World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Achievements bara uppmuntrar till repetitiv monotont spelande, att upprepar samma sak hundratals eller tusentals gånger bara för att låsa upp ett achievement. Det är inte roligt och bara stjäl tid, och får spelare att spendera orimligt mycket tid på onödigt tråkigt spelande och känns mer som ett sätt att låsa personer till spel och skapa beteende mönster och framkalla beroende än att erbjuda ett roligt och utmanande spel.

Fast det där är ju en sanning med en real dos av modifikation. Achievements kan ju vara riktigt bra grejer om de är designade på ett bra vis bara.

Nu är ju inte alla det i Wow, det är sant. Men att det skulle vara en generell sanning att achievements leder till det du snackar om är ju bara en ren överdrift från din sida tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Achievements bara uppmuntrar till repetitiv monotont spelande, att upprepar samma sak hundratals eller tusentals gånger bara för att låsa upp ett achievement. Det är inte roligt och bara stjäl tid, och får spelare att spendera orimligt mycket tid på onödigt tråkigt spelande och känns mer som ett sätt att låsa personer till spel och skapa beteende mönster och framkalla beroende än att erbjuda ett roligt och utmanande spel.

Fast nu beskriver du vanlig progression i vanilla så tror inte det är problemet

Inget säger att att bara för att det finns achievements så behöver det finnas massa random achievements som är till mer för att fylla ut spelet. Räcker med att ha döda boss X, klara raid y. Som någon ovan skrev, så kan det funka mer som en journal. Men tror inte det kommer komma, och spelar väl ingen större roll heller. Fokus bör ligga på spelupplevelsen och inte på kringliggande krimskrams som många av vanilla förespråkarna ändå inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Absolut men folk kommer bara tjata om gear score istället. Det är väl fortfarande en grej?

Skickades från m.sweclockers.com

Har det varit en grej efter att item level introducerades omkring 2010?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Så nice!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Jag tror att dom gör det som en utmaning mot sig själva för å se om dom själva har kvar den gamla horde/alliance wow känslan. I det avseende kan jag bara se de till bättre.
Nåt som referens till en del av dagens knäppa patcher (ex. panda skiten)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag tror att dom gör det som en utmaning mot sig själva för å se om dom själva har kvar den gamla horde/alliance wow känslan. I det avseende kan jag bara se de till bättre.
Nåt som referens till en del av dagens knäppa patcher (ex. panda skiten)

Jag gillade Panda skiten De lyckades verkligen med atmosfären enligt mig!

Men visst alla gillar inte pandor

Permalänk
Medlem

Förutom rent teknisk polering hoppas jag man återger exakt vad WoW Vanilla innebar med leveling och grind och hur olika klasserna en gång var, förutom att återse gamla miljöer som gått förlorat också känna hur stor Azeroth är utan flygning och utan direkt tillgång till dungeon/raid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Min peak i WoW var i WotLK, började spela precis när TBC kom. Så jag har ingen koppling till vanilla på det sättet, men är ändå bra sugen på att testa när det kommer

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd

Finns privat servrar man kan spela wow classic på. Hade någon av er verkligen varit nostalgiska och velat återuppleva wow så hade ni redan spelat på en av dessa servrar.

Sen var BC överlägset classic på många sätt. Att skaffa 40 man för en raid var brutalt. 25 man och 10 man räckte gott. sen inga summoning stones vid isntancer utan alla fick kuta till instancen. Debuff limit på bossarna vilket var helt jävla otroligt med tanke på att man var 40 man, det gick inte att vara effektiv direkt.

BC var den bästa expansionen, allt smått skit som fanns i vanilla hade fixats till.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av cracko:

Absolut men folk kommer bara tjata om gear score istället. Det är väl fortfarande en grej?

Skickades från m.sweclockers.com

Gearscore va för man ville ha folk med högre dps (OM dvs dom kunde spela)

Det va också gamble, men detta va retail långt tillbaka men det tråkiga är achiv still tycker jag och allt sånt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Jag gillade Panda skiten De lyckades verkligen med atmosfären enligt mig!

Men visst alla gillar inte pandor

MoP var så otroligt bra på många sätt. Atmosfären var riktigt bra som du säger, raids var utmanande och roliga (MoP och SoO är två av de bästa raiderna någonsin enligt mig). Klassdesignen var bra och inte fördummad, olika klasser var unika. Challenge modes fanns och var riktigt utmanande content i 5-manna form.

De flesta som klagar på att MoP var dåligt tror jag knappt spelade det. De såg pandor på videon och beslutade att det var värdelöst.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tumvanten:

Finns privat servrar man kan spela wow classic på. Hade någon av er verkligen varit nostalgiska och velat återuppleva wow så hade ni redan spelat på en av dessa servrar.

