Ny mus Deltaco GAM-019 känns helt off och konstig

Permalänk
Medlem

Ny mus Deltaco GAM-019 känns helt off och konstig

Köpte en ny mus en Deltaco GAM-019

https://www.deltaco.se/produkter/mus-ergomus-spelkontroller/t...

• USB polling rate: 500Hz
• Sensor: Avago ADNS-3050
• Huano brytare, upp till 10 miljoner klick
• Max acceleration: 20g
• Max hastighet: 60 IPS
• 1000/2000/3000/4000 DPI

Den är helt konstig. Den känns helt off, svårt att förklara men den känns helt konstigt, som den inte hänger med helt ibland och/eller som att den saktar in och ibland tvärtom att den går för snabbt, och som att den inte hänger med handens rörelser helt ordentligt. Musen hamnar liksom inte där jag vill att den ska alltid om jag tänkt dra den till en viss punkt. Känns som att den inte är helt stabil heller utan som att den "glider runt" såg en annan förklara och han sa att det känns som muspekaren är på is och tycker det stämmer väldigt bra om hur det är i mellan åt. Om man försöker dra muspekaren till en specifik punkt och klicka på någonting så känns det som att den liksom "glider" runt lite istället för att åka rakt till punkten man vill till och stanna där.

Har testat olika DPI inställningar och att stänga av "förbättra pekaren precision" men hjälpte inte och har testat den här fixen också: The MarkC Windows 10 + 8.1 + 8 + 7 Mouse Acceleration Fix https://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/03/markc-windows-7-... hjälpte lite men inte helt och hållet. Har även testat att ta bort musmattan men hjälpte inte heller. Varför är det så här och vad kan jag göra? Lämna tillbaka och byta mus annars eller? Om det går att fixa gör jag ju hellre det men annars blir det väl att byta.

Vill inte lägga så mycket på en mus. I samma prisklass som den här finns Hama Urage Gamingmus Illuminated 2 och AULA Ghost Shark eXpert och tror både har samma sensor men Hama har 1000hz polling rate och AULA har justerbar mellan 125-1000 mot GAM 019s fixed 500hz.

Kan också nämna att jag inte hade några såna här problem överhuvudtaget med min gamla mus Logitech MX518 på exakt samma dator med samma musmatta.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem

Skiter i de där skitmössen och köper en SteelSeries Rival 110 istället.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache