Powercolor lanserar kompakta Radeon RX Vega 56 Nano Edition

Permalänk
Melding Plague

Powercolor lanserar kompakta Radeon RX Vega 56 Nano Edition

Tre år efter Radeon R9 Nano kommer uppföljaren, men det handlar inte om en officiell skapelse från AMD. Istället tar Powercolor arvet vidare med Radeon RX Vega 56 Nano Edition.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som en prototyp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man gäspar och man nickar över ett totalt ointressant grafikkortssläpp (vilket gäller båda parter för närvarande).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

vi får hoppas att kortet kommer till Sverige så alla som vill bygga nya system men inte vill ha en stor ATX låda kan få till en bra lösning med prestanda kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

lite synd att dem inte släppte det tidigare. hade gärna köpt det bara för att det är ett nano kort. Hoppas på fler nano kort med Vega/Navi på 7nm.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv

Verkar bra och kan ha en marknad beroende på priset men borde ha släppts långt tidigare.

Computex-2018 verkar bli liktydigt med 'Nya officiella världsrekordhållaren i nyhetstorka'.
Gamla grafikkort i nya kläder och belysning på alla delar i datorn, det är nog inte lätt att vara reporter där och försöka hitta något värt att skriva om.

Nästa nyhet blir kanske dass-papper med LED-belysning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

vi får hoppas att kortet kommer till Sverige så alla som vill bygga nya system men inte vill ha en stor ATX låda kan få till en bra lösning med prestanda kort.

Det finns faktiskt små itx-chassin som sväljer fullstora grafikkort redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Det tog dom bara ett extra år att göra det som en HBM GPU i princip är designat för (dvs mycket liten footprint jämfört med GDDR kort) och det kommer med all sannolikhet kosta samma som 2 år gamla GTX1080 som presterar bättre.

I jämförelse så släpptes Fury Nano en månad efter Fury relasen. Hm. Nåja det är ju nånting :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det tog dom bara ett extra år att göra det som en HBM GPU i princip är designat för (dvs mycket liten footprint jämfört med GDDR kort) och det kommer med all sannolikhet kosta samma som 2 år gamla GTX1080 som presterar bättre.

I jämförelse så släpptes Fury Nano en månad efter Fury relasen. Hm. Nåja det är ju nånting :/

Är nog pga mining det har dragit ut på tiden varför producera specialkort av vega 56 när alla vanliga säljer slut?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Trevligt för oss m-itx ägare, men fläkten ser ut att vara utformad för högt luftflöde och inte statiskt tryck. Kylaren ser dock ut att passa chassin med max 2-slot tjocklek. Kan bli ett köp om inte detta överskrids. Skulle för egen del föredragit en ensam 120mm fläkt med smal profil. Väntar ivrigt på mer info och recensioner innan köp om man nu kan få tag på ett.

Permalänk
Medlem

Har man förminskat prissättningen också?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Det hade varit något om de minskat värmeutvecklingen. Vill man ha ett litet grafikkort så brukar man inte vilja ha ett som bränner på i 130dB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Man gäspar och man nickar över ett totalt ointressant grafikkortssläpp (vilket gäller båda parter för närvarande).

Jo men inatt på Computex avslöjade AMD att man kommer släppa 7nm Vega andra halvan av 2018. Blir säkert bara till datacenter o.s.v. men intressant i en tid av skittråkig utveckling på gpu-marknaden.

Permalänk
Avstängd

@Michael1: RX vega 7nm förmodligen 3-4 månader efter så runt November-December förmodligen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@Michael1: RX vega 7nm förmodligen 3-4 månader efter så runt November-December förmodligen.

Blir nog att invänta det isf.

Permalänk
Medlem

Det här var faktiskt riktigt coola nyheter för mig. Älskar ITX (vill ha riktigt litet) och flörtat med tanken på att köra AMD Freesync i framtiden.

Permalänk
Medlem

Nice! Problemet är ju tyvärr tillgången...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Det finns faktiskt små itx-chassin som sväljer fullstora grafikkort redan

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det inte ett litet chassi. Givetvis är allting relativt dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Då är det inte ett litet chassi. Givetvis är allting relativt dock!

Tycker att mitt nuvarande chassi på under 8L är ett litet chassi, och även kommande Ghost S1 för att nämna några få

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Tycker att mitt nuvarande chassi på under 8L är ett litet chassi, och även kommande Ghost S1 för att nämna några få

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du och jag olika syn på vad ett litet chassi är då både Dan Cases och Ghost S1 är otroligt klumpiga i mina ögon
Smaken är som baken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@Michael1: RX vega 7nm förmodligen 3-4 månader efter så runt November-December förmodligen.

November-december 2019 isf.

Satt precis och läste nyheten och det var "nån gång under 2019" som gällde för RX gaming varianter. Som jag förstod det är det bara ett 7nm 32gb proffessionellt Vega (glömt vad skroten hette, det kortet som släpptes innan Vega 56/64) som kommer i år, dvs nånting som förmodligen kostar 15k+. Säkert för att försöka utmana Titan, men det känns som att om dom inte dubblar Vega kretsen eller nåt så har den inte mycket chans.

Edit: Radeon Instinct, så var det varianten hette som skulle vara på 7nm i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Då har du och jag olika syn på vad ett litet chassi är då både Dan Cases och Ghost S1 är otroligt klumpiga i mina ögon
Smaken är som baken!

Nu blev jag nyfiken på vad du anser är ett litet chassi som ändå ska husera itx-gfx Tänker du mer desktop-stil istället för tower som dan och ghost?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Nu blev jag nyfiken på vad du anser är ett litet chassi som ändå ska husera itx-gfx Tänker du mer desktop-stil istället för tower som dan och ghost?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett NFC S4 Mini vilket är 5L, den har väl mer desktop-stil kan man säga men man kan ha den både liggandes och ståendes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

November-december 2019 isf.

Satt precis och läste nyheten och det var "nån gång under 2019" som gällde för RX gaming varianter. Som jag förstod det är det bara ett 7nm 32gb proffessionellt Vega (glömt vad skroten hette, det kortet som släpptes innan Vega 56/64) som kommer i år, dvs nånting som förmodligen kostar 15k+. Säkert för att försöka utmana Titan, men det känns som att om dom inte dubblar Vega kretsen eller nåt så har den inte mycket chans.

Edit: Radeon Instinct, så var det varianten hette som skulle vara på 7nm i år.

ja, men instinct kommer förmodligen 3-4 månader innan rx modellerna så tidigt 2019 är mycket mer troligt än december 2019. Sen är det även möjligt att navi kommer under 2019.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.