Asus frågar SweClockers – svara och vinn lyxiga gamingprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

@Jimemy: Allt handlar inte om gaming, du kan googla det.
Fungerar som ett kluster, flera ap:s för roaming clients.

"Republic of Gamers (ROG) är ASUS mest påkostade produkter för gamers. Vad skulle du vilja se för nyhet i ROG-serien?" (Från texten) Det var därför jag trodde det skulle ha något samband med gaming att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Jag har redan svarat, gimme that monitor already!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

[Mesh] Det var därför jag trodde det skulle ha något samband med gaming att göra.

Nu vet jag inte vad du spelar för datorspel, men för de flesta krävs i dag internetanslutning. För många actionspel är det dessutom en stor fördel om anslutningen är snabb.
Denna anslutning går ofta via lokalt nätverk i hemmet och detta kan ofta vara trådlöst.
För att få bra täckning (hastighet) i hela hemmet kan mesh vara en bra lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Mitt största förslag till Asus(och industrin i stort) är spelutrustning med design för folk som är äldre än 12år. Skall en skärm kosta över 10kkr och vara marknadsledande på prestanda så får den gärna ha en design som tilltalar de vuxna människor som faktiskt köper den. Dvs inte en massa "häftiga designer".

Det här. Främsta som hindrar mig från att köpa en ny skärm är att det inte finns något vettigt stilrent alternativ. Har min 34" 21:9-skärm ute i lägenheten och den är så pass stor att jag vill ha den så nätt och diskret det bara går.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt tips till Asus är att förstå sin målgrupp. Den målgrupp som har råd att pröjsa för deras monitorer och andra produkter är inte finniga 15åringar som tycker det är häftigt med blinkande lysdioder, utan förmodligen fullvuxna människor som hellre har en iMac i vardagsrummet än en ROG-skärm.

Jag hade gärna ägt en ROG-skärm, för det är bra skärmar, men jag tänker inte betala de pengarna för något som är fullproppat med RGB-leds och liknande. Det samma gäller deras laptops. Varför skulle jag vilja släpa med mig en gaminglaptop som får mig att se ut som en 12åring till en konferens eller liknande?

Kom med i spelet, slopa plasten och ge oss lite sexiga stilrena produkter för en gång skull.

Permalänk
Medlem

"Ungdomar, P12, tonåringar"... eftersom jag är uppvuxen på 80-talet är jag närmare 40 år nu och även om jag tycker att det blivit lite väl mycket RBG-LEDs precis överallt så gillar jag fortfarande "häftiga" designer mycket mer än tråkiga "stilrena" lösningar i många fall.

Jag valde HAF-912 Plus som mitt förra chassi till spel-PCn för att det hade lite kurvor och ett dämpat rött LED-ljus och påminde mig om gamla Transformers och liknande serier man såg som liten. Jag moddade in en grön LED på mitt nuvarande Bitfenix Phenom så att loggan glöder lite fint inifrån. Däremot vill jag inte köra med fönster till lådan, då jag inte har behov att se allt damm som virvlar runt bland alla kablar.
Ett Define R4 som var populärt ungefär samtidigt såg ju ut som ett blankt tråkigt kylskåp i jämförelse, så det gick bort direkt, usch!

Ni får gärna tycka att RGB och plastiga detaler är onödiga, men håll det som en personlig åsikt och klumpa inte in mig och mina vänner/släktingar med er bild av vad "dagens ungdomar" tycker är tufft. Jag vet många yngre som inte alls vill ha LEDs utan så små, enkla grejer som möjligt, så det går inte att generalisera här. Många kompisar i min egen ålder gillar när det är lite lagom belysning och extra detaljer och inte bara helt slätt och diskret.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Mitt förslag till Asus var också att förstå sin målgrupp. "Tuffa" logor och LED å skit gör inte att sakerna ser coola och bra ut utan bara som billigt skräp. De kan absolut ha sådana produkter till de som vill men att inte ha liknande produkter utan skiten är att skjuta sig själv i foten. Verkar som om alla tillverkare av "gaming-stuff" inte verkar ha fattat att även vuxna gillar att spela. Det är helt enkelt obegripligt. Lite som om att Hollywood BARA skulle göra actionfilmer.
Under tiden skrattar Logitech hela vägen till banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

*emotionellt dravel*

Okej. Gråt inte, jag kan inte hantera fullvuxna män som gråter.

