World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

*giddy as fuck*

Detta kommer bli noiz!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Detta blev till och med jag sugen på. =O

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

¨Yes please <3

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Synd det tar sådan tid bara, vill ju börja spela WoW igen

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Längtar! <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Avstängd

Achievements suger. IAP också.

Permalänk
Medlem

Spännande! Körde fram till början av Cataclysm men suget har aldrig återkommit. Hoppade in nån gång någon expansion bak men körde en dag eller två och kände att det inte var för mig. Men när man läser allt detta så blev man genuint sugen igen! Alla minnen från första gången man körde kom tillbaka så vi får väl se, kanske är man tillbaka år 2021 eller när de nu släpper detta

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Lirade vanilla och det var superskoj. Men är inte sugen på classic. Alldeles för basic gameplay för att hålla numera tycker jag. Lirade ju BC och WOTLK för att sen sluta och börja med Legion. Alla nya saker är inte bra, men överlag är det ett bättre spel nu rent spelmekaniskt, än förr. Iaf vanilla om vi jämför med allt som kom efter.

O andra sidan är det ju sammanhållning i guilden både då och nu som är det roliga iofs. Så sålänge man vet det och inte väntar sig några under från spelet i sig kommer man ju ha sjukt kul ännu en gång. Men jag tror många minns spelet som det roliga när det egentligen var gemenskapen.

Dvs man kan, handen på hjärtat, egentligen lika gärna lira nuvarande wow bara man har en go guild egentligen Men har kanske helt fel. Märker vi väl när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zemlan:

Lirade vanilla och det var superskoj. Men är inte sugen på classic. Alldeles för basic gameplay för att hålla numera tycker jag.

För mig var vanilla-tiden då jag la ner mest tid på WoW, så det sitter lite i ryggmärgen hur gameplay var då. Efter BC spelade jag bara sporadiskt, och varje gång jag loggade in blev jag förvirrad över alla ändringar man gjort. För mig kommer det vara som att komma hem när jag väl kan logga in på en Classic-server. The want is real!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt kul att lira WoW Classic när det släpps.
Slutat med WoW nu efter att ha spelat sen Vanilla och tröttnat på de senaste expansionerna så blir att vänta på detta.

Permalänk
Medlem

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Själv är jag mer hypad för BFA även om jag kan tänka mig att testa Classic under en eventuell torrperiod som oundvikligen dyker upp efter vissa patcher. Började själv under TBC så det kan vara intressant att skaffa sig en riktig uppfattning om vanilla som alla hypar upp hela tiden. Dock tror jag att 14 års kunskap om spelet komma göra det väldigt annorlunda från vad folk kommer ihåg. De flesta sitter på rejäla burkar samt uppkopplingar idag och med informationen som finns tillgänglig så vet majoriteten de optimala vägarna att gå i lvling, raiding och pvp. Jag lägger där med ett varningens finger för de som inte har rört Vanilla sedan 2004/2005.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av majt:

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Personligen suger Achivment satan, (LINK ACHIV FOR INV OR FU***K off...) det är bara en liten sak

Nej ty från en hardcore wow spelare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är det en sak i mitt liv jag ångrar så är det tiden jag spenderade i WoW Men vem vet, utan WoW kanske det hade kunnat gå riktigt illa

Permalänk
Medlem
Skrivet av majt:

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Nu hade jag inte haft något emot achievements (då det var något jag önskade redan när jag spelade vanilla). Men finns lite argument mot, dels så medförde det att man var tvungen att posta achievements för att få följa med i en del grupper (blev lite samma som gear score). Sen är det lite emot filosofin i ett äldre mmo (mer sandbox) att säga till spelare vilka målen är, utan det ska utforskas och vara personligt. Sen framförallt så är det en stor grupp som inte vill ha några ändringar alls, oavsett om det är positivt eller inte, imo rätt dumt då det oavsett vad de tycker kommer ske hur mycket förändringar som helst för att detta ska bli en ok produkt, det jag däremot håller med om är att man bör vara väldigt försiktigt med att implementera features som las till efter vanilla.

Som jag skrev i Classic tråden, allt de skrev i inlägget var rätt väntat, Att vi skulle se en full patch för patch progression kändes väldigt långsökt och som en rätt kass lösning, liksom varför retroaktivt patcha in massa trasiga system? Men detta betyder också att de kommer vara tvugen att re-tuna större delen av all progression för att göra en "vanilla experience" som de säger, för att upp till naxx så ger inte 1.12 en autentisk upplevelse alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majt:

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Citat:

we could deliver the classic WoW content and gameplay without sacrificing the literally millions of hours

Achivments tillför faktiskt inget mer än en e-penis effekt eller nåt du kan se tillbaka i tiden.
Idag använder åt helvete för många achivments som nån måttstock till kunskap vilket det inte är.

I dagens mått finns det bara 2 mått i mina ögon sett, mythic progress (raid) samt M+ score.
Dessa 2 är de enda som på nått sätt bevisar dina talanger.
Att dra en HC pug med endast M+ 2500 gör livet bra gode enklare

Classic wow ska inte konkurrera dvs inga uppdateringar eller förbättringar, "one game to rule the time"
Spelet ska lanseras för att möta dagen krav = inte gamla spelmotorn så inge walljumping å explora världen bortom.
Jag ger mig tusan på att Classic kommer bara bli en "jaha" upplevelse.

