När försvinner ens annons?

Permalänk
Medlem

När försvinner ens annons?

Jag la upp en annons en tid tillbaka. Sen såg jag idag att den har blivit avslutad. Vore väl bra om annonsen var kvar en längre tid så den kommer upp vid sökningar?
Ursprungsfrågan är i alla fall, hur länge finns annonsen kvar tills den blir bortplockad?

Sitter på mobil men gjorde ett ärligt försök att hitta svaret men var nog slarvig när jag la upp annonsen och läste inte vilkoren så ordentlig så ber om ursäkt för det.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @huxflux

Annonsen avslutas automatiskt efter 30 dagar, men finns kvar under profilen så länge att man inte väljer att radera den.
Länk till marknadsvillkoren.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi tar gärna emot feedback på de 30 dagarna. Är det för kort, lagom eller länge?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vi tar gärna emot feedback på de 30 dagarna. Är det för kort, lagom eller länge?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte, kanske är det lagom. Ibland söker jag på nån hårdvara och det är väldigt tunt med det jag söker. Men folk kanske säljer av snabbt.
Själv har jag inte så bråttom att sälja däremot

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vi tar gärna emot feedback på de 30 dagarna. Är det för kort, lagom eller länge?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är rätt lagom. De allra flesta annonser avslutas inom max en vecka och det som blir kvar är gamla annonser som folk inte tar bort och i vissa fall svårsålda/för högt prissatta varor och i de fallen spelar det nog ingen roll ifall annonstiden fördubblas.

Om man utökade tiden är risken att marknaden skulle bli en slags annonskyrkogård och i och med att annonser automatiskt rensas efter 30 dagar tycker åtminstone jag att marknaden känns fräsch och aktuell.

@huxflux Köpesannonser fungerar, till skillnad från många andra marknadsplatser, otroligt bra här på Sweclockers och det måste vara något extremt udda man söker om det går 30 dagar utan ett endaste svar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är rätt lagom. De allra flesta annonser avslutas inom max en vecka och det som blir kvar är gamla annonser som folk inte tar bort och i vissa fall svårsålda/för högt prissatta varor och i de fallen spelar det nog ingen roll ifall annonstiden fördubblas.

Om man utökade tiden är risken att marknaden skulle bli en slags annonskyrkogård och i och med att annonser automatiskt rensas efter 30 dagar tycker åtminstone jag att marknaden känns fräsch och aktuell.

@huxflux Köpesannonser fungerar, till skillnad från många andra marknadsplatser, otroligt bra här på Sweclockers och det måste vara något extremt udda man söker om det går 30 dagar utan ett endaste svar.

fast jag tänker så här, man letar efter ett visst chassi i stockholmsområdet, annonsen som nån la länge sen har försvunnit, det blir ingen affär. Eller någons moderkort paijar och jag har just det chipsetet som de är ute efter men annonsen finns inte kvar.
Själv har jag aldrig riktigt förstått varför man lämnar kvar annonsen efter att produkten är såld, risken finns ju att folk bombar sönder ens meddelandebox

Men det här var lite sidospår, jag var egentligen bara ute efter datumet. Tack för svaren

Visa signatur

thank you, come again