Heaton och Potti till SweClockers-träffen i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Heaton och Potti till SweClockers-träffen i Stockholm

E-sportlegendarerna Emil "Heaton" Christensen och Tommy "Potti" Ingemarsson sluter upp när SweClockers bjuder in till gamingkväll på Inferno Online i Stockholm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade gärna kommit, men jobbet ni vet...
Intressant med en elitserie inom e-sport. Hade det funnits för 15-20 år sen så hade jag varit en av dom första att haka på. Nu på god bit över 30-strecket känns det inte som spel-reflekserna är vad dom en gång varit om man säger så.
Men skitkul idé

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Legender!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig kille, Tommy. Jobbade faktiskt med honom ett tag.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Heaton asså.. Minns när det nicket var legendariskt i CS världen när man var aktiv.. Över 15 år sen nu.. Vilken snubbe va..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Hade gärna kommit, men jobbet ni vet...
Intressant med en elitserie inom e-sport. Hade det funnits för 15-20 år sen så hade jag varit en av dom första att haka på. Nu på god bit över 30-strecket känns det inte som spel-reflekserna är vad dom en gång varit om man säger så.
Men skitkul idé

Jag närmar mig 40, har inte riktigt märkt av sämre reflexer. Däremot har jag fått sämre fokus så att man inte alltid utnyttjar situationer på bästa sätt. Finns det nåt vetenskapligt kring reflexer och ålder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag närmar mig 40, har inte riktigt märkt av sämre reflexer. Däremot har jag fått sämre fokus så att man inte alltid utnyttjar situationer på bästa sätt. Finns det nåt vetenskapligt kring reflexer och ålder?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.independent.co.uk/news/science/brain-test-judges-...

Citat:

A multitude of studies have shown how, as we age, our brain reaction time begins to slow down.

Mina reflexer har blivit sämre. Om det beror på att man inte kan sitta och nöta spel lika ofta som förr eller åldern vet jag inte. Kanske både och?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det har varit mycket snack om Heaton här och där de senaste åren, men jag måste faktiskt medge att jag undrat några gånger vad som hände med Potti. Jag kommer fortfarande ihåg när NiP kom på scenen och spöade Team Fortuna, vilka hade om jag inte missminner mig 37 eller 38 raka vinster tills matchen mot NiP.

Helvete vad mycket CS jag spelade på den tiden...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag närmar mig 40, har inte riktigt märkt av sämre reflexer. Däremot har jag fått sämre fokus så att man inte alltid utnyttjar situationer på bästa sätt. Finns det nåt vetenskapligt kring reflexer och ålder?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha säg det den som vet, jag känner bara att jag inte hänger med i samma tempo som yngre när jag utgår från mig själv.
Typ starcraft är ett bra exempel som jag va riktigt vass på en gång i tiden, men jag missar massor info pga som du säger sämre fokus, men också att jag reagerar långsammare, allt tar nån liten bråkdel av en sekund längre för mig. I fps-spel t.ex. är jag långt långt ner i ranking än jag en gång va.
När man va yngre kunde jag nöta och nöta och bli bättre och bättre. Nu blir jag snarare sämre och sämre ju mer jag spelar

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd

Kul event. Jag vill vara med i CS:GO turneringen och har inget lag.

Finns det några som vill skapa ett lag med mig?

Jag har kört CS:GO och kan köra på eventet + att jag är bra på CS 1.6. Toppade i en cs 1.6 mix för någon månad sen t.ex.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Alltid lika lustigt när man läser att någon känd eller legendarisk person inom något kommer att vara på plats, och människor runt omkring en är i extas eller eufori.

Och samtidigt är man:

Vem? o.O

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Finns det något lag man kan joina inför CS:GO turneringen? Kanske skapa ett lag? Jag har spelat CS 1.6 över 1200 timmar samt CS:GO en del. Är bra spelare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se