Sen var BC överlägset classic på många sätt. Att skaffa 40 man för en raid var brutalt. 25 man och 10 man räckte gott. sen inga summoning stones vid isntancer utan alla fick kuta till instancen. Debuff limit på bossarna vilket var helt jävla otroligt med tanke på att man var 40 man, det gick inte att vara effektiv direkt.

BC var den bästa expansionen, allt smått skit som fanns i vanilla hade fixats till.

Vilket jag har gjort väldigt mycket så jag är helt mättat vad det gäller vanilla

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Finns privat servrar man kan spela wow classic på. Hade någon av er verkligen varit nostalgiska och velat återuppleva wow så hade ni redan spelat på en av dessa servrar.

Mja, tvek på den. Många vill nog ha officiella grejer från Blizzard och har inte brytt sig om privata alternativ. Officiella servrar ger ju garantier på att det är bra och ordentligt gjort. För att inte tala om kapacitet för klart fler spelare, garanterad stabilitet, bättre skydd mot fusk osv osv.

Men däremot så har ju självklart ändå många lirat på dessa privata servrar, men jag tror dock de faktiskt kan vara lite av en minoritet ställt mot de som vill ha rediga officiella grejer. När det inte funnits har man bara gett upp wow istället och hoppats på bättre tider, vilket nu är på G och många jublar. Så blir nog lite tryck på classic, ingen tvekan om det enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Mja, tvek på den. Många vill nog ha officiella grejer från Blizzard, garantier på att det är bra och ordentligt gjort osv. För att inte tala om kapacitet för klart fler spelare, garanterad stabilitet, bättre skydd mot fusk osv.

Skickades från m.sweclockers.com

"ordentligt gjort"?

Alla privatservrar jag spelat på, precis som tusentals andra har gjort, är nog en tillräcklig garanti på att det är "ordentligt gjort". Aldrig haft problem med lagg eller något annat kapacitetsproblem av deras servrar.

Ser ingen vits med att betala Blizzard 100kr i månaden för att de ska hålla igång vanilla servrar som inte kräver någon utveckling längre. All utvekling av vanilla är färdig så de behöver knappast ta så mycket betalt. Det är bara strömmen och diverse dator/nätverks-problem som kommer kosta lite, men knappast som det gjorde förr med alla patcher och developments.

Blizzard vill bara mjölka wow lite till innan de blir tvungna att montera ner det. LOOT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

MoP var så otroligt bra på många sätt. Atmosfären var riktigt bra som du säger, raids var utmanande och roliga (MoP och SoO är två av de bästa raiderna någonsin enligt mig). Klassdesignen var bra och inte fördummad, olika klasser var unika. Challenge modes fanns och var riktigt utmanande content i 5-manna form.

De flesta som klagar på att MoP var dåligt tror jag knappt spelade det. De såg pandor på videon och beslutade att det var värdelöst.

JA verkligen! Jag tror de flesta som du säger tänkte "Det här ser ju ut som Kung fu Panda... det är ju för barn!" och sen totaldissade det.

Jag tycker personligen att de flesta expansionerna har varit bra. De blir dock oftast tråkiga mot slutet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

"ordentligt gjort"?

Alla privatservrar jag spelat på, precis som tusentals andra har gjort, är nog en tillräcklig garanti på att det är "ordentligt gjort". Aldrig haft problem med lagg eller något annat kapacitetsproblem av deras servrar.

Ser ingen vits med att betala Blizzard 100kr i månaden för att de ska hålla igång vanilla servrar som inte kräver någon utveckling längre. All utvekling av vanilla är färdig så de behöver knappast ta så mycket betalt. Det är bara strömmen och diverse dator/nätverks-problem som kommer kosta lite, men knappast som det gjorde förr med alla patcher och developments.

Blizzard vill bara mjölka wow lite till innan de blir tvungna att montera ner det. LOOT!

Har de gått ut med ett pris för Classic Servers? Till min vetskap så har de inte sagt något kring hur spelare får tillgång till Classic.

Om jag får gissa så gör dem så att man får det som en del av den vanliga prenumerationen. Vilket ger dig möjlighet att både köra classic och current.

Permalänk
Medlem

@tumvanten: Nu var det ju inte så att det var blizzard som ville göra classic utan det var en gammal förlorad spelarbas och nu kommer det, men personer som du ska väl alltid ha något att klaga på. Till min kunskap har dom inte äns gått ut med någon betalningsmodell för classic så jag förstår inte vad du jiddrar om och även om dom nu hypotetiskt tar 100 kr i månaden tror jag de flesta som verkligen har längtat efter detta betalar den summan med ett leénde på läpparna.

