S-ata/P-ata expansionskort pci-e

Permalänk
Medlem

S-ata/P-ata expansionskort pci-e

Har ett S-ata 6 kort till salu eller bytes. Ingen aning om vilket märke. Säkert från kjell.com eller komplett. Ge ett bud. Kan bytas mot kod till steam eller liknande.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara ett Digitus Combo card, 2 s-ATA och 1 p-ATA. Använder ett Marvelchip.
Om det är rätt, borde det stå 9128 på chippet med det stora M'ett på, och det tycker jag att det gör, men kan inte svära på det.
Om en köpare tycker att det inte fungerar helt hundra, finns det firmware uppdateringar här, och om Windows inte vill hämta hem drivrutiner på ett bra sätt, finns de här. Antagligen ger de senare effekten att Windows sparkar igång och uppdaterar drivrutinen vid nästa uppstart, för att den är lite till åren kommen, men det var det nyaste jag hittade som ska fungera med "alla" 9128 baserade kort.

Inte på något sätt ett värsting kort, men för någon som vill läsa p-ATA & s-ATA diskar, eventuellt för felsökning, borde det vara en godtagbar startpunkt.
Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jaså, tackar så mycket. Har haft det i min ena dator utan att veta om det. Glömt rättare sagt. Fungerade jättebra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Ja, har man glömt bort att det sitter ett extra kort i datorn för att ansluta fler diskar, som faktiskt varit använt, så är det rätt bra betyg. Man vill saker ska fungera problemfritt, och det har det ju gjort då. Hoppas du lyckas sälja det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hehe, ja, minst sagt. Tänkte att det är bättre det kommer till användning än att det ska ligga här och skräpa. Så kan man investera i nya prylar istället!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan