Wasabi Mango UHD430 är första skärmen med 4K UHD, HDR och 120 Hz

Permalänk
Melding Plague

Wasabi Mango UHD430 är första skärmen med 4K UHD, HDR och 120 Hz

Koreanska Wasabi Mango lanserar sin spelskärm UHD430, vilken är en 43-tumsmodell med 4K-upplösning och en uppdateringsfrekvens på 120 Hz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

96Hz om man kör HDR om jag förstått det rätt enligt tidiga tester. (Som alla andra 4K 144Hz HDR?)

https://www.reddit.com/r/hardware/comments/8izbxn/4k120hz_was...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det var ju ingen billig skärm men jag trodde faktiskt att den skulle kosta mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam

Hur är det med GPU/driver stöd att köra en skärm via två DP?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hur är det med GPU/driver stöd att köra en skärm via två DP?

Brukar se ut som två st 1920*2160-skärmar för grafikkortet, och sen är det upp till användaren att placera dem korrekt inuti Windows inställningar.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig kunna köpa en skärm som det står Wasabi Mango på.

Permalänk

Nerdgasm! Drömmen är när detta kommer med OLED. Har testat att spela t.ex wow och Frostpunk på en LG 55b6, Acer x34a har fått "vila" ett tag nu. men vill kunna köra i högre än 60Hz. Sooooo close now.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Threadripper 3970X + Noctua NH-U14S TR4-SP3 | GIGABYTE TRX40 AORUS Master | Trident Z Royal Silver 64GB | AMD 6900 XT | Samsung 970 PRO 512 GB + WD Black SN850 1TB + WD Black SN850 2TB | Streacom BC1 Svart | Corsair HX1200i | C49RG90 + Predator X34P | Ducky One 2 TKL | Logitech G903 | Sennheiser HD650

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hypermode:

Jag skulle aldrig kunna köpa en skärm som det står Wasabi Mango på.

What? För mig är det numer ett krav att det måste stå något mer kreativt än "ASUS" eller "BenQ" på den!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mpat:

Brukar se ut som två st 1920*2160-skärmar för grafikkortet, och sen är det upp till användaren att placera dem korrekt inuti Windows inställningar.

Så man får köra med nVidia Surround spanded desktop resolution och få spelen att köra i window mode? Låter stökigt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag skulle aldrig kunna köpa en skärm som det står Wasabi Mango på.

Bättre än Acer XR382CQK (bmijphuzx) i alla fall.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Bättre än Acer XR382CQK (bmijphuzx) i alla fall.

I dunno, en fet LED-belyst "BMIJPHUZX" logga i botten (med alla bokstäver i olika färger förstås) hade ju varit lite roligt ändå

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

är inte detta bara två kantlösa skärmar i en låda ?

Permalänk
Medlem

Med en sådan dyr prislapp finner jag det motbjudande att inte riktig HDR är implementerad enligt den standard som finns. Att ens nämna att den är har support för HDR ifrån tillverkarhåll är vilseledande marknadsföring, i min mening.

Mindre vetande personer kommer säkerligen se 'HDR' någonstans och köpa denna produkt.

Permalänk
Rekordmedlem

Oj, de var först att göra en skärm i vettig storlek för att det ska börja bli intressant , undrar om den har bra bildkvalitet också och inte bara bra funktioner och vettig storlek.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinisterSnake:

Nerdgasm! Drömmen är när detta kommer med OLED. Har testat att spela t.ex wow och Frostpunk på en LG 55b6, Acer x34a har fått "vila" ett tag nu. men vill kunna köra i högre än 60Hz. Sooooo close now.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har funnits i snart ett års tid. Sen jag började köra 120 hz på min på min skrivbords-OLED så har GSync skärmen fått samla en hel del damm

(Dock max FHD upplösning i 120 hz på LGs OLEDs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

I dunno, en fet LED-belyst "BMIJPHUZX" logga i botten (med alla bokstäver i olika färger förstås) hade ju varit lite roligt ändå

...som pulserar i vågor från sida till sida för maximal distraktion

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

...som pulserar i vågor från sida till sida för maximal distraktion

Vissa bokstäver kan vara spegelvända också, så ser det lite lekfullt ut!

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

är inte detta bara två kantlösa skärmar i en låda ?

Du menar nog fyra. (21.5")

Känns alltid som sådana här gigant-skärmsläpp är billiga bluffar gjorda av osågade tekniskt antika 2k substrat.. för att kunna säga 4K pamparapaaa!...med mera. Helt ointressant i PPI-sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Vissa bokstäver kan vara spegelvända också, så ser det lite lekfullt ut!

Nu vet jag: själva loggan på skärmen borde ju i sig vara en liten ljusstark LCD-skärm, så den kan animeras och blinka och irritera på maximalt vis i alla lägen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu vet jag: själva loggan på skärmen borde ju i sig vara en liten ljusstark LCD-skärm, så den kan animeras och blinka och irritera på maximalt vis i alla lägen

Får bara hoppas att skärmtillverkarna inte ser detta...

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!