Förvånansvärt att ett företag har som mål att tjäna pengar eller hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

"ordentligt gjort"?

Alla privatservrar jag spelat på, precis som tusentals andra har gjort, är nog en tillräcklig garanti på att det är "ordentligt gjort". Aldrig haft problem med lagg eller något annat kapacitetsproblem av deras servrar.

Ser ingen vits med att betala Blizzard 100kr i månaden för att de ska hålla igång vanilla servrar som inte kräver någon utveckling längre. All utvekling av vanilla är färdig så de behöver knappast ta så mycket betalt. Det är bara strömmen och diverse dator/nätverks-problem som kommer kosta lite, men knappast som det gjorde förr med alla patcher och developments.

Blizzard vill bara mjölka wow lite till innan de blir tvungna att montera ner det. LOOT!

Bränna hundratals/tusentals timmar på en piratserver som man inte vet om den ens kommer finnas kvar från dag till dag, nja...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Bränna hundratals/tusentals timmar på en piratserver som man inte vet om den ens kommer finnas kvar från dag till dag, nja...

Ja då lär du bli gruvligt besviken när dina tusentals timmar i wow åker i diket när Blizzard stänger ner sina egna servrar. Fast du kanske trodde att Blizzards servrar är för alltid?

Permalänk
Medlem

Om det är något man har lärt sig med tiden så är det att Nostalgiska känslor förråder en alltid. Man minns saker som roligare och bättre än de faktiskt va. Jag spelade väldigt hardcore på den tiden som den aktuella patchen gäller. Vi låg och kämpade emot de bästa guilderna. Priset för allt detta va att man fick spendera sjukt mycket mer tid i spelet än man egentligen ville. Jag minns jag hade hatkänslor inför att farma pots och buffs av alla dess slag. Allt stackade på den tiden. Du kunde dra hur många pots och buffs som helst. Allt gjorde dig bättre. Vi sprang in i UBRS och tog firebuffen exempelvis för vissa andra fighter i helt andra zoner. Vi tog och lämnade in drakens huvud för den extra buffen de gav. Alltså då man tog ner bossarna första gången va guld, men vägen dit var löjligt besvärlig. Kom man inte förberedd på raidsen så va de typ /gkick.

Sedan är jag emot att betala månadskostnad för detta. Det är old content. Känns liksom inte som det är rimligt att betala månadskostnad fullt ut för detta. Då lägger jag hellre min energi på de som är aktuellt idag. Detta läge har ju ingen framtid med patchar eller förändringar. Det är därför jag är emot en månadskostnad. Ingen utveckling, ingen kostnad känner jag förutom en minimal möjligtvis för driften av servarna.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Lirade vanilla och det var superskoj. Men är inte sugen på classic. Alldeles för basic gameplay för att hålla numera tycker jag. Lirade ju BC och WOTLK för att sen sluta och börja med Legion. Alla nya saker är inte bra, men överlag är det ett bättre spel nu rent spelmekaniskt, än förr. Iaf vanilla om vi jämför med allt som kom efter.

O andra sidan är det ju sammanhållning i guilden både då och nu som är det roliga iofs. Så sålänge man vet det och inte väntar sig några under från spelet i sig kommer man ju ha sjukt kul ännu en gång. Men jag tror många minns spelet som det roliga när det egentligen var gemenskapen.

Dvs man kan, handen på hjärtat, egentligen lika gärna lira nuvarande wow bara man har en go guild egentligen Men har kanske helt fel. Märker vi väl när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl mest nostalgin som gör det. Saker o ting är inte alltid "bättre förr" utan det var att man var yngre och upplevde saker för första gången osv. Men givetvis gäller det inte varje detalj, vissa spel kan ju förlora sin charm eller det som gjorde dom unikt med åren.

Permalänk
Medlem

Nu har jag raidat nax på anathema och känns så där med classic, behövs större grepp för att få mitt intresse tillbaka. Mer balanseringar o gear sjusteringar, det kan ju inte vara så igen att drudde/pala/shaman endast duger till raid heal. Racials horde har alla pvp racials nästan och resulterar i att 80% av horde är Undead och det i sin tur gör allians får Warlock brist och dom som finns är total fucked i pvp samma som allians shadow priest...

Balanserar dom inte upp de kan man lika gärna köra privat server tills man tröttnar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Personligen suger Achivment satan, (LINK ACHIV FOR INV OR FU***K off...) det är bara en liten sak

Nej ty från en hardcore wow spelare.

