Ubisofts Assassins Creed: Odyssey bjuder på rollspel och strider i antika Grekland

Permalänk
Melding Plague

Ubisofts Assassins Creed: Odyssey bjuder på rollspel och strider i antika Grekland

Under E3 2018 presenterar Ubisoft nästkommande del i Assassins Creed-serien med undertiteln Odyssey. Till nyheterna hör bland annat interaktiva dialoger och två alternativa huvudpersoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite off topic kanske... men hur lyckas man spetsa någon tvärs genom kroppen med en treudd? De går emot fysikens lagar på alla sätt!

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

började precis lira Origins, flyter på riktigt bra men kanske för att det är så långt efter realease och de har patchat klart. Det är kul iaf första Assasins spelet sen ettan som jag lirar och detta ser ju coolt ut!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har 103 timmar i Origins, och detta ser ju minst lika bra ut, så det blir nog ett köp där ja.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Lite off topic kanske... men hur lyckas man spetsa någon tvärs genom kroppen med en treudd? De går emot fysikens lagar på alla sätt!

I spelvärlden finns inga såna lagar Ryggraden borde följt med ut också kan man tycka

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

I spelvärlden finns inga såna lagar Ryggraden borde följt med ut också kan man tycka

Beror väl på HUR och VAR den gick in men i spelets värld är fysikens lagar annorlunda som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Origins var riktigt bra, så det här kan bli kul. Mindre imponerande är dock att Ubi (som de brukar göra) återanvänder väldigt mycket från Origins. Ser lite ut som Rogue i förhållande till Black Flag; samma motor, mer eller mindre samma UI (vissa delar i Odyssey trailern är direkt klistrade ifrån Origins), mycket liknande gameplay osv. Finns en del animationer som användes i Syndicate som är direkt tagna från BF, vilket var tragikomiskt. Att Origins var helt nytt på alla håll var en viktig del för mig. Å andra sidan var Rogue i min mening ett bättre spel än Black Flag, där de tagit de bästa delarna och förbättrat det dåliga. Så förhoppningsvis blir Odyssey vad Rogue var för Black Flag.

Till sist hoppas jag bara verkligen att man inte blir över-levlad så galet snabbt som man blev i Origins, det var väldigt lätt, ens med enemy auto-level påslaget.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Nu blev jag motiverad av att spela klart Origins så att man blir klar innan detta släpps. Origins var riktigt bra och detta ser ju inte sämre ut. Håller med dock om att det ser ut som att mycket återanvänds men jag ser egentligen inte några problem med det. Vore idiotiskt om de inte gjorde det med tanke på alla ressurser som används.

Permalänk
Medlem

Ojoj, ser trevligt ut detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Eftersom den historiska tiden då Odyssey utspelas är väldigt intressant för mig blir det ett köp. Skönt att Origins var så stort steg framåt spelmässigt för AC-serien. Tyvärr tyckte jag storyn haltade en hel del på slutet i Origins, men totala spelupplevelsen var ändå mycket bra. Får de till en bättre story och bättre rollspelselement som faktiskt påverkar tror jag Odyssey blir riktigt bra.

Permalänk
Relik 📜

Här är typ 40 minuter till. Ber om ursäkt för brist på skills.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

skeptisk till varför dem utvecklar ytterligare ett Assassins Creed som inte är Feudal japan. Tror inte jag någonsin varit med om outnyttjad potential. Utvecklings takten på spelet och tids era får mig att se spelet som en Expansion på Origins. Dem behöver fila mycket mer på story och karaktärer som är Assassins Creeds svagaste punkt. Tekniskt sett är Origins ett stort steg framåt men allt annat är ganska meh. Quests behöver bli mycket bättre, jag spelade igenom origin endast på gameplay för här är det största klivet framåt som fortfarande behöver förbättras, men vissa bossar var riktigt bra som Hyena.

Blir inget mer Assassins creed för mig innan Shinobi.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hur väljer man sida? sparta vs athens

om jag attackerar båda sidor, så blir jag väl fiende till båda.

Ex. Jag väljer redan från start att slåss för sparta, och jag kommer till ett område som styrs av dom. Vad händer om jag attackerar dom? blir sparta då min fiende?

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Hur väljer man sida? sparta vs athens

om jag attackerar båda sidor, så blir jag väl fiende till båda.

Ex. Jag väljer redan från start att slåss för sparta, och jag kommer till ett område som styrs av dom. Vad händer om jag attackerar dom? blir sparta då min fiende?

Tror jag inte utan om man tagit systemet från tidigare spel (vilket vore underligt om de inte gjort) så blir du bara fientligt inställd mot just den personen och hans entourage.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |