Permalänk
Medlem

Karaoke 2018?

Hur kör man karaoke år 2018?

En av mina vänners flickvänner fyller år och vill sjunga karaoke på festen.
Är det meningen att man ska köpa en karaokemaskin som används typ två ggr innan den lämnas åt sitt öde i en skrubb? Kan man inte använda lite smartare grejer typ en bärbar dator/surfplatta tillsammans med någon bluetoothhögtalare?

Det som dom eftersöker är väl lite oklart, de frågades om man klarar sig på 2000:-. Tror dock betalningsviljan stiger lite om man köper en bra Bluetoothhögtalare som kan användas mer än en kväll.
Säg en Harman/kardon onyx studio 4 för 1290:- då har man ju kring 1000kr för att köpa två mikrofoner gärna trådlösa.
Kanske dessa mikrofoner till:
https://m.djservice.se/artikel/akg-wms-40-mini-dual-vocal-set...
Går detta?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Sing star till playstation..?

Om man nu redan har en sådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hårdvara är ju lätt, men mjukvara? Finns det nåt bra där? Man kan ju iofs nöja sig med att söka efter artist x, låt y, karaoke på youtube men det man hittar lär vara av väldigt varierande kvalité

Permalänk
Medlem

Leta upp någon du kan hyra en maskin hos annars?
Kanske svårt att få tag på upp i norr, men värt att kolla upp?

Permalänk
Medlem

Bor du kvar i Malmfälten? Jonssons Karaoke (facebook) i Malmberget verkar hyra ut karaoke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Sing star till playstation..?

Om man nu redan har en sådan

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr finns ingen sådan men bra tips!

Skrivet av Olegh:

Hårdvara är ju lätt, men mjukvara? Finns det nåt bra där? Man kan ju iofs nöja sig med att söka efter artist x, låt y, karaoke på youtube men det man hittar lär vara av väldigt varierande kvalité

Det är sant, finns en app på android som påstår sig ha "millions of songs" kanske sant men känns ju som det kan vara ryska strupsångare.

Skrivet av loefet:

Leta upp någon du kan hyra en maskin hos annars?
Kanske svårt att få tag på upp i norr, men värt att kolla upp?

Skrivet av BraCCa:

Bor du kvar i Malmfälten? Jonssons Karaoke (facebook) i Malmberget verkar hyra ut karaoke.

Har nämnt det åt kompisen och de skulle kika på det!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Finns en massa karaokeversioner av väldigt många låtar på Youtube, bra som dåliga. Bara söka på valfri låt + karaoke.
Sen använda en dator med mick och högtalare om man vill hålla det budget.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."