Permalänk
Avstängd

Jas gripen

Jag vill skapa en ny tråd angående flyg och datastyrning. Men jag hittar inte hur jag skall göra detta.Börjar nu om efter vissa dilemman angående starta tråd.

Jag har sett massa information om Jas Gripen och Viggen där bland annat orapporterade dödsfall finns. Jas är tydligen byggt efter principen att piloten inte klarar sig själv utan en dators hjälp?
Viggen enligt mig ett av dom klarast lysande produkter som svensk industri skapat fick vara testföremål innan Jas fick flyga själv. Men huvudfrågan är denna. Jas har havererat ett flertal gånger " den Svenska jordfräsen är snarare en sanning än en skröna" Har vi för stor tillit till våra datorer? Budgeten i sammanhanget har säkert stor betydelse eftersom priset var fast.

Mvh S-OD

Svårigheter att skapa ny tråd
Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Du har ju uppenbarligen lyckats skapa den här tråden så jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med? Vilken forumdel tråden bäst placeras i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

Du har ju uppenbarligen lyckats skapa den här tråden så jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med? Vilken forumdel tråden bäst placeras i?

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle vara bra med en knapp att klicka på där det står skapa ny tråd! Sen får ju admin se till att behöriga eller ej behöriga får sina respektive restriktioner.
Att jag vill skapa denna tråd är för jag forskat angående Jas Gripen och styrsystemet och ställer mig frågan om handkraft vs datorkraft.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av S-OD:

Det skulle vara bra med en knapp att klicka på där det står skapa ny tråd! Sen får ju admin se till att behöriga eller ej behöriga får sina respektive restriktioner.
Att jag vill skapa denna tråd är för jag forskat angående Jas Gripen och styrsystemet och ställer mig frågan om handkraft vs datorkraft.

Tjena!

1. Surfa till denna forumdel: https://www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simula...
2. Klicka på knappen "Ny tråd" i det övre högra hörnet. Se bild!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Det skulle vara bra med en knapp att klicka på där det står skapa ny tråd! Sen får ju admin se till att behöriga eller ej behöriga får sina respektive restriktioner.
Att jag vill skapa denna tråd är för jag forskat angående Jas Gripen och styrsystemet och ställer mig frågan om handkraft vs datorkraft.

Jag sitter på mobilen så det ser väl lite annorlunda ut än på desktop men det ska finnas en knapp för att skapa en ny tråd i alla forumdelar.

Gällande placering så känns det spontant som att det hör hemma under övrigt, kanske akademiska ämnen? Skulle någon moderator tycka att den är felplacerad så flyttas den bara till lämplig forumdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

Jag sitter på mobilen så det ser väl lite annorlunda ut än på desktop men det ska finnas en knapp för att skapa en ny tråd i alla forumdelar.

https://i.imgur.com/Myv6OqG.jpg

Gällande placering så känns det spontant som att det hör hemma under övrigt, kanske akademiska ämnen? Skulle någon moderator tycka att den är felplacerad så flyttas den bara till lämplig forumdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt svar. Den knappen du hänvisar till kommer inte upp på min skärm. Och som du säger så var det övrigt jag testade att ta mig vidare via. har allt uppdaterat Firefox win 10..

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Tjena!

1. Surfa till denna forumdel: https://www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simula...
2. Klicka på knappen "Ny tråd" i det övre högra hörnet. Se bild!

Hälsningar,
Andreas

https://i.imgur.com/REpGbtg.jpg

Hej. Förstår vad du säger. Men varför skall jag klicka på en länk som du vänligen gav mig? Klickar jag på forum bör det enligt mig finnas tydliga alternativ som skapa att skapa ny tråd ...sök bland andra trådar. Eller är jag ute och sneseglar?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av S-OD:

Hej. Förstår vad du säger. Men varför skall jag klicka på en länk som du vänligen gav mig? Klickar jag på forum bör det enligt mig finnas tydliga alternativ som skapa att skapa ny tråd ...sök bland andra trådar. Eller är jag ute och sneseglar?

Forumet är uppbyggt så att du navigerar till den avdelning där du vill placera tråden. Först när du befinner dig i en underavdelning syns knappen "Ny tråd".

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

@Dimestam: Okej testar igen. Men knappen har inte visat sig tidigare. Men tack för svar.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Forumet är uppbyggt så att du navigerar till den avdelning där du vill placera tråden. Först när du befinner dig i en underavdelning syns knappen "Ny tråd".

Nu testade jag igen och det fungerade. Felet tidigare?? ingen aning. Men då kan jag börja babbla i min nya tråd:-)

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av S-OD:

Nu testade jag igen och det fungerade. Felet tidigare?? ingen aning. Men då kan jag börja babbla i min nya tråd:-)

Härligt att det löste sig, lycka till!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015