Nu e de ju Blizzard som vi talar om, dom är mästare på att få fram bra spel samtidigt som dom kan mjölka pengar i sinne.
Tudelade känslor, men jag har väldigt svårt å tro att dom lyckas skapa den där genuina känslan.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Bästa tiden för mig iaf var när man lirade 40 manna Onyxia och MC med Guilden.
Min klart bästa WoW tid.
Det har man saknat som fan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Bästa tiden för mig iaf var när man lirade 40 manna Onyxia och MC med Guilden.
Min klart bästa WoW tid.
Det har man saknat som fan.

Fullt kaos, 50% visste inte vad dom gjorde, 25% var sönderstressade å gjorde fel, dom resterande 25% grät blod om nätterna.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Fullt kaos, 50% visste inte vad dom gjorde, 25% var sönderstressade å gjorde fel, dom resterande 25% grät blod om nätterna.

Så var det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Tror många kommer bli besvikna faktiskt. Även om spelet är som det äldre och polerat till det bättre.

Jag minns när jag lirade Diablo 1. Det var fantastiskt kul men jag har också provat gå tillbaka och inse att det suger för att där är så mycket jag förväntar mig av nya spel som saknas där. Och att försöka återuppleva något och få samma känsla andra gången, sällan ger det man söker.

WoW har genomgått väldigt många förändringar genom åren. Personligen gillar jag många av dem men störde mig mest på att man fördummade spelare för att brädda spelet till fler spelare.

Jag måste erkänna att jag också blir småsugen. Men det är gamla positiva känslor från graven som letar sig fram. Förmodligen en ren illusion

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Visst var det så att man inte kunde Buffa över partyn? Så partysetupen vart mycket viktig vill jag minnas. Med 40 Pers var det svårt att hålla ordning. Man whipeade mycket fint spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

@tvelander: Det är väl den enda negativa saken som jag kan hålla med om, men om du nu är hardcore som du kallar det så är du ju med ett bra guild och slipper pugga allt med "link achievement" tjaffset.

@sKRUVARN Jag köper som sagt argumentet med "link achievement" bs, men för mig så tillför det i form av en journal av vad jag har gjort och inte samt när. Det är en personlig preferens antar jag och i mitt fall väger fördelarna över nackdelarna.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Personligen suger Achivment satan, (LINK ACHIV FOR INV OR FU***K off...) det är bara en liten sak

Nej ty från en hardcore wow spelare.

håller med 100%

Permalänk
Avstängd
Skrivet av majt:

@rektor: Vad är dåligt med achievements om man får fråga? Har aldrig tyckt att achievements medfört något negativt till WoW. Saker som i sådana fall träffar mig i huvudet är alla kösystem i spelet (raidfinder, dungeonfinder) etc, saker som gör folk stillastående i huvudstäderna. Achievements ger ju i alla fall folk en anledning många gånger att utforska världen/spelet.

Achievements bara uppmuntrar till repetitiv monotont spelande, att upprepar samma sak hundratals eller tusentals gånger bara för att låsa upp ett achievement. Det är inte roligt och bara stjäl tid, och får spelare att spendera orimligt mycket tid på onödigt tråkigt spelande och känns mer som ett sätt att låsa personer till spel och skapa beteende mönster och framkalla beroende än att erbjuda ett roligt och utmanande spel.

Permalänk
Avstängd

Äntligen kommer ett av dem bästa mmorpgerna tillbaka!

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Minns sommaren jag grindade till GM, inte direkt "kul" då allt man gjorde var in och afkade
Roligaste jag hade var WSG premade vs premade.

Vet faktiskt inte vad man ska göra i vanilla nu men spela det lär man iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För mig var vanilla-tiden då jag la ner mest tid på WoW, så det sitter lite i ryggmärgen hur gameplay var då. Efter BC spelade jag bara sporadiskt, och varje gång jag loggade in blev jag förvirrad över alla ändringar man gjort. För mig kommer det vara som att komma hem när jag väl kan logga in på en Classic-server. The want is real!

Då hoppas vi att det blir riktigt bra gjort av Blizzard då

Ser ju många som är sjukt peppade så självklart hoppas jag ju att alla blir nöjda. Bara rädd att många kommer bli besvikna och det är klart att alla kan ju inte bli nöjda förstås. Men om man som du inte lirat mkt senare expansioner alls kommer det ju garanterat bara kännas som henna igen, utan tvekan. Det är sant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Testpilot

Kul för alla som ser fram emot det, är tyvärr inte en utav dom

Gameplay var sjukt basic. Är inte speciellt sugen på att hälften av klasserna kommer få sitta med 10 av samma spells på olika ranker, att man lär desginera "dotters" då det finns en limit på debuffs en raid-boss kan ha eller att behöva farma guld som en (ursäkta uttrycket) jude för mounts tidigt in i spelet - För att inte nämna att behöva springa i flera timmar möjligen för att ta sig mellan alla dungeons/raids varje vecka.

Spelet var otroligt när det kom, men tror som redan nämnts att många uppskattade "wow-faktorn" med att upptäcka allt det nya & gemenskapen i tighta guilds. Får se hur detta blir men kommer förmodligen själv inte lira det, men igen kul för dom som uppskattar ovanstående

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Personligen suger Achivment satan, (LINK ACHIV FOR INV OR FU***K off...) det är bara en liten sak

Nej ty från en hardcore wow spelare.

Absolut men folk kommer bara tjata om gear score istället. Det är väl fortfarande en grej?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cracko:

Absolut men folk kommer bara tjata om gear score istället. Det är väl fortfarande en grej?

Gear score, DKP & kör du någon annan spec än resto som Druid kan du glömma allt annat än normal dungeons oavsett föregående

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >