Permalänk
Medlem

Telefon som modem till Ps4?

Har köpt hus mitt i skogen och använder telefonen som modem. Funderar
om det kommer funka spela online spel typ fallout 76 via den på ps4?
Har ställt in den på 3g för att det är snabbare.

Vore trevligt om någon har erfarenhet av det så slipper jag gå och köpa massa dyra saker bara för att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanman:

Har köpt hus mitt i skogen och använder telefonen som modem. Funderar
om det kommer funka spela online spel typ fallout 76 via den på ps4?
Har ställt in den på 3g för att det är snabbare.

Vore trevligt om någon har erfarenhet av det så slipper jag gå och köpa massa dyra saker bara för att testa.

Varför testar du inte bara? Jag menar med något annat spel såklart. Vad som funkar exakt där du bor beror ju på vad du har för teckning o.s.v. Om alternativet är att köpa en dedikerad accesspunkt med mobilt nät så lär resultatet vara likvärdigt om det är samma operatör.

Permalänk
Medlem

@dlq84: Då måste det ju ska funka! Om det är samma princip som de trådlösa paketen dom har.
Är dålig på sånt här men testar inte för att jag inte köpt konsolen än och spelet med för den delen.

Permalänk
Medlem

Det funkar nog, frågan är hur bra latency du får och hur viktigt det är i spelet du spelar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/872754/mobil/mobil-konferens/... har Asus motsvarighet istället, bara att be din mobil operatör om ett extra sim som du trycker i modemet, så kanske du får bättre täckning och kan använda telefonen endå ^^
men som sagt, beror ju på om man vill lägga pengar på det

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Superbussigt, tack för hjälpen.