Corsair lanserar styrningsmjukvaran ICUE

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar styrningsmjukvaran ICUE

Amerikanska Corsair gör slag i saken och slår samman flera styrningsmjukvaror till en, där ett mer lättanvänt gränssnitt används för att styra och övervaka både belysning och komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Det fattas ju bara att olika enheter från olika tillverkare går att styra tillsammans också. Knepigt att synka allt i dagsläget om det inte är från just samma tillverkare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Som innan så är den inte helt stabil utan minnen försvinner ibland samt mitt K65 med, inget bra program detta

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Då får vi se om de har löst en så enkel grej att kunna styra chassifläktarna ex både från cpu & GPU temp samtidigt samt slänger in ett failsafe läge när hårdvara och mjukvara tappar kontakten så man som jag praktiskt taget slipper få komponenter åt 100c hållet pga deras kvallitet...
Riktigt irriterad på deras Commander Pro enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittills har jag haft få problem med iCUE och jag har kört sedan första versionen "Early Access" kom den 27 mars. Några få buggar bara som löser sig med tiden. Har ganska många komponenter från Corsair och använt deras mjukvara som CUE och LINK länge, får man problem är det bra att kontakta @Corsair Johan så försöker han hjälpa till så gott det går.
Ett bra sätt att lösa problem är faktiskt att göra en ominstallation av sitt OS, har själv gjort det när någon mjukvara strulat och efter har det fungerat bra.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

med det nya icue så ligger taskmanager på stadigt 9% use hela tiden tills jag stänger av icue då går den ner till 1% igen , och jag nyinstallerat os sedan förra veckan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

RGB, RGB, RGB och ännu mer RGB. usch!
p12 lull lull.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

är en bug i 3.3.103 som är känt med hög cpu use

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=178313

nedgradera en ver som finns i page 5 så är det löst

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

RGB, RGB, RGB och ännu mer RGB. usch!
p12 lull lull.

Finns väl ingen som tvingar dig köpa RGB-produkter eller använda RGB-belysning.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Finns väl ingen som tvingar dig köpa RGB-produkter eller använda RGB-belysning.

Vart någonstans i mitt inlägg får du det till det?

Läs om!

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

Vart någonstans i mitt inlägg får du det till det?

Läs om!

Nä, men du beklagar dig över all RGB...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Nä, men du beklagar dig över all RGB...

Jo, tycker det börjar gå lite för långt.
Börjar bli för mycket imo.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"