Achivs är bara en tröskel. Spelar det någon roll om sagda tröskel heter ilvl eller achivs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av majt:

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Själv är jag mer hypad för BFA även om jag kan tänka mig att testa Classic under en eventuell torrperiod som oundvikligen dyker upp efter vissa patcher. Började själv under TBC så det kan vara intressant att skaffa sig en riktig uppfattning om vanilla som alla hypar upp hela tiden. Dock tror jag att 14 års kunskap om spelet komma göra det väldigt annorlunda från vad folk kommer ihåg. De flesta sitter på rejäla burkar samt uppkopplingar idag och med informationen som finns tillgänglig så vet majoriteten de optimala vägarna att gå i lvling, raiding och pvp. Jag lägger där med ett varningens finger för de som inte har rört Vanilla sedan 2004/2005.

Du är besviken på kö-system, och att folk står stilla i städerna? Ja du, då måste du ha hatat Vanilla, för där fick du stå stilla i timmar ibland, bara för att försöka hitta en grupp till UBRS, via trade chatten. Så förstår inte hur folk kan klaga på raidfinders etc, det var INTE bättre för.
Men du kanske bara drog upp det som exempel, och tyckte att det vi hade förut i Vanilla var ännu sämre. Och ja, jag tror att många level på dom nostalgiska minnena dom har av Vanilla back in 2004/05. Enligt min åsikt så var det inte bättre för och jag är också mer hypead för BFA än Classic.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du är besviken på kö-system, och att folk står stilla i städerna? Ja du, då måste du ha hatat Vanilla, för där fick du stå stilla i timmar ibland, bara för att försöka hitta en grupp till UBRS, via trade chatten. Så förstår inte hur folk kan klaga på raidfinders etc, det var INTE bättre för.
Men du kanske bara drog upp det som exempel, och tyckte att det vi hade förut i Vanilla var ännu sämre. Och ja, jag tror att många level på dom nostalgiska minnena dom har av Vanilla back in 2004/05. Enligt min åsikt så var det inte bättre för och jag är också mer hypead för BFA än Classic.

För att många som gnäller antingen aldrig spelade Wow direkt seriöst eller inte alls alt. lever på nostalgi. Att hitta grupper i Vanilla var cancer och chansen att man fick en tjomme som glidit runt på ett bananskal var hög. När denne wipade gruppen/raiden så lämnade folk och då fick man vänta ytterligare 30 minuter att forma gruppen MINST. AQ40 tog oftast flera timmar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Hoppas dem får igång aktiva battlegrounds.

För det var något dem inte lyckades blåsa liv i på de mest populära, privata servrarna.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

För att många som gnäller antingen aldrig spelade Wow direkt seriöst eller inte alls alt. lever på nostalgi. Att hitta grupper i Vanilla var cancer och chansen att man fick en tjomme som glidit runt på ett bananskal var hög. När denne wipade gruppen/raiden så lämnade folk och då fick man vänta ytterligare 30 minuter att forma gruppen MINST. AQ40 tog oftast flera timmar.

Det är några av problemen med vanilla. Man fick antingen springa så enormt långa sträckor eller vänta så enormt länge på saker och ting. I BC var det mesta av detta fixat. Raidsen sänkte antalet från 40 till 25 och 20 till 10, och där infördes ett system där man klickade på "I" så att man fick upp rutan som automatiskt sökte efter liknande spelare som villa köra en instance, en summoning stone lades till varje instance också.

Men även saker som att vissa klasser inte var tvungna att heala i raids var också bra. Nu kunde man som shaman spela elemental, eller varför inte druid boomkin? Eller varför överhuvudtaget var pvp-gearen från BG sämre än raid-gearen, totalt absurt.

Massa sånt skit har tydligen många glömt bort. Vanilla var den opolerade versionen av wow. Det var inte förrens i BC som saker och ting ordnades upp, och som sen fortsatte i lich king. Enligt mig gick det downhill efter Lich king, men det kan vara en smaksak.

Permalänk
Medlem

As nice att farma 100 olika consumables bara för att de stackade på något vis.
Eller varför inte ha ett par extra set med dyr men annars usel resist gear bara för att vissa gate-keeper bossar med hög elemental damage blockade resten av raiden.

Nä det bästa med classic var att man då gick i skolan, kunde sova om dagarna och raida hela natten.
Men den tiden är tyvärr förbi...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

More Dots!

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Ja då lär du bli gruvligt besviken när dina tusentals timmar i wow åker i diket när Blizzard stänger ner sina egna servrar. Fast du kanske trodde att Blizzards servrar är för alltid?

Om du inte vill förstå min poäng så är det upp till dig, självklart är det mycket större risk att en privatserver stänger ner helt plötsligt...