Intel lägger ned utvecklingen av smarta glasögonen Vaunt

Permalänk
Melding Plague

Intel lägger ned utvecklingen av smarta glasögonen Vaunt

Intel meddelar nu att de avslutar arbetet med sina smarta glasögon Vaunt. Detta då intresset hos investerare varit för lågt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Viste inte ens att intel hade glasögon på gång så kändes inte som någon större förlust men är bra dom vart nerlagda då kan man lägga dom resurserna att SE över sina säkerhetshål

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Va dom var ju hur coola som helst ju!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jupp, som vanligt. Vågar inte satsa på något som inte genererar pengar direkt, precis som de inte vågade satsa på mobilmarknaden för 10 år sedan. Man måste våga bygga en marknad för att bli störst i den även om de tar flera år.

Det sitter folk på Intel som tror att man ska kunna sälja dessa glasögon till alla från start, även de som inte behöver glasögon, där har de helt fel. De ska vända sig till de som NU använder glasögon dagligen, primärt för att skapa en marknad, dessa personer tvekar inte att köpa smarta glasögon eftersom de redan använder och är vana vid glasögon som t ex jag.

Har du någonsin hört talas om en optiker som gått i konkurs, inte jag i varje fall, om det hänt är det väldigt ovanligt och skulle förmodligen mer grunda sig på misskötsel av företaget än brist på kunder.

Skulle vilja påstå att optikermarknaden är en lukrativ sådan speciellt om man kan komma med en nästa generations produkt som ingen annan har. Alla optiker skulle hoppa på detta som flugor på skit för att vilja tjäna ännu mer pengar.

Permalänk
Medlem

Liksom med Google Glass, så är väl folk trötta på så kallade "Glassholes" så det är inte så konstigt att det inte har slagit väl ut. Good bye and good riddance, säger jag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Finns ingen större marknad för detta. Google insåg det efter sitt stora test. Ska bli spännande att se vad dessa kommer göra i jobbsektorn men till gemene man så kommer de ta ett bra tag innan man kan ha någon nytta av dem

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det var smart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Jupp, som vanligt. Vågar inte satsa på något som inte genererar pengar direkt, precis som de inte vågade satsa på mobilmarknaden för 10 år sedan. Man måste våga bygga en marknad för att bli störst i den även om de tar flera år.

Det sitter folk på Intel som tror att man ska kunna sälja dessa glasögon till alla från start, även de som inte behöver glasögon, där har de helt fel. De ska vända sig till de som NU använder glasögon dagligen, primärt för att skapa en marknad, dessa personer tvekar inte att köpa smarta glasögon eftersom de redan använder och är vana vid glasögon som t ex jag.

Har du någonsin hört talas om en optiker som gått i konkurs, inte jag i varje fall, om det hänt är det väldigt ovanligt och skulle förmodligen mer grunda sig på misskötsel av företaget än brist på kunder.

Skulle vilja påstå att optikermarknaden är en lukrativ sådan speciellt om man kan komma med en nästa generations produkt som ingen annan har. Alla optiker skulle hoppa på detta som flugor på skit för att vilja tjäna ännu mer pengar.

De är inte ett privatföretag, de väljer inte själva va de ska göra, det är aktieägarna som bestämmer.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Om några år tar apple upp konceptet och alla fanboys kommer hävda hur geniala apple var som kom på en sådan uppfinning.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Om några år tar apple upp konceptet och alla fanboys kommer hävda hur geniala apple var som kom på en sådan uppfinning.

Ja Apple får gärna ta tag i konceptet och gör det användardugligt vilket sedan får marknaden att se produktens användningsområde och wola.
Då kan sedan Google komma tillbaka och kopiera som de gjorde med Android.

Tycker det är synd att dessa glasögon samt Googles inte blev någon hit eller iafall starten på något stort.
Troligen finns det tekniska problem man inte hittat lösningen på. Synd för detta är annars ett helt sinnessjukt stort område för AR som det finns hur många användningsområden på som helst.

Permalänk
Medlem

Synd då Intels version faktiskt verkade intressant till skillnad från den extremt fula och tråkiga Google Glass

Permalänk
Medlem

Fasen också. Jag såg stor potential i dessa glasögon inom mätteknikerns område där vi många gånger får glo ner i en fält dator när vi ska sätta ut linjer när vi går omkring med gnss mätning . Med dessa glasögon hade man ju kunnat haft dom monokroma linjerna från CAD-ritningen framför ögonen istället.

Får la hoppas att hexagon köper idén då så att nåt mätbolag utvecklar det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Var det inte Intel som nyligen gick ut med att de skulle 'våga satsa mer'?

Skickades från m.sweclockers.com