Wintermute har landat – Matgeek får sin nya speldator

Permalänk
Melding Plague

Wintermute har landat – Matgeek får sin nya speldator

I den sista delen av projekt Wintermute har Jonas och Frida begett sig till Uppsala för att lämna över den sci-fi-osande speldatorn till Matgeek.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Beautiful... skoj

Permalänk
Medlem

Ser onekligen mycket proffsigare/bättre ut när man använder rör istället för slangar till vattenkylningen. Men det är ju en subjektiv åsikt såklart.

Permalänk
Medlem

Wow! Verkligen riktigt snyggt jobbat med rören av Frida! The Work of ART!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Snygg som fan önskar att man själv kunde bygga med vattenkylning!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oneone:

Snygg som fan önskar att man själv kunde bygga med vattenkylning!

Bara börja, enda negativ är (kostar massor) oftast till slut.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Matgeek, han verkligen jagar subs och views? Syns överallt numera, oavsätt vad det är för något så dyker han upp.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Matgeek, han verkligen jagar subs och views? Syns överallt numera, oavsätt vad det är för något så dyker han upp.

Har följt honom sen han hade några hundra subscribers...

Gillar hans videor skarpt. Han har en stor bredd på sina videor och de är både underhållande, mycket och användbar information!

Edit: Min poäng är att han känns genuin och ärlig.

Permalänk
Proffsmoddare

Grymt projekt!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Har följt honom sen han hade några hundra subscribers...

Gillar hans videor skarpt. Han har en stor bredd på sina videor och de är både underhållande, mycket och användbar information!

Edit: Min poäng är att han känns genuin och ärlig.

Säger inte att han är dålig, följer han på yt med och tycker det mesta är bra. Ja gillar bara inte riktigt att han syns i allt från sweclockers till formel1. För mig ger det ett litet spretande och subjagande intryck.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om ni kan texta för de som är döva eller hörselskadade. Sjukt jobbigt att missa viktiga delar av era videos.

Många andra stora Youtubers sätter in text eller åtminstone Auto generering.

Permalänk
Medlem

@Zoyadog du ser lite orolig ut vid 5:32

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

@Holic: Dock känns han geniunt intresserad av allt, kan ju givetvis vara fake men det intrycket han gör känns svårt att upprätthålla så här pass lång tid. Jag tror bara han är en extremt nyfiken person och vill göra så mycket som möjligt. Kan så klart kännas lite spretigt men han laddar upp så pass mycket videos så man kan ju helt enkelt bara strunta att titta på det man inte är intresserad av

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

förutom att datorn är extremt välpolerad så funderar jag lite på hur datorn kan vara så tyst i boot? Alla datorer jag har byggt i mitt liv har alltid låtit fläktarna varva upp vid post för att sedan sjunka när man kommer in i Windows och allt börjar lugna ned sig

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@Zoyadog jag blir nästan tårögd av hur vacker du är och din härliga röst. Väldigt snyggt bygge och rördragning, du har gjort ett jättefint jobb, men måste fråga: Kommer man åt att lossa ramstickorna utan att skruva loss röret över dem som går till cpu blocket?

Kul projekt alltsammans Sweclockers!

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk

Vilken jävla grym dator , nu är man avis och de kliar i mitt feta köpfinger

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och proffsigt bygge. Tummen upp !
Slangbyggen finns det så många av så kul att se något annorlunda.

Permalänk
Medlem

Grym dator!

Hade jag haft kunskapen så skulle jag gärna photoshoppat in en hoverhand här dock.

Permalänk

Jag förstår inte vad ni prata om..Många döva/hörselskadad skulle uppskatta om ni fixa med svensk texter så vi kan hänga med vad ni prata om. Det är synd, jag älskar datorer och sånt men jag missa rejält mycket. Vi vill ha svensk texter så vi skulle bli jätteglad!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Väldigt snyggt och proffsigt bygge. Tummen upp !
Slangbyggen finns det så många av så kul att se något annorlunda.

Var förbi Jula i dagarna, fick syn på ett rörbockarverktyg och tänkte direkt på det här Tog tyvärr inte upp och kände på verktyget, men har använt andra till större rör Ø30+ inom industrin

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Grymt fint bygge Frida och Jonas! Och "lyllos" Johan!
Jag är avundsjuk!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Snygg som fan önskar att man själv kunde bygga med vattenkylning!

De va så man sa i början! Sen köpte man in delarna och byggde vattenkylning.
Kan inte jämföras med detta bygget tyvärr. Men ändå snyggare än en stor towerkylare och den gör verkligen de den ska!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

Snyggt jobbat Frida!

Permalänk
99:e percentilen

”Den är så kompakt!”

Förstår att @MatgeekJohan aldrig har sett en liten dator. Fantastiskt bygge dock (som om någon förväntade sig annat)!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Säger inte att han är dålig, följer han på yt med och tycker det mesta är bra. Ja gillar bara inte riktigt att han syns i allt från sweclockers till formel1. För mig ger det ett litet spretande och subjagande intryck.

Svårt att låta bli att marknadsföra sig själv ifall det är just det som gör att han drar in mer pengar. I mina ögon är det absolut ingenting konstigt eller dåligt. Att vilja tjäna mer pengar är bara en bra egenskap och ingenting man ska skämmas över.

Som en person tidigare skrivit så känns det ju också som att han är en genuint nyfiken person än om inte datorer (eller formel1) är hans stora passion.

Permalänk

temps?

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk

Bygget är snyggt och så men .... Sista filmen i er triologi är ju en katastrof!
Var snäll och gör inte mer sådanthär.
Han är ju jätte jobbig och kan ingenting.
För min del slipper jag helst se sånthär.
Sorry , men det är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk

Bra bygge men matgeek blir bara för mycket ibland alltså...

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, men om nåt minne går sönder ska ni hjälpa honom att byta minnen också? Ser ut som rören ligger ganska nära minnena

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Bygget är snyggt och så men .... Sista filmen i er triologi är ju en katastrof!
Var snäll och gör inte mer sådanthär.
Han är ju jätte jobbig och kan ingenting.
För min del slipper jag helst se sånthär.
Sorry , men det är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte poängen, att han inte kan någonting men är intresserad ändå?
Där satt vi ju alla i början, med stort intresse och ingen kunskap