I/o sköld sitter i vägen för moderkort?

Permalänk
Medlem

I/o sköld sitter i vägen för moderkort?

Som rubriken lyder har jag problem. Fått plocka bort skölden annars passar inte moderkortet med standoffsen.

Permalänk
Avstängd

Är de gamla sortens plåt eller den nya med vaddering på insidan?
Ta gärna en bild och visa.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farf4r:

Som rubriken lyder har jag problem. Fått plocka bort skölden annars passar inte moderkortet med standoffsen.

Låter som att I/O-plåten inte är helt intryckt i alla hörn. Du har även bytt till den plåt som medföljde MB så du inte använder föregående plåt om chassit använts tidigare. Har du ett "bättre" MB kan plåten vara inbyggd i MB och då behövs ingen plåt.

Annars är distanserna felplacerade mot MB. Extremt vanligt konstigt nog.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Låter som att I/O-plåten inte är helt intryckt i alla hörn. Du har även bytt till den plåt som medföljde MB så du inte använder föregående plåt om chassit använts tidigare. Har du ett "bättre" MB kan plåten vara inbyggd i MB och då behövs ingen plåt.

Annars är distanserna felplacerade mot MB. Extremt vanligt konstigt nog.

Tack för ditt svar. Har bytt chassi så ska testa om det passar i den. Tror inte att skölden inte satt ordentligt då jag försökte få moderkortet att passa i över en timme och tog ut och placera in skölden igen flera gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farf4r:

Tack för ditt svar. Har bytt chassi så ska testa om det passar i den. Tror inte att skölden inte satt ordentligt då jag försökte få moderkortet att passa i över en timme och tog ut och placera in skölden igen flera gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

passar skölden över moderkortet om du provar det utanför chassiet?
Du har distanser och sådant korrekt monterat i chassiet?

Är man inte försiktig är det lätt att böja till de metallbleck som är på io plåten, (typ vid nätverksuttaget)
Har sett flera datorer där moderkortet fått våldas bak mot io plåten, pga att de legat fel, (och sen har inte uttagen gått att använda)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com