Köpråd mellan 3st Ultrawides, eller vänta på nya modeller?

Permalänk
Livsnjutare 😎

X34 ägare här, kalas nöjd.
100hz har aldrig varit ett problem under de åren sedan jag köpare den strax efter release.

Bästa skärmen jag någonsin haft, och jag har gått igenom en del...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Alienware skärmen har också problem med lutning.

Hade du googlat lite istället för att få panik och returnera så hade du haft kvar skärmen.

Och att köpa en ultrawide utan att använda en arm är inte särskilt ergonomiskt då de tar så sjukt mycket plats på djupet.

Har Z35 och för min del som har en oswbas så är det helt otroligt ergonomiskt stativ. Stativet är så brett och tillräckligt högt så jag får in rattbasen under och kommer så nära de går :). Sjukt stabilt också tål att katter hoppar upp och klättrar utan minsta vick

Är man ute efter fps så 2560x1080 hjälper ju till rätt bra där. Det är ärligt talat inte många lir längre jag kan maxa med 1080ti och nå ens 120 fps dock men klart man har ju lite nytta även när man kör i lägre fps. Nu är som sagt VA-panelen inte den rappaste men det är länge sen jag slutade se det. Det fungerar lite som motion blur som brukar finnas i många lir.

Högre upplösning i all ära men att kunna dra på med mycket DSR och aa gör att jag knappt märker av tappet jämfört mina 4K 50 och 55" skärmar. Sitter lite längre ifrån dessa för att inte få gamnacke knappt en meter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Alienware skärmen har också problem med lutning.

Hade du googlat lite istället för att få panik och returnera så hade du haft kvar skärmen.

Och att köpa en ultrawide utan att använda en arm är inte särskilt ergonomiskt då de tar så sjukt mycket plats på djupet.

Jo, men jag har fått 2 av 2 som lutar och byggkvaliten ska vara mycket bättre på alienwaren av det jag har läst.
Har inget med panik att göra utan principsak. lägger jag 12k på en skärm så ska det vara perfekt för det är inga småpengar vi pratar om sen vill jag ha en arm på det så är det en helt annan sak men då är det mitt val istället för att jag måste ha det för att deras stativ är skräp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypermode:

Va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mosq1to:

Jo, men jag har fått 2 av 2 som lutar och byggkvaliten ska vara mycket bättre på alienwaren av det jag har läst.
Har inget med panik att göra utan principsak. lägger jag 12k på en skärm så ska det vara perfekt för det är inga småpengar vi pratar om sen vill jag ha en arm på det så är det en helt annan sak men då är det mitt val istället för att jag måste ha det för att deras stativ är skräp.

Så två ex som har samma problem som alienware skärmen.

Nice.

Permalänk
Medlem

Testa Z35 då. Den bästa foten jag någonsin sett på en monitor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Stativen som ingår på typ alla ultrawideskärmar är väldigt väldigt stora och framförallt djupa så det gör att det inte går att ha skärmen så långt ifrån en som man kan vilja ha. Därav är det rätt smart att köpa väggfäste eller en arm