Raijintek lanserar de ultrakompakta chassina Ophion och Ophion Evo

Permalänk
Melding Plague

Raijintek lanserar de ultrakompakta chassina Ophion och Ophion Evo

Satsningen på kompakta datorlådor från Raijintek fortsätter, då företaget presenterar de två nya Mini ITX-modellerna Ophion och Ophion Evo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Ophion är den mindre modellen och mäter in på 370 × 150 × 218 mm (D × B × H) och har stöd för nätaggregat i formfaktorn ATX samt moderkort i formfaktorn Mini ITX."

För er som är nyfikna så mäter Louqe Ghost S1 MK2 322 x 140 x 188 mm:

http://www.louqe.com/

Hursomhelst, intressant koncept av Raijintek! Bra att vi äntligen får se fler mindre lådor på marknaden!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hmm Silverstone Sugo SG05/06 : 220 mm (W) x 177 mm (H) x 286 mm (D).
Kan vi inte få se ett verkligen mini chassi som är gjort för att använda de mini grafikkort som finns och SFX nätdel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är sjukt nöjd med mitt Raijintek Thetis chassi. Minsta jag sett som klarar full ATX MB, PSU och mitt 1080ti på 33cm. Snyggt och billigt är det också med hyffsad kvalité.

Så nästa gång det blir uppgradering så skulle ett sådant här Mitx chassi va intressant.

Permalänk
Medlem

"SFF" sommarbygge jag nyligen gjort

368 x 180 x 225

Rymmer ATX så man inte behöver lägga mer pengar på SFX nätagg, har mer rum för CPU fläkt, har ventilation så att den pallar med låga fläktvarv == kan vara tyst, har rum för normal hårddisk, har FILTER på ventilationen, inget glas/RGB flum och kostar inte över tusenlappar.

Funderade först på silverstone sugo serien men CPU kylare och luftväg är för kass på dessa = kan inte köra tyst. Det är dumt att folk tänker på 2000kr chassin när de tänker på SFF, för så behöver det inte vara.

Permalänk
Medlem

Nöjd med min Raijintek Metis som jag tidigare hade. Nu har jag ett Dancase A4-sfx gen2 som jag också är riktigt nöjd med. Dessa nya påminner om Dancase men med ett mycket mer attraktivt pris! Ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5