Skrivet av blackeagle:

[...] så det går inte att generalisera här.[...]

Jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusB:

<Konstigt inlägg utan argument>

Inte för att det på något sätt skulle vara omanligt att gråta ibland, ganska naturlig reaktion faktiskt, men varför skulle jag gråta över detta på ett forum?

Vad menar du egentligen? Jag skrev mina åsikter enligt mina erfarenheter, istället för att generalisera och anta att mina erfarenheter gäller över lag.

Världen vore bra tråkig om alla hade samma favoritfärg, samma favoritmat m.m. så det är väl inte konstigt att folk tycker om olika saker. Kul för dig att du gillar stilrena saker, jag tycker de är tråkiga i de flesta fall. Jag är inte ensam om den åsikten. Det har inte med ålder att göra, så enkelt är det.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Okey, hur är kopplingen mellan mesh nätverk och rog? Är det för att det ej skall kunna störas av andra enheter för att på så sätt minska lagg i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du har flera accesspunkter i ett hus för att få täckning överallt och ska sömlöst kunna vandra runt och mesh nätverkens teknik ska göra att du hela tiden har bra nät och enheterna ska välja accesspunkt med bäst täckning.

Har du flera accesspunkter med samma nätverksnamn men ej mesh så är det inte alls säkert att du får en bra upplevelse ej heller behöver inte enheterna välja den med bäst täckning, det blir lite hur som helst enheterna kan prata med en med sämre mottagning och funka dåligt. Det försöker mesh näten lösa så det ska bli en bra upplevelse. Ungefär

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Legendarisk

@Dimestam: Om man absolut inte skulle köpa ett tagentbord med RGB-belysning, är det då helt oviktigt eller helt avgörande? 🤔

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av RasmusB:

Mitt tips till Asus är att förstå sin målgrupp. Den målgrupp som har råd att pröjsa för deras monitorer och andra produkter är inte finniga 15åringar som tycker det är häftigt med blinkande lysdioder, utan förmodligen fullvuxna människor som hellre har en iMac i vardagsrummet än en ROG-skärm.

Jag hade gärna ägt en ROG-skärm, för det är bra skärmar, men jag tänker inte betala de pengarna för något som är fullproppat med RGB-leds och liknande. Det samma gäller deras laptops. Varför skulle jag vilja släpa med mig en gaminglaptop som får mig att se ut som en 12åring till en konferens eller liknande?

Kom med i spelet, slopa plasten och ge oss lite sexiga stilrena produkter för en gång skull.

Skrivet av Svantesson666:

Mitt förslag till Asus var också att förstå sin målgrupp. "Tuffa" logor och LED å skit gör inte att sakerna ser coola och bra ut utan bara som billigt skräp. De kan absolut ha sådana produkter till de som vill men att inte ha liknande produkter utan skiten är att skjuta sig själv i foten. Verkar som om alla tillverkare av "gaming-stuff" inte verkar ha fattat att även vuxna gillar att spela. Det är helt enkelt obegripligt. Lite som om att Hollywood BARA skulle göra actionfilmer.
Under tiden skrattar Logitech hela vägen till banken.

Kunde inte hålla med mer. Har ogärna ett stort blinkade rymdskepp i vardagsrummet. Synd att alla skärmar med mer än 60 Hz uppdateringsfrekvens ska vara svarta med kolfiberimitation och röda lackade metallic-detaljer. Varför inte en panel/ram i några olika träslag att välja mellan för den som vill ha något som tar lite mindre plats i rummet?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Dimestam: Om man absolut inte skulle köpa ett tagentbord med RGB-belysning, är det då helt oviktigt eller helt avgörande? 🤔

Instämmer.
För mig är det viktigt eller avgörande eftersom jag inte skulle köpa något RGB skräp.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

@Svantesson666: Svarade också liknande, att de borde göra produkter för vuxna som kan och vill betala för kvalitet och inte 14-åringar. Det är märkligt att det finns så många som tycker likadant men ingen ansvarig som håller på med dessa produkter bryr sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Då kommer frågan vad är Mesh-nätverk?

