen inte betala ordinarie pris alls faktiskt för någon av dem - Då kör jag hellre ett par 'Hi-Fi' lurar (ATH-M50/AD700X) och antingen en extern bordsmic/ModMic.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Alling
Om du testar fler lurar så om du har möjlighet, testa gärna med glasögon.
Har du ej sådana normalt så kanske man kan testa med ett par solbrillor...
Komforten kan skilja rejält med o utan glasögon...

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mina HyperX Cloud lurar om vi pratar trådlösa alternativ, är dock ingen audiofil, men som gamer tycker jag dom funkar bra och använder micen frekvent. Riktigt bra battertid också!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av happy_per:

@Alling
Om du testar fler lurar så om du har möjlighet, testa gärna med glasögon.
Har du ej sådana normalt så kanske man kan testa med ett par solbrillor...
Komforten kan skilja rejält med o utan glasögon...

Bra att du tog upp det! Jag har linser och glasögon om vartannat, och jag märker ingen försämring i komfort när jag sätter på mig glasögonen.

Skrivet av Zyriak:

Jag är väldigt nöjd med mina HyperX Cloud lurar om vi pratar trådlösa alternativ, är dock ingen audiofil, men som gamer tycker jag dom funkar bra och använder micen frekvent. Riktigt bra battertid också!

Tänkte först skriva att HyperX Cloud är trådade, men förstår efter en sökning på Prisjakt att du menar HyperX Cloud Flight. Hade helt klart varit intressant att prova dem!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Tips på brusfria lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

USB ljudkort/Dac.

Från skämt till revolver. En USB dac är kanske det bästa man kan uppgradera till från innbyggt ljudkort.
Behöver inte kosta skjortan heller.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2805346

Hörlurar till detta beror lite på om du inte vill att folk runt dig skall höra det du hör eller inte. (öppna eller slutna lurar)

Öppna lurar har en tendens att vara mer "breda" vilket är effektivt i FPS där lokalisering av motståndare är viktigt. Typ PUBG och sånt.
Tips på öppna lurar med mindre bas (absolut inte lite bas, men bara mindre än buller och bång)

https://www.ebay.com/itm/Superlux-Professional-DJ-HeadPhones-...

Kanonlurar till otroligt pris. Byt med fördel ut kuddarna.

Stängda lurar med mer bas:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2458412

Mikrofon:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127545
Dynamisk med USB tillkoppling. Magiskt ljud i denna till lågt pris.

Jag törs lova att det inte finns ett enda gaming headset som är i närheten av ljudet i en av dessa jag nämnt. Oavsett pris.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Yatagarasu:

Äger själv både just HS70 och ett par Arctis 7. Tycker helt klart Arctis 7 har en betydligt bättre komfort över lång tid, men varken ljudkvalité på mic/lurar eller komfort är dåligt på HS70 heller.

Dock måste jag be Corsair fixa sin nya iCUE mjukvara... näst senaste uppdateringen så drog iCUE ca. 14-22% CPU usage från min i7 7700HQ, och senaste (i skrivande stund) gör att jag får "crackling noise" i Discord så fort någon pratar. Jag har testat att installera om iCUE, formaterat datorn och även flyttat stickan genom halva vardagsrummet tror ja
@Corsair Johan: Get on it!

Senaste uppdateringen ska lösa problemet med CPU usage.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Corsair Johan:

Senaste uppdateringen ska lösa problemet med CPU usage.

Joda, istället får man ett "sprakande"/micro-stutter ljud när någon pratar i Discord - Det problemet kvarstår dock helt klart

Testat 2 exemplar av HS70 i 3 olika datorer & alla kombinationer lider av just det problemet efter man installerat iCUE just nu - Omformatering av OS från USB har inte heller hjälpt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Riktigt gammal tråd, sorry;
Men jag måste ge cred till @Corsair Johan här. (Inte Johan personligen men ni förstår)

Bruset som testpanelen pratar om existerar icke.
Antagligen p.g.a firmware update.

Plockade upp dessa igår från komplett.se för 699 och för den pengen är det trådlös magi.
Cred till Corsair som fixat uppenbara problem i tidigare mjukvara(firmware)

Oförskämt bra för <700

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Falcon:

Riktigt gammal tråd, sorry;
Men jag måste ge cred till @Corsair Johan här. (Inte Johan personligen men ni förstår)

Bruset som testpanelen pratar om existerar icke.
Antagligen p.g.a firmware update.

Plockade upp dessa igår från komplett.se för 699 och för den pengen är det trådlös magi.
Cred till Corsair som fixat uppenbara problem i tidigare mjukvara(firmware)

Oförskämt bra för <700

Härligt att höra att du är nöjd med lurarna!

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan