OpenVPN och/eller Integrity.st dör titt som tätt

Permalänk
Medlem

OpenVPN och/eller Integrity.st dör titt som tätt

Jag har kör med Integrity.st via Bahnhof och gör så via OpenVPN, men jag har problem med att det dör titt som tätt på ena datorn, den andra tycks vara mer befriad från det och jag upplever det som att det mest händer på nätterna där. Båda maskinerna använder Arch Linux och de sitter bakom samma router och i skrivande stund använder jag OpenVPN 2.4.6.

Min konfiguration:

client dev tun proto udp remote openvpn.integrity.st 1196 remote openvpn2.integrity.st 1196 remote openvpn3.integrity.st 1196 remote openvpn4.integrity.st 1196 remote-random resolv-retry infinite reneg-sec 0 nobind persist-key persist-tun ca ca.crt ns-cert-type server remote-cert-tls server tls-auth tls.key 1 comp-lzo verb 3 mute 10 auth-user-pass auth.conf explicit-exit-notify 2 cipher aes-256-cbc user nobody group nobody resolv-retry infinite keepalive 10 60

När den går ner säger den bara:

Citat:

Jun 22 12:43:28 vhost-rtorrent openvpn[10088]: RTNETLINK answers: File exists
Jun 22 12:43:28 vhost-rtorrent openvpn[10088]: ERROR: Linux route add command failed: external program exited with error status: 2

Jag har sökt som en dåre utan resultat och jag har kontaktat Integrity.st två gånger, en gång för några månader sedan och en gång förra veckan och jag har inte hört ett ljud från dem. Men innan jag gör något, som att byta VPN-leverantör vill jag lösa problemet.

Det här är lite utanför min kunskapsområde och intresse, är det någon som kan tänkas veta vad som är fel?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.