Minecraft: switch edition. Kan inte spara

Permalänk
Medlem

Minecraft: switch edition. Kan inte spara

Ok nu har det hänt. Jag har officiellt blivit för gammal för att begripa mig på spel.

Köpte Mincraft till switch till barnen, men de är frustrerade över att det inte går att spara, och jag förstår inte vad det är jag ska köpa för att det ska fungera.

Om vi tar det asiatiska miljön till att börja med så när man startar ett nytt spel kommer ett meddelande som lyder ungefär så här.

"You are using a demo/trial texture pack version, you need to purchese the compleate pack to be able to save your progress"

Jaha, så för att kunna spara i spelet jag köpt för 500Kr måste jag köpa mer grejjer? Snålt men okej då.
När man då går in på alternativet att köpa, kommer man inte till det pack man behöver utan en lång lista med packs med allt från star wars till strager things. Men lustigt nog inget pack som heter likadant som världen barnen spelar i? Vad är de dom vill jag ska köpa?

Jag har provat att köpa ett pack som lät och såg asiatiskt ut men möts fortfarande av samma meddelande i början.
Kan någon vänlig själ skriva på ett lättförståeligt sätt hur man får detta spel att fungera, gärna i punktform så jag som tydligen har blivit tekniskt efterbliven kan förstå

Edit: Jag kom på det, tydligen måste spelet starta om efter man har laddat in texturerna, nu fungerar det att spara. Så problemet är löst.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet