Mikrokodsuppdatering löser prestandaproblem med AMD Ryzen 5 2400G

Permalänk
Melding Plague

Mikrokodsuppdatering löser prestandaproblem med AMD Ryzen 5 2400G

SweClockers uppdaterar recensionen av processorn Ryzen 5 2400G, då AMD släppt en mikrokodsuppdatering som åtgärdar de tidigare rapporterade prestandaproblemen med modellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att de fixar problem som upptäckts. Tråkigt för de som under tiden lidit av dessa.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Väldigt bra att höra! Funderade just på att lämna tillbaka min oöppnade 2200G till Elgiganten och skaffa 2400G alt. vänta på 2400GE, men prestandaproblemet ni rapporterade stoppade mig. Får se hur det blir nu

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kommer testresultat med överklockad 2400G presenteras?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Rillsarn:

Kommer testresultat med överklockad 2400G presenteras?

Har tyvärr inte mer tid att lägga på denna plattform just nu, men blir det tid över på de annars ganska torra sommarmånaderna så är det ett bra uppslag på en revisit.

Permalänk
Hjälpsam

Puh!
Skönt att de fixade det, två månader är en ganska låg tid att vänta, för de som sitter med en 2400G.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skönt att det blev fixat. Jag förstår också att det kan ha tagit lite tid... PR-mässiga konsekvenser av att skicka ut en "Fix" som istället ger nya problem eller rentav inte hjälper hade varit värre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att det var sådana problem till att börja med, det borde faktiskt fångats innan release. Dåligt där, och det tog lite väl lång tid att fixa också. Skönt att problemen äntligen är över i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Sorgligt att det var sådana problem till att börja med, det borde faktiskt fångats innan release. Dåligt där, och det tog lite väl lång tid att fixa också. Skönt att problemen äntligen är över i alla fall.

Du vet, den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Permalänk
Medlem

Idag fick jag reda på att det finns en fix... då gjorde jag rätt som skaffade en 2400G utan att veta om detta.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305