Skickades från m.sweclockers.com

sök på sweclockers dom har haft en guide på de för inte så länge sen
Guide till nätverk: Öka räckvidden

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte bryr mig det minsta om att kunna spela på min laptop?
Använder den för jobb/studier.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Instämmer.
För mig är det viktigt eller avgörande eftersom jag inte skulle köpa något RGB skräp.

Jag gillar inte RGB grejen men att kunna få tangentbordet i helfärg vilken färg man tycker om så gillar jag det.

Kör G910 tangentbord i ljusblå och min Katana i Ljusblå. Blir ett trevligt ljus på kvällen när man ser på film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

...Jag valde HAF-912 Plus som mitt förra chassi...

P12a!

Visa signatur

i7-7700K | Asus Z270E | 2x16GB Corsair LPX 3000 | Asus 1060 OC 6GB | Sound BlasterX AE5 | Samsung 960 250GB | Samsung 850 1TB | Toshiba HDWN180 8TB | Silverstone GD09 | BQ Dark Rock TF | Thermaltake RGB 850W | Corsair K70 LUX RGB | Razer Mamba

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Biberu:

@Dimestam: Om man absolut inte skulle köpa ett tagentbord med RGB-belysning, är det då helt oviktigt eller helt avgörande? 🤔

Vi behöver ytterligare ett alternativ: Helt avgörande oviktigt

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0hOo:

Kul för dig, själv är jag lite äldre

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Så.. Vem vann?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Smack Jack:

Så.. Vem vann?

Nu har vi kontaktat alla tävlingsvinnare (via mail)! Tyvärr kan vi inte avslöja vilka som vann. ASUS vill hålla förslagen hemliga och jag tror inte vinnarna uppskattar om vi publicerar deras epostadresser.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dimestam:

Nu har vi kontaktat alla tävlingsvinnare (via mail)! Tyvärr kan vi inte avslöja vilka som vann. ASUS vill hålla förslagen hemliga och jag tror inte vinnarna uppskattar om vi publicerar deras epostadresser.

Nej, det måste ha blivit något misstag. Jag har nämligen inte fått något mail.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Så.. Vem vann?

Jag tog hem förstapriset! Fick ett mail igår och allting, väldigt oväntat! I respekt mot ASUS tänker jag dock inte avslöja innehållet Blir däremot intressant och se om min idé blir verklighet så småningom!

Behövde en ny skärm också till allt annat nytt jag köpte tidigare i somras

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

@Weestman: Då får man gratulera! Trodde att mitt förslag skulle gå bra, men tydligen inte...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

@Weestman: Då får man gratulera! Trodde att mitt förslag skulle gå bra, men tydligen inte...

Stort tack! Förstår att ASUS vill hemlighålla förslagen men det vore intressant å ta del av vinnarförslagen (å de övriga också)! Vore kul å se om de två andra vinnarna också kan stiga fram. Alltid kul att se vilka medlemmar som vunnit tävlingar

PS: Kändes bra att uppdatera signaturen...

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Jag tog hem förstapriset! Fick ett mail igår och allting, väldigt oväntat! I respekt mot ASUS tänker jag dock inte avslöja innehållet Blir däremot intressant och se om min idé blir verklighet så småningom!

Behövde en ny skärm också till allt annat nytt jag köpte tidigare i somras

Shit va nice!
Stort grattis @Weestman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu har vi kontaktat alla tävlingsvinnare (via mail)! Tyvärr kan vi inte avslöja vilka som vann. ASUS vill hålla förslagen hemliga och jag tror inte vinnarna uppskattar om vi publicerar deras epostadresser.

Tack för återkoppling!