Nvidia börja sprida felaktig information angående GPP

Permalänk
Medlem

Nvidia börja sprida felaktig information angående GPP

källa:
https://www.hardocp.com/news/2018/04/18/nvidia_starts_disinfo...

(ytterligare källor till olika uttalande finns it artikeln)

Det finns stora tecken på att Nvidia börja dra igång en kampanj där man sprida falks information om det som vi har hört än så länge om det som kallas för GPP.

Delvis verka man försöka sprida rykten att Kyle ifrån [H]ardOCP har fått betalt en stor summa med pengar för att göra storyn vilket än så länge som vi vet inte stämma. det ända är att AMD har tipsat Kyle om att titta närmare på detta men att han själv har grävt fram informationen som han sen publicerade. (källa för detta https://www.youtube.com/watch?v=ZpBcsaGgaEM )

det andra är att Brian Burke ifrån Nvidia har gjort ett uttalande som är mer eller mindre ett lögn på Kyle's första artikel där man säga "There is no commitment to make any monetary payments, or discounts for being part of the program." fast Dell och HP har visat att det inte stämmer (källa: https://www.hardocp.com/article/2018/04/12/dell_hp_resist_nvi... )

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

(uteliggare källor till olika uttalande finns it artikeln)

Borde man verkligen lita på uteliggare i sådana här frågor?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

@Subzero299: ups. rättat det stavningsfelet. be om ursäkt då svenska inte är mitt modersmål och jag lita ibland lite för mycket på auto korrekt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Borde man verkligen lita på uteliggare i sådana här frågor?

Man ska väl inte döma boken efter sitt omslag.

Försöker Nvidia slå Intels rekord i böter hur man försöker få monopol med grafikkort?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Snusfri

Och hur vet du att det är falsk information från Nvidia?
Ingen, förutom Nvidia och deras partners vet vad som står i avtalen gällandes GPP.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@Subzero299: ups. rättat det stavningsfelet. be om ursäkt då svenska inte är mitt modersmål och jag lita ibland lite för mycket på auto korrekt.

Ursäkta för Off topic:

Nu har du skrivit "ytligare", men menar du kanske "ytterligare"?

För övrigt så är det ju inget fel på att inte prata perfekt svenska och jag tror nog att alla förstår exakt vad du menar, vilket ju är huvudsaken. Ibland kan det ju bara bli lite roligt när autocorrect är i farten ^^