Intervju med proffsmoddaren och Hex Gear-grundaren Hans Peder "p0Pe" Sahl

Permalänk
Melding Plague

Intervju med proffsmoddaren och Hex Gear-grundaren Hans Peder "p0Pe" Sahl

Den 16 juni är det åter dags för Dreamhack, där ännu en upplaga av Casemod Championship går av stapeln. Vi intervjuar vinterns vinnare, Hans Peder, som även var med och grundade Hex Gear.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmoddare

Trevlig intervju! Mera sånt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Fan nästan så att man blir sugen på att ge sig in i gamet igen Fast i ärlighetens namn har jag nog blivit för gammal och lat för att det skulle bli något vettigt av det

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Skulle jag försöka mig på det där så skulle det se ut som ett ormbo redan när jag satt in moderkortet. Då är det inte äns några sladdar i chassit

Skulle dock vara trevligt med en dator som är så nice and tidy.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Fan nästan så att man blir sugen på att ge sig in i gamet igen Fast i ärlighetens namn har jag nog blivit för gammal och lat för att det skulle bli något vettigt av det

jag hade sett ifram emot ett en old school moddare hade visat hur man moddar, saknar dina byggen. undrar vad du skulle kunna åstadkomma med all ny teknik och redskap som finns till gängliga?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Entusiast

Håller med min vän @C4B12 att lite mer intervjuer lite då och då skulle vara ett roligt inslag. Hans-Peder har gjort ofantligt många fina saker och inspirerade mig en hel del, dessutom en trevlig snubbe

Permalänk
Proffsmoddare

Kul med mer moddinginnehåll!

Bara att börja Wolverine! Behövs flera som håller på!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

Kul med mer moddinginnehåll!

Bara att börja Wolverine! Behövs flera som håller på!

Nah jag har gjort mitt i moddvärlden 30+ byggen en massa dreamhack och en vecka med intel i Peking får fan räcka jag är för gammal och bekväm numera. Jag har blivit för lat för att bygga själv nuförtiden men jag kollar fortfarande varenda artikel om moddande dock

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Intressant och välskriven intervju! Kul att modding fortsatt prioriteras.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nah jag har gjort mitt i moddvärlden 30+ byggen en massa dreamhack och en vecka med intel i Peking får fan räcka jag är för gammal och bekväm numera. Jag har blivit för lat för att bygga själv nuförtiden men jag kollar fortfarande varenda artikel om moddande dock

Har koll på dina byggen därför jag tycker att det är synd att du inte börjar igen!

Förstår vad du menar dock! Tar ju en enorm mängd tid och med jobb och allt så blir ju tiden ganska knapp. Svårt att modda på heltid och få någon ekonomi i det också.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Mer sånt här!

@anon38900 detta är helt klart ert bästa inlägg på länge.

Tutorials och handledning i alla dess form.
Bara ös på!!!! Det är bara att ösa på som värsta vattenfall...............

Måste ju finnas mängder i era kretsar som ni vet, som kan köra en bra tutorials.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nah jag har gjort mitt i moddvärlden 30+ byggen en massa dreamhack och en vecka med intel i Peking får fan räcka jag är för gammal och bekväm numera. Jag har blivit för lat för att bygga själv nuförtiden men jag kollar fortfarande varenda artikel om moddande dock

För gammal? Pfffttt... En annan har precis slagit sig in i den här världen på äldre dagar... i juni är jag halvvägs till 80!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

För gammal? Pfffttt... En annan har precis slagit sig in i den här världen på äldre dagar... i juni är jag halvvägs till 80!

pft halvägs till 80 var jag för 6 år sen Men tbh ålder är det minsta problemet jag pallar helt enkelt inte lägga den tiden som jag gjorde förr och ska man göra något bra så tar det tid så jag avstår hellre än att bara göra något trams

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Har koll på dina byggen därför jag tycker att det är synd att du inte börjar igen!

Förstår vad du menar dock! Tar ju en enorm mängd tid och med jobb och allt så blir ju tiden ganska knapp. Svårt att modda på heltid och få någon ekonomi i det också.

Skrivet av [WP@]Wolverine:

pft halvägs till 80 var jag för 6 år sen Men tbh ålder är det minsta problemet jag pallar helt enkelt inte lägga den tiden som jag gjorde förr och ska man göra något bra så tar det tid så jag avstår hellre än att bara göra något trams

då har jag ett för slag att minska tiden gör ett bygge tillsammans halverar tiden XD ..

temat kan vara i stilen
OLD -meets / learn from / show- NEW
eller något i den stilen fan vad trevlig om det kulle funka

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av skog1s:

Mer sånt här!

@Sweclockers detta är helt klart ert bästa inlägg på länge.

Tutorials och handledning i alla dess form.
Bara ös på!!!! Det är bara att ösa på som värsta vattenfall...............

Måste ju finnas mängder i era kretsar som ni vet, som kan köra en bra tutorials.

Kul att du gillade det här innehållet! Mer sånt här kommer definitivt i framtiden

Visa signatur