Permalänk
Medlem

Degoo - Cloudlagring.

Hej
Tänkte bara kolla om det någon här på swec som använt sig av Degoo. Tydligen har dom en kampanj just nu där du får 3TB lagring för en engångsbetalning på 60 dollar. Är det ju lätt värt om det är en bra tjänst.
Så fråga är, är dom något att ha?

Orginalpriset verkar vara 99kr/mån men genom Android Authority verkar man kunna få 3TB för bara 600kr

Länk till rean

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Mja. Har lite dålig erfarenhet av deras program. Själva tjänsten och supporten är riktigt, riktigt bra.

Programmet kan äta en hel del prestanda (främst vid synkroniseringen, då hårddisken fick arbeta i fullvarv) och programmet startar inte med datorn. Det har hänt några gånger att jag inte visste att programmet var nedstängt, efter en omstart av datorn. Hade aktiverat den inställningen, men den vill ändå inte.

Sen är uppladdningen rätt så seg också. Om jag inte minns helt fel, så tog kanske 40 GB några dagar. Men mycket kan ha förbättrats sedan jag testade programmet senast, vilket var någon gång under förra året.

Fick 2 TB helt gratis av dem på grund av problemen för kanske två år sedan.

För övrigt. $60 är cirka 538 kr just nu. Källa: https://duckduckgo.com/?q=60+usd+in+sek&t=ffab&ia=currency

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Låter ju inget vidare, hmm. Haha jag vet men avrundade uppåt

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

@edgren: Låter ju inget vidare, hmm. Haha jag vet men avrundade uppåt

Nä, men som sagt, det kanske över ett år sedan jag testade deras tjänst senast Mycket kan ha förbättrats, då jag gav dem lite fin feedback på problemen.

62 kr i skillnad (600-538=62) är rätt mycket på en månad Man kan köpa mycket mat för de pengarna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.