Rekommendera ett bra spel.

Permalänk

Valkyria Chronicles PC edition, extremt roligt spel och väldigt bra större. Ifall man tycker om tur baserade spel.

Permalänk
Medlem

Jag och en del polare har njutit av Team fight tactics tillsammans, gratis och skonsamt för även de mest ovana datoranvändare.

Permalänk
Medlem

Skulle rekomenderar Destiny 2, fint & skönt spel!

Permalänk
Medlem

Bra tråd! Hoppar in här för att jag behöver tips på spel.
De kraven jag har är att det finns på Steam och att det inte kostar mer än 20 euro. Har nämligen presentkort där Helst inte "mosa zombies"-eller "nu gör vi allt så futuristiskt rymdigt med lasrar vi kan"-spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho: Insurgency: Sandstorm?

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om ett spel till iPad?

Genre m.m. är inte jätteviktigt, huvudsaken är att det finns ett högt underhållningsvärde. Jag har dock ett par önskemål:
-Inte "pay-to-win" eller andra tråkiga upplägg.
-Single player.
-Jag gillar spel där utvecklingen av sin karaktär har en betydelsefull roll.
-Det mesta är roligt men sci-fi och strategispel är överlag lite extra spännande.
-Lagom avancerat, d.v.s. något mellan excel-simulator och candy crush.

Exempel på spel till iPaden jag gillar, ifall det är till någon hjälp eller om ni själva letar efter ett spel:
-FTL
-Rebuild
-Hunters 2
-Plaque inc.
-Game dev story
-Through the ages

Permalänk
Medlem

[quote postid="17971034" userid="266355" name="Tdoll"]
Kan någon tipsa om ett spel till iPad?

Genre m.m. är inte jätteviktigt, huvudsaken är att det finns ett högt underhållningsvärde. Jag har dock ett par önskemål:
-Inte "pay-to-win" eller andra tråkiga upplägg.
-Single player.
-Jag gillar spel där utvecklingen av sin karaktär har en betydelsefull roll.
-Det mesta är roligt men sci-fi och strategispel är överlag lite extra spännande.
-Lagom avancerat, d.v.s. något mellan excel-simulator och candy crush.

Exempel på spel till iPaden jag gillar, ifall det är till någon hjälp eller om ni själva letar efter ett spel:
-FTL
-Rebuild
-Hunters 2
-Plaque inc.
-Game dev story
-Through the ages

Mina två favoritspel på paddan.

Panzer Corps
Homm3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk

Xcom2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Trunk:

Spelar igenom Monster Hunter Stories just nu på Android, borde även finnas till iOS. Ett JRPG som jag starkt kan rekommendera! Finns en gratisdemo på några timmar som man sedan kan fortsätta på om man väljer att köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Europa Universalis är fantastiskt bra. Dessutom historiskt lärorikt och ger en insikt i hur världen kan förändras under lite längre tid än vad man normalt har insikt om.

Permalänk
Medlem

X-Morph:Defense är ett riktigt grymt tower defense spel för dom som gillar sånt

Permalänk
Medlem

Rimworld är ett grymt spel. 29.90 på steam, men är ofta på rea. Otroligt många moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidde_k:

Rimworld är ett grymt spel. 29.90 på steam, men är ofta på rea. Otroligt många moddar.

+1!

Rekar även Oxygen Not Included. På ytan någorlunda lika spel. Och båda dödar något fruktansvärt mycket tid.

Permalänk
Medlem

World of Warships

Permalänk
Medlem

Rain world. Svårt, oförlåtande, obegripligt, orättvist men sjukt bra när man väl börjat lära sig grunderna.

Permalänk
Medlem

@Trunk Geometry dash. Finns både betal och gratis appar

Permalänk
Medlem

Mitt absoluta favoritspel någonsin är Crusader Kings 2.
Andra favoriter är
Europa Universalis 4
Stellaris
Factorio
Satisfactory

Alla har multiplayer, även om de knappast kan ses som actionorienterade

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

+1 för Factorio

Permalänk
Medlem

Cat goes fishing. Några timmars lugnt skoj

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Avskräckande till en början men jag älskar CK2

Permalänk

Suikoden II
Front Mission III
Castlevania SOTN

Permalänk
Avstängd

Far cry primal hade jag himla kul med!

Permalänk

devil daggers & rain world är utmärkta spel om man är sugen på en annorlunda upplevelse.

Permalänk
Medlem

Hollow Knight
Riktigt bra "Metroidvania" med underbar grafik och musik.
Utmanande och många speltimmar, har dock inte kommit igenom det än.
Slå av V-sync och kör med kontroller!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Children of Morta är sjukt roligt! Går att spela coop i soffan med. (Vilket jag tyvärr inte fått testa). Men har haft många timmars glädje av det här spelet.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Inaktiv

Älskar spel där man skapar saker och bygger, har nog spelat dessa spel 100 tals timmar.

Planet Coaster.
Cities Skylines.

Permalänk
Medlem

Hearthstones nya auto battler Battlegrounds är över förväntan

Riktigt underhållande som lite mer casual spel (spelas dock med fördel på dator pga diverse störande UI grejer på mobil, men är ju fortfarande beta)

Visa signatur

Dator: i5 10600k w/ Scythe Mugen 2 rev.B @ Stock | MSI GeForce RTX 3070 Ti Ventus OC | MSI Tomahawk z490 | Fractal Design Newton R3 600W | HyperX Fury 3200MHz CL16 2x16 GB | Silverstone Fortress FT-02 | Crucial MX100 SSD 256GB | 2TB WD Green | Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

letade efter spel att spela nyligen och fick syn på A Plague Tale: Innocence, vart positivt överraskad.
https://store.steampowered.com/app/752590/A_Plague_Tale_Innoc...