Ska programmera ett spel - Ge mig idéer och tips på vad!

Permalänk
Medlem

Ska programmera ett spel - Ge mig idéer och tips på vad!

Hallå där!

Tanken är att jag ska göra ett så ganska omfattande spel i Unreal Engine. Senare kommer det förmodligen vara 2-3 till studenter som sluter in på arbetet och vi jobbar i tillsammans. Jag kommer jobba på spelet ett par timmar om dagen i ca ett halvår är tanken, det beror förstås lite på. Men spelet kommer utvecklas i syfte för (minst) 2st universitetskurser, Design och programmering av datorspel samt Artificiell intelligens för interaktiv media. Möjligtvis även Procedurella metoder.

Så spelet måste innehålla en AI av något slag. Eventuellt även någonting procedurellt genererat. Men det kan vara både 2D/3D (FPS, 3rd person, Top down, Sidescroller osv...).

Jag är fullt kapabel att programmera avancerad C++ så tänk inte på att något kanske är för avancerat att programmera för tillfället. Kan även göra maskininlärningsalgoritmer av olika slag så nån kanske har nån idé där?

Det enda jag inte tänkt fokusera på är modellering av objekt och animationer. Det kommer självfallet krävas till viss del ändå.

Så vad har ni för tips!? Bomba mig! Har ni någon spelidé som ni alltid grubblat på!? Ge mig allt!

Permalänk
Medlem

Tja!

Håller själv på med lite AI programmering. Jag tänkte på ett spel jag själv gör en lite enklare version av, men du kan säkert den svåra:

Det finns en spelare och en bot (AI) alltså Spelare vs Bot.