Vi ghettomoddar ljudlådan

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vi ghettomoddar ljudlådan

Ljudlådan för CPU- och GPU-kylare är otroligt jobbig att flytta runt varje gång man ska ta ljudmätning, så jag och @jonast löste problemet med en tvättlina och tillhörande monteringsanordning.

Ibland kan vi... tills den ramlar ner och slår sönder allt.

#bakomkulisserna

Permalänk
Medlem

Man får ju lite vibbar..

Permalänk
Medlem

Ja men det var väl en bra idé. Det är klart att det finns ett visst underhållningsvärde här men nöden är uppfinningarnas moder. Inte för att förringa min gamla pappa på något sätt, men han hade liknande idéer och jag har säkert fått ärva lite grand av detta också, men det finns något fint eller rentav gulligt i att hitta lösningar på små och stora problem.

Jag säger tummen upp till Kenneth (och Jonas).

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Nästa steg: Sätt en vikt i snöret som är nästan lika tung som lådan, så går den lättare att lyfta!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JamesBanana:

Nästa steg: Sätt en vikt i snöret som är nästan lika tung som lådan, så går den lättare att lyfta!

AMAGAD! Fan ingen dum idé alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

AMAGAD! Fan ingen dum idé alls!

nej nej nej använd skruvdragaren som låg på bordet så blir det en mekanisk/elektronisk hissfunktion

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mr_Lazy:

nej nej nej använd skruvdragaren som låg på bordet så blir det en mekanisk/elektronisk hissfunktion

haha, den kommer brinna upp om 3...2...
Men det är lugnt, det står en brandsläckare precis utanför. Kommer behövas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

nej nej nej använd skruvdragaren som låg på bordet så blir det en mekanisk/elektronisk hissfunktion

Använd skruvdragaren OCH en vikt! då blir det en elektronisk funktion som inte drar lika mycket elektricitet!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

haha, den kommer brinna upp om 3...2...
Men det är lugnt, det står en brandsläckare precis utanför. Kommer behövas

Ni kanske har lite flytande kväve över, ghettomoddad skruvdragare som kyls på flytande kväve som används som hiss?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av morxy49:

Använd skruvdragaren OCH en vikt! då blir det en elektronisk funktion som inte drar lika mycket elektricitet!

Skrivet av frong:

Ni kanske har lite flytande kväve över, ghettomoddad skruvdragare som kyls på flytande kväve som används som hiss?

en DC-motor och Arduino borde vara en bra lösning. Med fina knappar med pilar för upp och ner också

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Kenneth:

en DC-motor och Arduino borde vara en bra lösning. Med fina knappar med pilar för upp och ner också

Glöm inte att synka den med ett Google home eller annan smarta Hemet lösning! Måste ju kunna höja lådan genom röstkommando!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

en DC-motor och Arduino borde vara en bra lösning. Med fina knappar med pilar för upp och ner också

Nej, begränsningsbrytare är ju ett måste, så räcker det ju med en enda knapp.

Dock riktigt nice jobbat!!

Permalänk

Då Kenneth lyfter på lådan så hör jag detta i huvudet.

https://www.youtube.com/watch?v=SvODpHnV9o4

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB